Xboxlife forum

Shopto.net hacked

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf XenturionxTc » 9. jul 2009 08:01

Fik pengene umiddelbart efter jeg afleverede indsigelsespapirerne og sagsforløbet.

Meldte forøvrigt ShopTo til PBS's security afdeling, umiddelbart efter jeg lukkede mit kort d. 2. juli.

Så må de få reddet ud, hvor problemet ligger, men fællesnævneren er ShopTo for alt for mange i min omgangskreds. Så må PBS, Visa og andre som tager sig af sikkerheden, få fundet ud af hvor problemet egentligt stammer fra.

Håber min anmeldelde kan hjælpe andre til at undgå samme form for misbrug og irriterende oplevelse.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf pgrundl » 9. jul 2009 08:01

smiley-mann skrev:Har nogle af jer fået pengene tilbage?

Og hvor lang tid gik der fra i snakkede med banken til i fik pengene sat ind på jeres konto?


Foretog indsigelse 25/6, fik pengene retur i går.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Annxii » 9. jul 2009 08:23

min konto står stadig i minus efter at der blev trukket næsten 10.000kr fra den. Jeg håber godt nok ikke at jeg også skal vente 2 uger på at få pengene igen! :(
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf Spinna » 9. jul 2009 08:43

shiiit Anxii,

den er ikke god..
Spinna
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Ninjastyle » 9. jul 2009 08:49

Man går jo og får paranoia når man hører ting som skrevet i denne tråd, især fordi jeg har anvendt shopto.net til en del indkøb - har dog ikke fået min konto lænset (endnu) :-)
Ninjastyle
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Indlægaf smiley-mann » 9. jul 2009 09:30

jeg fik mit kort spærret d. 7? men idag ser jeg at der er blevet trukket yderligere 161,69 kr.

Rentedatoen er 08-07-2009.

Hvordan kan det lade sig gøre når jeg har spærret mit kort?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf kofoed » 9. jul 2009 09:34

For der altid går nogle dage fra et køb til der bliver trukket penge, på den måde er det 'køb' nok lavet før dit kort var spærret.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Indlægaf smiley-mann » 9. jul 2009 09:38

Men der står rentedato d. 8 juli og mit kort blev spærret d. 7 juli?

Er rentedato ikke den dato hvor selve købet fandt sted? Eller er jeg galt på den?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf pgrundl » 9. jul 2009 10:36

smiley-mann skrev:Men der står rentedato d. 8 juli og mit kort blev spærret d. 7 juli?

Er rentedato ikke den dato hvor selve købet fandt sted? Eller er jeg galt på den?


Det er din bank, der ikke har gjort deres arbejde ordentligt (det skulle vel ikke være nykredit?). Når kortet bliver spærret, så skal de spørge PBS, om der er nogen "pending transactions". Hvis der er, så skal du validere dem, så du kan afvise transaktioner, som du ikke kender til. Men du kommer ihvertfald ikke selv til at hæfte for dem, da de er trukket efter at du har bedt dem lukke dit kort.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf smiley-mann » 9. jul 2009 12:50

okay, tak for infoen.

Jeg har dog Nordea og foreløbig venter jeg bare til at de sender den formular jeg skal udfylde.
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Moulle » 9. jul 2009 14:20

Fik også lige mit kort spærret for to dage siden :(

Der var brugt for 1000 euro i england..
Så nu skal jeg også til at udfylde papirer fra banken

Fandme en lorte side..
Handler ikke der mere, og vil da heller ikke anbefale det til nogen.
Moulle
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Indlægaf Grinde » 9. jul 2009 14:37

er der nogen af jer der har fået en mærkelig mail om bekræftelse at verified by visa for nyligt, uden nogen synderlig grund? kunne være denne vej kortmisbrugerne har fået adgang til jeres kort?, mailen så meget ægte ud.
Kunne bare ikke se hvorfor det ad denne vej skulle bekræfte noget som helst da det jo normalt er igennem danske PBS, at dette bliver bekræftet
Grinde
Niveau 1
 
Indlæg: 57


Indlægaf smiley-mann » 10. jul 2009 08:32

Sig mig en gang, hvor lang tid gik der før i fik de papir i skulle udfylde?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf pgrundl » 10. jul 2009 09:20

smiley-mann skrev:Sig mig en gang, hvor lang tid gik der før i fik de papir i skulle udfylde?


Indsigelse 25/6, dokument modtaget 4/7.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf smiley-mann » 10. jul 2009 09:37

pgrundl skrev:
smiley-mann skrev:Sig mig en gang, hvor lang tid gik der før i fik de papir i skulle udfylde?


Indsigelse 25/6, dokument modtaget 4/7.


Havde ellers regnet med at det ville gå hurtigere :/

Hvilken bank har du?

Og iøvrigt tak for svaret.
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron