Xboxlife forum

HD TV?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

HD TV?

Indlægaf HunkyDory » 23. okt 2005 12:20

Jeg er på udkig efter et HD TV, og jeg ved der er nogle herinde der ved noget om det, så jeg tænkte:

Hvad skal man gå efter, altså hvad skal det kunne for at det er værd at invistere i?

Hvor er det bedst at købe?... altså hvor kan man få noget godt til den bedst mulige pris?

På forhånd tak!!
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf il gigolo » 23. okt 2005 12:54

Altså, jeg er ligeså blank som dig...

Men jeg ved at de billige kan få til omkring 10.000,- er noget du skal holde dig fra... Du skal være forberedt på at slippe over 15.000,- for at få et rigtig godt fladskærmstv...

Held og lykke...
il gigolo
Niveau 4
 
Indlæg: 728


Indlægaf Playkid » 23. okt 2005 13:10

Nu kommer det jo også an på hvad du vil have.

Jeg tror mange overseer den mulighed at man kan bruge en højopløsnings PC CRT monitor til HDTV.

Det er selvfølgelig et mindre billede et et LCD TV f.eks., men jeg er meget tilfreds med 19". Jeg har givet 2000,- for min LG Flatron F900P skærm, dengang. Tror man kan finde noget godt i en god prisklasse.

Har brugt min til af afspille Xbox spil i 480p.

Der bliver jo også lavet et VGA kabel til 360, med optisk indgang, og jeg mener faktisk det er et officielt et,
Playkid
 


Indlægaf HunkyDory » 23. okt 2005 13:38

hvor store kan man få en PC CRT monitore til HDTV i?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf HunkyDory » 23. okt 2005 13:40

....Altså til en overkommelig pris!
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Devel One » 23. okt 2005 13:46

Hifi Klubben har nogle nogle gode nogle og de kan også købe dem hjem lidt billige end butikker som fona og merlin, regner med at skal have et selv der fra når jeg har pengene til det.

der er også nogle oplysninger om Hdtv der inde så man ved hvad et Hdtv er
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf HunkyDory » 23. okt 2005 13:53

Det tjekker jeg så lige.

Men hvad skal man foretrække, LCD eller plasma?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Goose Fraba » 23. okt 2005 13:57

Nu er "overkommelig" pris jo et vidt begreb. Men skulle jeg ud og købe et hd tv i dag, så skulle det nok være med lcd teknologi - og højst sandsynligt et Philips, da de har ry for at lave nogle af de bedste af slagsen. Plasma tv er som regel ikke hd, medmindre du går om på den anden side af 20k, foruden at teknologien så småt er på vej ud.

Ellers kan man også få ganske fornuftige 32" lcd tv til 10k efterhånden - eller 26" hvis det skal være endnu billigere. Det hele afhænger af hvilke forudsætninger, man har til sit kommende display.
Goose Fraba
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Indlægaf HunkyDory » 23. okt 2005 14:12

Ok så LCD er hvad man skal gå efter, og phillips laver gode og 26" er perfekt til mig, så det er det jeg skal lede efter! :) Er der nogle forretninger du/i kender med god service i forhold til forsikring og så videre?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf il gigolo » 23. okt 2005 14:33

hvordan har du egentlig tilsuttet din Xbox til din computerskærm? Det ville jeg da også gerne prøve, sidder med et knaldet 20" tv fra metro til 1.200,- !!! :P
il gigolo
Niveau 4
 
Indlæg: 728


Indlægaf Morten Skou » 23. okt 2005 15:40

Nu må vi jo ikke gå hen og glemme Samsung som er den officielle Xbox360 skærm-producent :-)

Jeg overvejer selv at købe enten et samsung 40" LCD eller et Sony 40" LCD.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Anastacio » 23. okt 2005 16:08

Jeg havde nok valgt dette:
http://www.easyshopping.dk/default.asp? ... =EDBPriser

Hvordan det så skal kunne skaffes ved jeg nu ikke. Det er ikke sådan at jeg svømmer i 25000kr. hehe.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf HunkyDory » 23. okt 2005 17:09

Men goose fraba kan du anbefale en forretning, internetside?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Playkid » 23. okt 2005 17:26

il gigolo skrev:hvordan har du egentlig tilsuttet din Xbox til din computerskærm? Det ville jeg da også gerne prøve, sidder med et knaldet 20" tv fra metro til 1.200,- !!! :P


Skriver lige en turorial nu jeg allerede var i gang ;)
:

Ting du har brug for:
X2VGA adapter (PM'er lige et sted du kan få den ret billigt, uden import)
En USB device (Jeg brugte Action replay, men du kan lave en selv, dog har du brug for et memory card, ikke alle virker)
Et savegame hack fra enten Mechassault eller Splintercell (Jeg brugte MA, og ved hvordan det virker)
Et lille program jeg har, som kan skifte videoregion (nødvendigt for at kune enable de forskellige videomodes i dashboardet)
En FPT klient (jeg anbefaler total commander http://www.ghisler.com/ )
Et LAN kabel

(Savegame hack og video switcheren kan du få af mig over msn, hvis du vil i gang med det)

Sådan gøres det:
Før du begynder på noget, er det nok en meget god ide at at have XBL koblet fra.

Du har tingene klar, og action replayen installeret.
Du starter med at "drag og droppe" hacket over på memory cardet ved hjælp af den USB ting der medfølger, derefter sætter du kortet i controlleren går ind på Xbox dashboardet og kopierer filen til Xboxen, den skal nok selv placere det rigtigt.

Dernæst sætter du Mechassault i drevet og starter spillet op. Gå hen til den menu hvor du plejer at starte campaign mode op, og du vil bemærke at der er kommet en ny menu, "run linux", kør den. Straks vil du blive taget hen til et alternativt dashboard, hvor du skal notere dig nogle ting. (Bemærk at programmet måske ændre på nogle netværksindstillinger, som du skal ændre tilbage i det orginale dashboard for at køre live. Jeg var nødt til at ændre den tilbage til automatisk at finde min ip-adresse, men svære var det heller ikke).

Gå så til System-->Settings-->Network. Her skriver du den ipadresse xboxen bruger ned.
Note: Koden du skal bruge for at komme ind i System er XAXA.
Du har installeret Total commander og starter programmet op, så trykker du ctrl+f og finder og trykker på menuen "Ny forbindelse".
I session skriver du, hvad du nu vil kalde navnet på forbindelsen. Det kan f.eks. være softmod, eller xbox eller hvad du nu har lyst til.
I værtsnavnet skriver du den ip-adresse du notered over fra Xboxen.
I brugernavn skriver du: xbox (små bogstaver)
Adgangskode = xbox (små bogstaver)

Du klikker "OK", og derefter "tilslut".
Nu får du brug for din videoswitcher. I totalcommander trykker du dig ind på c-drevet, og FTP'er den udpakkede switcher over.
Du tager så din Xbox controller i hånden og går ind i Utilities-->file explore (kode: XAXA)-->Enigmah ntsc/pal switcer (hvis mappen hedder det), og så finder du default.xbe, og trykker på den. Du kommer nu ind i "Video mode", og du skal trykke B for at ændre din maskine til at køre video regionen NTSC. Tryk og hold nede en efter en af disse taster (På samme måde som du trykker ctrl+alt+del på en computer): L-trigger. R-trigger, back og så start, og du vender tilbage til dashboardet. Nu hvor du har ændret EEpromen til at køre NTSC er der ikke længere brug for programmet, og du kan slette det på 2 måder: Enten gennem file explore, eller du kan connecte med total commander igen, og slette programmet den vej. Hvis du vil bruge maskinen på live SKAL det væk, ellers er der en moderat chance for at blive bannet. Du kan godt risikere at blive bannet ved at have ændre videoregionen, men chancen vil jeg ikke tro er stor, men har kune min egen erfaring. Har selv kørt med ændret video region 1½-2 måneds tid uden at have oplevet problemer, hverken i spil eller med at gå på live.

Vidre. Efter at have slettet enigmah, kan du jo også lige slette mechassault hacket fra Xboxens harddisk (endnu en ting MS kan banne din Xbox for). Sluk Xboxen. Nu plugger du så din X2VGA adapter i Xboxen, sætter VGA kablet i både adapteren og til din PC skærm. Dernæst starter du din Xbox op, og hopper ud i Xbox dashboard, går ind i settings-->video (bemærk at du bliver nødt til at scrolle med adapteren, da dashboardet er i en uoptimal 480i tilstand). Med X2VGA adapteren i, og NTSC video mode slået til, skulle du nu have følgende muligheder (udover det der plejer at være): 480P, 720p og 1080i. Til at starte med kan du vælge med at slå 480p til.

De nye dashboard har en fed skjult feature. Nu trykker du og holder du disse knapper 1 efter en inde (stadigt ala ctrl+alt+delete): L-trigger, R-trigger, venstre analog og højre analog. Voila! Dit dashboard skulle nu køre et knivskarpt 480p billede! (Hvis vel og mærke det er nyt nok :))

Nu kan du jo prøve at starte et spil op som understøtter 480p, f.eks. Halo 2 eller Forza Motorsport, men der er mange flere. Det er dog ikke alle PAL spil der er glade for at køre i NTSC video region, men jeg har ikke haft problemer endnu.

Det er en ganske enkel procedure for at få Xbox'en til at køre 480p, den ser mere indviklet ud end den er ;)

Det er i hvert fald lækkert at se på:)
Her er nogle billeder taget af af min monitor, kvaliten er ikke helt i top, for det er det bare ikke når man tager billeder af sin skærm ;)

Billede

Billede


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede



Jeg fralægger mig alt ansvar, hvis der på nogen måde skulle gå kage i ens Xbox.
Og for evt. mangler i denne tutorial.

Hvis du har lyst til at kaste dig ud i det, hjælper jeg dig gerne via. msn.
Playkid
 


Indlægaf Goose Fraba » 23. okt 2005 17:49

Som Morten siger, så er Samsung også værd at overveje. De er generelt billigere end Philips, og så er kvaliteten stadigvæk ret god.

Angående forretninger, så kommer det an på om du prioriterer pris eller service højest. Skal service være i top, så er det bedst med en fysisk butik i nærheden af hvor du bor, evt. hi-fi klubben eller el-giganten.

Skal det først og fremmest være billigt, så tag et kig forbi www.dvdpriser.dk eller køb fra tyskland. Jeg har købt min hd-projektor hos www.digitalo.de med store besparelser. Men det kræver selvfølgeligt, at du ved på forhånd hvilket tv du er ude efter, da du ikke kan vurdere tingene med egne øjne, som i en fysisk butik.
Goose Fraba
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron