Xboxlife forum

Lidt utroværdig sælger på QXL

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf Khaine775 » 15. dec 2007 12:05

Virgo DK skrev:Og jeg som ellers har budt på et spil. Havde sgu ikke kigget sælger efter i sømmene, må jeg indrømme. Kan da godt se nu, det virker lidt suspekt. Bliver spændende at se, hvad det udarter sig til...


Vi glæder os til at høre, hvad der sker.
Billede
Khaine775
Niveau 7
 
Indlæg: 2274


Indlægaf hans j » 15. dec 2007 14:39

Brian Kirchheiner skrev:
Stefan skrev:
tue69 skrev:
Reviloto skrev:Ville det ikke også være en ide at sige noget til QXL? de må da ha en mail eller noget til snyde tilfælde. De handler måske lidt hurtigere en politiet...


Jeg har skrevet til qxl, at vi var en gruppe brugere der måske lige synes det var underligt nok, at man ikke kunne afhente og iøvrigt blev udelukket hvis man spurgte ind til auktionerne.

Svaret var:

"Hej

Han er verificeret ved navn og adresse så der er ikke noget lumskt ved ham

Vh qxl."

Øhhh med andre ord "hej, vi tjener penge som svin på ham"...



Det er da der mærkeligste svar man kan få, og det med at han kan sende d. 18 passer jo ikke for post danmark bringer ikke ud fra d. 19 mener jeg :P


Det er da meget snedig. Det giver ham jo nogle dages forspring, hvor han kan spise folk afmed "det er Post Danmarks skyld, dine varer kommer helt sikkert inden nytår, PROMISE :^o "
Kan man ikke tjekke om sælger overhovedet bor på den angivne adresse? Det ku da være rart at vide, når man skal ud for at "bust his sorry ass" hvis han virkelig snyder en :twisted: .


Du får ikke en adresse før du har vundet en auktion, hvilket også er fair nok.

Læste lidt et svar han har givet vedr. undren over "hans dårlige oplevelser" : Jeg fik fortalt om QXL af en kammerat, så derfor prøver jeg her nu, min erfaring er fra anden side!!!! OKAY HALLLLOOOOO, QXL er jo nærmest lig med auktion på internettet i Danmark og nok det mest kendte.
hans j
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf player_2 » 16. dec 2007 00:50

Mascot01: "Jeg sælger dem for nogle venner... Men de er købt i Fona... Jeg sender den når jeg har modtaget pengene i banken..."

Nu sælger han nogle af tingene for sine venner..

Godt at de har en ven som ham der gider at sælge det for ham... Denne sag bliver mere og mere utroværdig

Men burde spørge Qxl og de ikke kunne prøve at ringe ham op og lige forhøre sig, nu da de allerede har adresse + Tlf nr.
player_2
Niveau 4
 
Indlæg: 461

Brugeravatar

Indlægaf Cloudy » 16. dec 2007 01:17

Egentligt mærkeligt når en af de andre svar han giver er at han vil starte op som selvstændig sælger :)
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Indlægaf TagEnKiks » 16. dec 2007 01:25

Det kan kun være snydere der skriver "x-box" :P
Plus at hans svar i de forskellige auktioner overhovedet ikke hænger sammen..
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Teluc » 16. dec 2007 02:38

Man burde jo næsten oprette en falsk bruger på QXL med en eller anden random forum.dk-mail og så byde hans auktioner op, så ingen andre gider at byde på dem. Tror vi kunne redde mange folks jul på det -det tjener et godt formål, selvom det måske er en ufin ting at gøre, da han i realiteten "kan være god nok"... Han er dog lidt for obvious IMO!
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Indlægaf Rotator » 16. dec 2007 02:59

Teluc skrev:Man burde jo næsten oprette en falsk bruger på QXL med en eller anden random forum.dk-mail og så byde hans auktioner op, så ingen andre gider at byde på dem. Tror vi kunne redde mange folks jul på det -det tjener et godt formål, selvom det måske er en ufin ting at gøre, da han i realiteten "kan være god nok"... Han er dog lidt for obvious IMO!


Ja, og det ville så være kontraktbrud mellem dig og QXL.
Ydermere er et bud på en vare juridisk bindende og ved afslutningen af auktion indgåes automatisk en bindende salgsaftale mellem dig og køber.

Så det er med andre ord bedrageri, da du indgår en juridisk bindende aftale under falske forudsætninger...

Der er ingen grund til at føje spot til skade. Sælgeren kan i bund og grund være legitim og du vil så ende med at sidde med håret i postkassen.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Indlægaf Teluc » 16. dec 2007 03:10

Jamen så bare glem hvad jeg skrev :) -Havde nu heller ikke tænkt mig det, for som jeg også selv skrev (og du også påpeger) så kan han jo være god nok.

Jeg tvivler dog stadig STÆRKT og håber da inderligt at dem der byder, har råd til at tabe deres penge.

Men takke for lektionen Rotator :) -har aldrig handlet på QXL net pga. typer som Mr." jeg har 200 spil og 20 stykker uåbnet hardware, som alle var impulskøb", så kender ikke til det formelle og retslige med købsaftaler osv.
Senest rettet af Teluc 16. dec 2007 20:51, rettet i alt 1 gang.
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Indlægaf Cloudy » 16. dec 2007 05:02

Det bliver alligevel svært at oprette en falsk bruger da alle brugere skal verificeres :)

Men Rotator. Kontraktbrud/juridisk bindende eller ej. Gad vide om vor kære ven har lyst til at anmelde os for brud med efterfølgende undersøgelser :)
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Indlægaf G0LD3N SH0W3R3D » 16. dec 2007 20:53

Han har nu svaret på mine forespørgsler om jeg kunne få lov at afhente, det var så heller ikke muligt selvom mine forældre bor i Svendborg og de eventuelt kunne hente de ting jeg nu måtte ende med at købe ??? - Weird!
G0LD3N SH0W3R3D
Niveau 4
 
Indlæg: 364


Indlægaf TagEnKiks » 16. dec 2007 20:56

G0LD3N SH0W3R3D skrev:Han har nu svaret på mine forespørgsler om jeg kunne få lov at afhente, det var så heller ikke muligt selvom mine forældre bor i Svendborg og de eventuelt kunne hente de ting jeg nu måtte ende med at købe ??? - Weird!


Det jo ikke nyt...
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf G0LD3N SH0W3R3D » 16. dec 2007 21:05

TagEnKiks skrev:
G0LD3N SH0W3R3D skrev:Han har nu svaret på mine forespørgsler om jeg kunne få lov at afhente, det var så heller ikke muligt selvom mine forældre bor i Svendborg og de eventuelt kunne hente de ting jeg nu måtte ende med at købe ??? - Weird!


Det jo ikke nyt...


Nej egentlig ikke, jeg troede bare ikke han ville sidde og "vente" på folk, så tænkte jeg at hvis man nu boede i nærheden ville det ikke være et problem, men det var det!

Jeg håber fandme ikke han snyder folk, der er nogen som har budt 14000 dkk for et kamera og 10000 for en bærbar. Ville da godt nok være en kedelig oplevelse lige her til jul.
G0LD3N SH0W3R3D
Niveau 4
 
Indlæg: 364


Indlægaf JohnH » 16. dec 2007 21:53

G0LD3N SH0W3R3D skrev:
TagEnKiks skrev:
G0LD3N SH0W3R3D skrev:Han har nu svaret på mine forespørgsler om jeg kunne få lov at afhente, det var så heller ikke muligt selvom mine forældre bor i Svendborg og de eventuelt kunne hente de ting jeg nu måtte ende med at købe ??? - Weird!


Det jo ikke nyt...


Nej egentlig ikke, jeg troede bare ikke han ville sidde og "vente" på folk, så tænkte jeg at hvis man nu boede i nærheden ville det ikke være et problem, men det var det!

Jeg håber fandme ikke han snyder folk, der er nogen som har budt 14000 dkk for et kamera og 10000 for en bærbar. Ville da godt nok være en kedelig oplevelse lige her til jul.


Hvis folk er så naive at de vil sende penge til en som ikke engang har nogen 'erfaringer' på QXL, ja så må de lære det på den hårde måde, utroligt at ham der stadig eksisterer derinde, især det med de 600 dvd'er som ville forbavse mig meget hvis de er ægte.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Indlægaf Neonode » 16. dec 2007 22:18

Tror også naren selv sidder og byder varene op, for sjovt nok så er samtlige dyre ting, ved at blive vundet af brugere uden nogle karaktere!!
Neonode
Moderator
 
Indlæg: 2376
By: Rødovre


Indlægaf player_2 » 17. dec 2007 00:56

Godt spottet..

Han presser citronen til det yderste
player_2
Niveau 4
 
Indlæg: 461

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron