Xboxlife forum

Fjollerier fra GameStop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Burnie.dk » 8. okt 2010 09:40

De er bare pissed over, at vi voldtog deres tidlige preorder tilbud ved julen 2009. (Det gjorde jeg i hvert fald, og hver gang Gamestop laver noget latterligt, tænker jeg glædeligt tilbage på de gange jeg har indleveret spil som Hanah Montana, Eat Lead osv. for at få udleveret Dragon Age, L4d2, AssCreed2. Nice..
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf TerrificFalcon » 8. okt 2010 09:56

Ja, det var sgu rart at kunne spille et spil i 10 minutter, tænke: "nah, det er sgu ikke fedt nok", og så gå ned og få 3 gange så mange penge, som man har givet for det, :D
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Kyian » 8. okt 2010 10:39

Det er jo så langt ude det "tilbud". Men ja, den sidste tumpe er jo ikke født, så mon ikke der er nogen som benytter sig af det, desværre.
// Rasmus
Kyian
Niveau 4
 
Indlæg: 640


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf fneribyen » 9. okt 2010 23:23

Vil nok heller ikke kalde det et tilbud men snarere en service. Jeg synes det er fair nok de laver sådan en service, de skal bare ikke reklamere med at ens slutpris er 309,- For så regner de med at man går efter at aflevere det tilbage inden en måned ligesom om det var det man gik efter. Og så er det jo i bund og grund en leje af spillet.

Men ser intet problem i at de har det, det er måske bare ikke noget de skal slå op på forsiden.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf CaptainKicker » 10. okt 2010 02:57

Tja, det er vel også dumt når vi går ned og får 35,- for et spil vi havde givet måske 300,- + for i sin tid.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Hyggen76 » 10. okt 2010 08:35

Macheta skrev:Er de retarderet af den fulde kalibrer? Hvem i alverden vil være så dum til at gå med på sådan en deal?


Det er da et godt tilbud til achievement huntere, vil jeg da mene :D
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Clinkie » 10. okt 2010 09:22

I øvrigt er det mindst lige så "fjollet" at sammenligne med priser fra England, da det går for at være en helt anden region. Drengene på det svenske hovedkontor kan umuligt tage højde for hvad samme spil koster i et helt tredje land.

Folk køber spillene hos dem, de benytter sig også af tilbuddet, ergo må Gamestop gøre noget rigtigt.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf kaizer » 10. okt 2010 10:45

Clinkie skrev:I øvrigt er det mindst lige så "fjollet" at sammenligne med priser fra England, da det går for at være en helt anden region. Drengene på det svenske hovedkontor kan umuligt tage højde for hvad samme spil koster i et helt tredje land.

Folk køber spillene hos dem, de benytter sig også af tilbuddet, ergo må Gamestop gøre noget rigtigt.


Region? Hvad er det for en region?

Spil fra UK er stadig PAL, og jeg vil til hver en tid sammenligne danske spilpriser med dem i udlandet.

Det eneste Gamestop gør rigtigt er, at det er nemmere at gå ned i den lokale butik, frem for at vente nogle dage på at spillet kommer fra udlandet. Det koster så 150 - 200 kr. at få spillet samme dag som som man ønsker det, og det er der folk der gerne betaler.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Erroneus » 10. okt 2010 11:13

kaizer skrev:Spil fra UK er stadig PAL, og jeg vil til hver en tid sammenligne danske spilpriser med dem i udlandet.

Det eneste Gamestop gør rigtigt er, at det er nemmere at gå ned i den lokale butik, frem for at vente nogle dage på at spillet kommer fra udlandet. Det koster så 150 - 200 kr. at få spillet samme dag som som man ønsker det, og det er der folk der gerne betaler.


Ah det tilbyder nu også andre serivces, som mange er glade for. Rådgivning til hvad der skal købes, køb af brugte spil (nogle gange giver de en oki pris), pre-order tilbud, hjælp hvis spillet ikke virker og så en større sikkerhed, ved at handle lokalt.

Jeg kigger naturligvis også på de engelske priser, men jeg sammenligner næsten aldrig med butikker som Gamestop, fordi jeg ved udemærket godt de ikke kan være med der, medindre de har et godt pre-order tilbud. Og det ved Gamestop selv naturligvis også, de kan ikke gøre så meget ved den åbne handel i EU, så de må satse på andre services, end lige at være billige.

Skal man endelig sammenligne danske butikker med engelske (og evt. også axel), så må det bliver butikker som Coolshop og nu også Elgiganten, der begge slår sig på at være de billigste. Engang imellem kan de være med, men ofte kan de ikke følge med de engelske, hvilket ikke er overraskende, når man tænker på at skatten, moms og afgifter er lavere i UK :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Clinkie » 10. okt 2010 12:55

kaizer skrev:Region? Hvad er det for en region?

Spil fra UK er stadig PAL, og jeg vil til hver en tid sammenligne danske spilpriser med dem i udlandet.


Det er de ja, men ser man bort fra PAL-NTSC mærkaterne, så findes de fleste spil også i nordiske udgaver - det er dem der sælges i Gamestop, mens butikker som Coolshop mere eller mindre udelukkende importerer alle deres spil fra England, for at kunne tage mindre for dem.

Den gennemsnitlige kunde har det med at ville give lidt mere for at være sikker på at få et nordisk eksemplar af et spil, og netop derfor (bl.a.) er der så mange der handler hos Gamestop og lignende butikker.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf kaizer » 10. okt 2010 14:02

Clinkie skrev:
kaizer skrev:Region? Hvad er det for en region?

Spil fra UK er stadig PAL, og jeg vil til hver en tid sammenligne danske spilpriser med dem i udlandet.


Det er de ja, men ser man bort fra PAL-NTSC mærkaterne, så findes de fleste spil også i nordiske udgaver - det er dem der sælges i Gamestop, mens butikker som Coolshop mere eller mindre udelukkende importerer alle deres spil fra England, for at kunne tage mindre for dem.

Den gennemsnitlige kunde har det med at ville give lidt mere for at være sikker på at få et nordisk eksemplar af et spil, og netop derfor (bl.a.) er der så mange der handler hos Gamestop og lignende butikker.


Hvad er forskellen på den nordiske udgave og den fra UK?
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Clinkie » 10. okt 2010 14:07

Spillets, kassens og manualens sprog, for det meste. Det er ofte mere mærkbart på EA-spil, da det oftest er deres spil der kan findes på dansk.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf tobias1690 » 10. okt 2010 14:11

men vi gider ik have spil på dansk, hader det
Billede
tobias1690
Niveau 4
 
Indlæg: 377


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf xsoenx » 10. okt 2010 15:06

tobias1690 skrev:men vi gider ik have spil på dansk, hader det

han mener æsken og manualen :)
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Fjollerier fra GameStop

Indlægaf Giluc » 10. okt 2010 15:11

Ved I hvad det her er? Det er fjollet.
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster