Xboxlife forum

Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf L8rS8n » 13. okt 2010 09:24

Jeg har haft en uheldige oplevelse ved købe Dead Rising 2 via Steam.

Da spillet skal synkroniseres med windows live har jeg haft kæmpe problemer med at få det til at virke, og var nød til at få en IT ekspert til at hjælpe mig med det.

Det lykkedes endelig efter at have slettet og downloadet spillet 2 gange i træk, tvinge den til at finde div. filer.

Endeligt kunne jeg spille spillet, men så forhåbningsfuld jeg er ser jeg en patch man kan købe til spillet over windows live og tror selvfølgelig at den virker, så bruger mine surt købte windows live points til at købe psyco tøj til min Dead Rising karakter til pc'en.

Men til overraskelse finder jeg ud at jeg SKAL have købt spillet gennem windows live og ikke STEAM efter jeg har betalt for det!!!

Ringer til windows live, som her i Danmark er Xbox Live kundeservice og forklarer problemet og ingen ting kan de hjælpe mig med, ud over at jeg får afvide, kontakt capcom det er deres fejl.

Forstår simpelthen ikke pointen med at jeg køber et spil gennem Steam og man så bliver TVUNGET til at bruge Windows Live og køber man updates til spillet som kun er gennem windows live så dur de ikke da spillet SKAL være købt gennem deres program og ikke gennem Steam. Hold da helt kæft en stor omgang bondefangeri, føler mig virkelig som kunde snyt og bedraget af en udelukkende fejl fra microsofts side. sidste gang jeg køber noget gennem windows live til pc.

Håber i andre derude har fået noget ud af min dårlige oplevelse og holder fingrene fra updates gennem windows live når man har købt spillet gennem steam!
L8rS8n
Niveau 1
 
Indlæg: 77


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf xsoenx » 13. okt 2010 09:37

ja det er noget værre noget men Steam og GFWL er jo konurenter og vil ikke rigtigt ha noget at gøre med hinanden
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf Pannerup » 13. okt 2010 09:38

xsoenx skrev:ja det er noget værre noget men Steam og GFWL er jo konurenter og vil ikke rigtigt ha noget at gøre med hinanden

Ja, det er træls det skal være på det måde. Går jo ud over kunderne.
Pannerup
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf L8rS8n » 13. okt 2010 09:45

Det jeg ikke forstår det er, hvis de ikke vil have noget med hinanden at gøre, hvorfor fanden skal man så køre spillet gennem windows live og ikke gennem steam????? Det er der det store problem ligger. Køber man et spil gennem steam som SKAL køres gennem windows live så burde det da også være 100% synkroniseret så updates osv. kunne købes gennem windows live. til sit køb gennem steam.

Ellers må de da adskille de 2 100%

Enten eller......
L8rS8n
Niveau 1
 
Indlæg: 77


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf xsoenx » 13. okt 2010 10:03

L8rS8n skrev:hvorfor fanden skal man så køre spillet gennem windows live og ikke gennem steam?????

fordi deres server ligger i GFWL og det her er ikke Steam´s eller GFWL, problem det er Capcom
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf xsoenx » 13. okt 2010 11:15

efter lidt søgning fandt jeg ud af at det er et problem med alle versioner af DR2 så prøv at på at de retter det
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf Insaniq » 13. okt 2010 11:33

Hvem vil købe noget over steam????? de tager 59 euros for alale spil, som man kan købe som fysisk eller download spil til ca. det halve andre steder
Insaniq
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf L8rS8n » 13. okt 2010 13:43

gav nu kun 303 kr. frem for windows lives 399 kr......

med mindre man havde købt det med gamer points, så havde det været billigere..
men vidste sku ikke at windows live var begyndt med at lave steam system på spil... pfff...
L8rS8n
Niveau 1
 
Indlæg: 77


Re: Lad være med at købe Dead rising 2 via steam

Indlægaf Elgaard » 13. okt 2010 13:49

Insaniq skrev:Hvem vil købe noget over steam????? de tager 59 euros for alale spil, som man kan købe som fysisk eller download spil til ca. det halve andre steder


Steams normalpriser er en tand for høje ja, men til gengæld har de ofte nogle rigtig gode tilbud ... Det er nok det billigste du kan finde spillene til, hvis du da gidder at holde øje med det :)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron