Xboxlife forum

Play.com / Pas på told og afgifter

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Koichiro » 31. okt 2008 11:30

Hej alle

Der er sikkert stadig nogen der er i tvivl om der pålægges moms på spil købt hos Play.com. Det gør der hvis din pakke/brev bliver taget af told i Danmark. Der skal derefter betales dansk told på 25%.

Pas på når I køber. Jeg taler af bitre erfaringer.

Købte forleden Oblivion game of the year edition til 190,- og idag kom der en opkrævning på 197,- kr. 25% i moms af førstnævnte beløb, samt 150kr i postdanmark opkrævnings gebyrer. Altså en regning der var dyrere end selve spillet.

Det er ikke første gang mine ting er blevet snuppet i tolden, så pas på derude. En gang imellem kan det altså godt betale sig at handle i DK.

:D
Dereks dont run
Koichiro
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf spif2001 » 31. okt 2008 11:33

Kommer regningen egentlig ud af den blå luft, efter at man har fået varen, eller får man ikke varen før end man har betalt told og afgifter?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Macgyver » 31. okt 2008 11:50

Da jeg blev taget fik jeg ikke udleveret varen før jeg havde betalt postdamen :D
Macgyver
Niveau 5
 
Indlæg: 810


Indlægaf Thomas.Madsen » 31. okt 2008 11:51

Oftest bliver pakken sendt til det lokale posthus, da du skal være hjemme. Du får ikke udleveret pakken før du har betalt tolden.
Thomas.Madsen
Niveau 7
 
Indlæg: 2242


Indlægaf spif2001 » 31. okt 2008 11:52

Så har man jo ikke en chance for, inden at varen kommer, at vide om man skal af med told eller ej?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Slimjay DK » 31. okt 2008 11:55

Nej, det er korrekt, det er derfor det hedder "at tage chancen" :)

Syntes umiddelbart bare det er frækt at de opkræver 150 for at åbne din pakke, de skal bare holde snitterne væk :twisted:
Senest rettet af Slimjay DK 31. okt 2008 11:58, rettet i alt 1 gang.
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf tobey17 » 31. okt 2008 11:57

hvis varen ikke overstiger en værdi på 80 kr... så kommer der ikke told på..
tobey17
Niveau 2
 
Indlæg: 117


Indlægaf EvilNinjaMoby » 31. okt 2008 11:58

spif2001 skrev:Så har man jo ikke en chance for, inden at varen kommer, at vide om man skal af med told eller ej?

Korrekt - men du kan undlade at modtage pakken og bede Play.com om at få dine penge tilbage. MEN...

Det var der så mange der gjorde for nogle år siden, at Play.com strøg DK af listen over lande man ville sælge til...
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Indlægaf spif2001 » 31. okt 2008 12:28

Ok.

Jeg fik da Downfall i år uden told, men så bliver det spændende om jeg får Fable II og Far Cry 2 i dag fra Gamehubs med eller uden told...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Koichiro » 31. okt 2008 15:10

spif2001 skrev:Kommer regningen egentlig ud af den blå luft, efter at man har fået varen, eller får man ikke varen før end man har betalt told og afgifter?


Modtog et brev hvor der stod at jeg kunne få udleveret pakken mod at betale gebyret.
Dereks dont run
Koichiro
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf Améndir » 31. okt 2008 15:56

spif2001 skrev:Ok.

Jeg fik da Downfall i år uden told, men så bliver det spændende om jeg får Fable II og Far Cry 2 i dag fra Gamehubs med eller uden told...


Tja - jeg har over 100 bestillinger derfra. Alt fra bøger, til spil til musik og film.

Kun én gang har jeg betalt told af noget. Så jeg tør godt ta' chancen ;)
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Indlægaf frostwolf » 31. okt 2008 16:09

jeg har sgu aldrig betalt told fra play.com efter de gik over til det system hvor man betaler med euro.
Deres pakker er tilgengæld også 1 uge længere om at ankomme end pakker fra dvd.co.uk - som kommer på 2 dage
frostwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1404


Indlægaf Elgaard » 31. okt 2008 17:26

frostwolf skrev:jeg har sgu aldrig betalt told fra play.com efter de gik over til det system hvor man betaler med euro.
Deres pakker er tilgengæld også 1 uge længere om at ankomme end pakker fra dvd.co.uk - som kommer på 2 dage


Det er rent tilfældigt. Play sender fra Jersey, som er udenfor EUs toldsamarbejde.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Indlægaf Fritzner » 4. nov 2008 20:49

EvilNinjaMoby skrev:
spif2001 skrev:Så har man jo ikke en chance for, inden at varen kommer, at vide om man skal af med told eller ej?

Korrekt - men du kan undlade at modtage pakken og bede Play.com om at få dine penge tilbage. MEN...

Det var der så mange der gjorde for nogle år siden, at Play.com strøg DK af listen over lande man ville sælge til...


Forstår jeg dig ret når jeg siger:
Du kan modtage et spil, som er blevet taget i tolden, og du skal så betale 150.-+25% af spillets værdi. Det vil sige for Fallout 3's vedkommende:
400+150+100 = 650.- OG, når man så får brevet fra told kan man bare nægte at modtage pakken og sende det tilbage til PLAY.com, hvorfor man så ikke betaler en øre?
:shock: :shock: Sygt system :shock: :shock:
Fritzner
Niveau 1
 
Indlæg: 65


Indlægaf Améndir » 5. nov 2008 07:50

Du kan altid fortryde, ja.
Men som sagt, så snart pakken er i dine hænder, så er det din og så kan det ikke fortrydes.
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron