Xboxlife forum

Lidt utroværdig sælger på QXL

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf Homer00 » 15. dec 2007 00:42

^^ Det var måske en meget god ide. Der kan vel aldrig ske noget ved at politiet kigger lidt på sagen.
Billede
Homer00
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Indlægaf player_2 » 15. dec 2007 01:21

Men jeg vil have dusøren :-)


Men jeg tror desværre ikke at der er så meget at gøre i denne sag selv ikke for politiet..

Så er det lettere at være bagklog efter jul og sige at man skulle ha stoppet ham iden folk sendte deres surt optjente penge til ham..

Han kan jo sagtens side lige nu i Australien og bare sidde og kigge på at hans indtægt vokser :-)

Man burde byde og så få adressen når man vinder og derefter prøve at ringe til ham og slå adressen op osv.. bare for at høre om han er på adressen og om det er ham der sælger
player_2
Niveau 4
 
Indlæg: 461

Brugeravatar

Indlægaf hans j » 15. dec 2007 08:43

FleshFear skrev:Efter jeg har læst jeres tråd igennem... Har jeg altså sendt en mail til poltiet... For at for dem til at kigge på sagen... Så må vi jo se om der sker noget...


Det bliver spændende at se, hvordan de reagerer, der er jo ikke så meget andet at gå efter, end vores mistanke. Tror desværre de først vil/kan gøre noget når/hvis folk bliver snydt. :cry:
hans j
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf hans j » 15. dec 2007 08:55

Helt klart fusk, jeg spurgte hvorfor det ikke er muligt at afhente, ville spare gebyret. Resultat intet svar og udelukket fra at byde!!!!!
hans j
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Reviloto » 15. dec 2007 09:53

hans j skrev:
FleshFear skrev:Efter jeg har læst jeres tråd igennem... Har jeg altså sendt en mail til poltiet... For at for dem til at kigge på sagen... Så må vi jo se om der sker noget...


Det bliver spændende at se, hvordan de reagerer, der er jo ikke så meget andet at gå efter, end vores mistanke. Tror desværre de først vil/kan gøre noget når/hvis folk bliver snydt. :cry:


Ville det ikke også være en ide at sige noget til QXL? de må da ha en mail eller noget til snyde tilfælde. De handler måske lidt hurtigere en politiet...
Billede
Reviloto
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf tue69 » 15. dec 2007 10:21

Reviloto skrev:Ville det ikke også være en ide at sige noget til QXL? de må da ha en mail eller noget til snyde tilfælde. De handler måske lidt hurtigere en politiet...


Jeg har skrevet til qxl, at vi var en gruppe brugere der måske lige synes det var underligt nok, at man ikke kunne afhente og iøvrigt blev udelukket hvis man spurgte ind til auktionerne.

Svaret var:

"Hej

Han er verificeret ved navn og adresse så der er ikke noget lumskt ved ham

Vh qxl."

Øhhh med andre ord "hej, vi tjener penge som svin på ham"...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Stefan » 15. dec 2007 10:23

tue69 skrev:
Reviloto skrev:Ville det ikke også være en ide at sige noget til QXL? de må da ha en mail eller noget til snyde tilfælde. De handler måske lidt hurtigere en politiet...


Jeg har skrevet til qxl, at vi var en gruppe brugere der måske lige synes det var underligt nok, at man ikke kunne afhente og iøvrigt blev udelukket hvis man spurgte ind til auktionerne.

Svaret var:

"Hej

Han er verificeret ved navn og adresse så der er ikke noget lumskt ved ham

Vh qxl."

Øhhh med andre ord "hej, vi tjener penge som svin på ham"...



Det er da der mærkeligste svar man kan få, og det med at han kan sende d. 18 passer jo ikke for post danmark bringer ikke ud fra d. 19 mener jeg :P
Stefan
Niveau 5
 
Indlæg: 897


Indlægaf hans j » 15. dec 2007 10:41

tue69 skrev:
Reviloto skrev:Ville det ikke også være en ide at sige noget til QXL? de må da ha en mail eller noget til snyde tilfælde. De handler måske lidt hurtigere en politiet...


Jeg har skrevet til qxl, at vi var en gruppe brugere der måske lige synes det var underligt nok, at man ikke kunne afhente og iøvrigt blev udelukket hvis man spurgte ind til auktionerne.

Svaret var:

"Hej

Han er verificeret ved navn og adresse så der er ikke noget lumskt ved ham

Vh qxl."

Øhhh med andre ord "hej, vi tjener penge som svin på ham"...


Fint det virker meget betryggende, NOT!!!

Nå, men så er der da en historie til juledagene for Ekstrabladet og BT : Børn snydt for julegaver på QXL!!!!

Håber dælme vi bare er paranoide.
hans j
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf BulletEyeDk » 15. dec 2007 10:42

Mht. til mailen til politiet, så gør de i sådan et tilfælde ikke noget uden en konkret anmeldelse og hvor der allerede er sket en lovovertrædelse.

Jeg føler også selv at de ser meget underligt ud med den sælger, men som sagt, så kan politiet ikke gøre noget før en evt. køber melder ham til politiet hvis han er blevet snydt af vedkommende.

Mvh
Morten
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf hans j » 15. dec 2007 11:11

Ha, her er det svar jeg fik fra QXL, på anmodning om de burde se nærmere på vedkommende:

Tak for din mail.

Jeg kan ikke se noget direkte mistænkeligt ved denne sælger. Jeg vil dog altid kun råde dig til at byde på auktioner hvor du ikke er i tvivl om ægtheden af sælger eller den vare der bydes på.

God jul og godt nytår

Med venlig hilsen

Håber dælme de har ret, og ikke alt for mange får ødelagt deres jul pga. QXL/brugeren.
hans j
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Khaine775 » 15. dec 2007 11:25

Sjovt.

Gu' er det da mistænkeligt, selv for en retarderet, at manden lige pludselig sælger alverdens elektronik + spil, og han har endda 10 ens kopier af mange af spillene.
Billede
Khaine775
Niveau 7
 
Indlæg: 2274


Indlægaf hans j » 15. dec 2007 11:28

Khaine775 skrev:Sjovt.

Gu' er det da mistænkeligt, selv for en retarderet, at manden lige pludselig sælger alverdens elektronik + spil, og han har endda 10 ens kopier af mange af spillene.


Ja plus han meget hurtigt udelukker folk fra at byde, hvis man stiller spørgsmål :?: .

Men hvis han er en svindler, skal jeg nok sørge for at EB får fat i historien, ikke at jeg er tilhænger af EB, men de kan bringe sådanne historier ud til folket. Håber som sagt vi tager fejl.
hans j
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Brian Kirchheiner » 15. dec 2007 11:41

Stefan skrev:
tue69 skrev:
Reviloto skrev:Ville det ikke også være en ide at sige noget til QXL? de må da ha en mail eller noget til snyde tilfælde. De handler måske lidt hurtigere en politiet...


Jeg har skrevet til qxl, at vi var en gruppe brugere der måske lige synes det var underligt nok, at man ikke kunne afhente og iøvrigt blev udelukket hvis man spurgte ind til auktionerne.

Svaret var:

"Hej

Han er verificeret ved navn og adresse så der er ikke noget lumskt ved ham

Vh qxl."

Øhhh med andre ord "hej, vi tjener penge som svin på ham"...



Det er da der mærkeligste svar man kan få, og det med at han kan sende d. 18 passer jo ikke for post danmark bringer ikke ud fra d. 19 mener jeg :P


Det er da meget snedig. Det giver ham jo nogle dages forspring, hvor han kan spise folk afmed "det er Post Danmarks skyld, dine varer kommer helt sikkert inden nytår, PROMISE :^o "
Kan man ikke tjekke om sælger overhovedet bor på den angivne adresse? Det ku da være rart at vide, når man skal ud for at "bust his sorry ass" hvis han virkelig snyder en :twisted: .
Brian Kirchheiner
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Indlægaf G0LD3N SH0W3R3D » 15. dec 2007 11:55

Jeg har også spurgt om jeg kan afhente et xbox spil hos ham, da mine forældre alligevel bor i Svendborg. SÅ kan det jo ikke gå værre end galt.

Men han virker rimelig lumsk efter min mening. Men lad os nu se, det kan jo være han giver lov til at jeg kan hente det.
G0LD3N SH0W3R3D
Niveau 4
 
Indlæg: 364


Indlægaf Virgo DK » 15. dec 2007 12:03

Og jeg som ellers har budt på et spil. Havde sgu ikke kigget sælger efter i sømmene, må jeg indrømme. Kan da godt se nu, det virker lidt suspekt. Bliver spændende at se, hvad det udarter sig til...
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster