Xboxlife forum

Pas på Gamedeals.dk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Pas på Gamedeals.dk

Indlægaf kimosabe » 5. aug 2019 13:22

Dinz skrev:Jeg har ikke noget med Gamedeals at gøre, men jeg syntes det er urimeligt at kalde det for svindel.

Der er altid plads til forbedringer ift. visuelt at fremhæve det mere, men jeg syntes nu også de gør meget for at gøre opmærksom på det allerede.

    · De har opsat en pisse irriterende popup der vises ved hver eneste pageload om at det er et medlemssite
    · Det står i footeren (ganske småt)
    · Det står på produktsiderne (ganske småt)
    · Det står i kurven, ret stort
    · Deres betingelser du accepterer ved køb hedder medlemsbetingelser
    · Hvis du i checkout trykker detaljer, så viser den også køb af et 14-dages medlemsskab

Jeg er for en håndfuld år siden selv faldet i en lignende "fælde" hvor jeg ikke var opmærksom. Hér var det dog ikke muligt at få pengene igen. Så at de rent faktisk tilbagebetaler for abonnementet syntes jeg sgu er ret god stil.

Hvad end man syntes om forretningsmodellen eller ej, så tror jeg egentlig de prøver at køre en legal forretning, og ikke bevidst snyde nogen.


Jeg måtte lige teste det, men der var absolut ikke nogen pop-up ved pageload der viste mig at det var et medlemssite da jeg foretog mit køb. Det er kommet efter jeg skrev denn oprindelige post.

Jeg kan ikke redegøre for hvad der ellers var af steder man kunne se at det var et medlemssite. Jeg kan kun sige at jeg plejer at spotte den slags, men i dette tilfælde havde jeg ingen mistanke før pengene blev trukket, ej heller en mail der bekræftede medlemsskab eller en mail om at pengene blev eller var blevet trukket.
kimosabe
Niveau 2
 
Indlæg: 168
By: Valby


Re: Pas på Gamedeals.dk

Indlægaf VIC » 6. aug 2019 07:17

Dinz skrev:Jeg har ikke noget med Gamedeals at gøre, men jeg syntes det er urimeligt at kalde det for svindel.

Der er altid plads til forbedringer ift. visuelt at fremhæve det mere, men jeg syntes nu også de gør meget for at gøre opmærksom på det allerede.

    · De har opsat en pisse irriterende popup der vises ved hver eneste pageload om at det er et medlemssite
    · Det står i footeren (ganske småt)
    · Det står på produktsiderne (ganske småt)
    · Det står i kurven, ret stort
    · Deres betingelser du accepterer ved køb hedder medlemsbetingelser
    · Hvis du i checkout trykker detaljer, så viser den også køb af et 14-dages medlemsskab

Jeg er for en håndfuld år siden selv faldet i en lignende "fælde" hvor jeg ikke var opmærksom. Hér var det dog ikke muligt at få pengene igen. Så at de rent faktisk tilbagebetaler for abonnementet syntes jeg sgu er ret god stil.

Hvad end man syntes om forretningsmodellen eller ej, så tror jeg egentlig de prøver at køre en legal forretning, og ikke bevidst snyde nogen.


Én ting er, om man gør kunderne opmærksomme på, at de er ved at tegne et abonnement. Noget kunne tyde på, at det er en relativt ny praksis, og det måske har været tvivlsom forretningsgang tidligere. Og mon de lige går ind og annullerer alle de abonnementer der er blevet tegnet tidligere, for at sikre sig at der ikke er nogen kunder der føler sig snydt? Jeg tvivler...

Men noget helt andet er, om et givent abonnement giver nogen reel værdi. Hvis du får folk til at tegne et abonnement uden at de får noget ud af det, så grænser det sig også til svindel.
Så lad os se lidt på det. Den fine popup siger følgende:
Gamedeals.dk har et stort udvalg af digitale spil licenser til markedets laveste priser. Hvis vi ikke har den laveste pris tilbyder vi prisgaranti. Prisgaranti ydes kun overfor danske
butikker.
Gamedeals er kun for medlemmer, og de første 14 dage koster 0 kr, og herefter 149 kr pr løbende måned.

Det må altså tolkes sådan, at du kun får adgang til deres særdeles gode priser, hvis du samtidig er abonnent hos dem.
Lad os se på et par priser:

De sælger Shadow of the Tomb Raider (Xbox One) til kr 226,79.
En hurtig søgning på Pricerunner viser, at du kan købe det spil hos happii og Proshop for kr 187,-
Altså ikke nogen super god pris.

De sælger så også 3 måneders Xbox Live Gold for kr 164,99
På Microsofts egen hjemmeside, som jo ikke har ry for at være det billigste sted at handle, kan du købe det samme for kr 159,-
Igen, ikke nogen super pris.

Og det var bare lige de to første tilfældige ting jeg klikke mig ind på.
Så hvad er det du får ud af dit abonnement? Jeg har svært ved at se det...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+2

Re: Pas på Gamedeals.dk

Indlægaf kalt » 8. aug 2019 08:54

Jeg er åbenbart også smuttet i fælden. Da jeg i juni købte en billig kode til et Xbox live-abonnement på gamedeals, var der ikke noget om medlemsskab på deres website - det er jeg næsten 100% sikker på, da jeg er meget påpasselig med den slags. Jeg har ikke på deres website oprettet mig med brugernavn/password og jeg mener ikke, der dengang overhovedet var mulighed for at logge ind på deres site. Jeg har ikke modtaget info om medlemsskab fra dem, og heller ikke, at de har hævet 149,- ekstra på min konto.

Jeg har forsøgt at nulstille mit password på deres website (jeg har som sagt aldrig oprettet mig, men måske er det sket uden min viden) men har ikke modtaget en mail efterfølgende med mulighed for at nulstille. Så jeg kan ikke logge mig på deres website.

Det er selvfølgelig helt uacceptabelt, og i mine øjne tangerer det svindel.

I går skrev jeg til dem men har indtil nu ikke hørt noget.

UPDATE:
Jeg har nu hørt fra gamedeals. De vil refundere de 149 kr og afmelde mig deres abonnement. Så det er jo positivt.
kalt
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Pas på Gamedeals.dk

Indlægaf Dinz » 10. aug 2019 21:38

VIC skrev:
Én ting er, om man gør kunderne opmærksomme på, at de er ved at tegne et abonnement. Noget kunne tyde på, at det er en relativt ny praksis, og det måske har været tvivlsom forretningsgang tidligere. Og mon de lige går ind og annullerer alle de abonnementer der er blevet tegnet tidligere, for at sikre sig at der ikke er nogen kunder der føler sig snydt? Jeg tvivler...


Indtil videre ser det da ud til at alle der henvender sig, også får en positiv respons med refundering og annullering af abonnement. Dem der ikke henvender sig, må man jo antage er tilfredse kunder indtil det modsatte er bevist.
Der er ualmindeligt mange sites med denne forretningsmodel.

VIC skrev:Men noget helt andet er, om et givent abonnement giver nogen reel værdi. Hvis du får folk til at tegne et abonnement uden at de får noget ud af det, så grænser det sig også til svindel.
Så lad os se lidt på det. Den fine popup siger følgende:
Gamedeals.dk har et stort udvalg af digitale spil licenser til markedets laveste priser. Hvis vi ikke har den laveste pris tilbyder vi prisgaranti. Prisgaranti ydes kun overfor danske
butikker.
Gamedeals er kun for medlemmer, og de første 14 dage koster 0 kr, og herefter 149 kr pr løbende måned.

Det må altså tolkes sådan, at du kun får adgang til deres særdeles gode priser, hvis du samtidig er abonnent hos dem.
Lad os se på et par priser:

De sælger Shadow of the Tomb Raider (Xbox One) til kr 226,79.
En hurtig søgning på Pricerunner viser, at du kan købe det spil hos happii og Proshop for kr 187,-
Altså ikke nogen super god pris.

De sælger så også 3 måneders Xbox Live Gold for kr 164,99
På Microsofts egen hjemmeside, som jo ikke har ry for at være det billigste sted at handle, kan du købe det samme for kr 159,-
Igen, ikke nogen super pris.

Og det var bare lige de to første tilfældige ting jeg klikke mig ind på.
Så hvad er det du får ud af dit abonnement? Jeg har svært ved at se det...


Hvorvidt det er et attraktivt abonnement, og om man syntes man får nok ud af det, er vel en individuel vurdering. Personligt syntes jeg heller ikke man får nok ud af den type abonnementer til st de appelerer til mig. Men jeg er nok heller ikke en del af deres målgruppe. Hvis vi kigger på hvor mange herinde fra der har købt hos dem, så må vi jo antage at de i al fald har nogle fornuftige priser på nogle af deres produkter.
De kan selvfølgelig ikke sælge deres varer billigere end de selv kan købe dem til. Så er der jo ingen forretning i det. Så længe de sælger spil og deslige billigere end rekommanderet udsalgspris, så er der jo reelt en værdi ved at have et abonnement. At der er mange andre virksomheder der gør det samme, og måske er mere købestærke (og dermed kan sælge det billigere), er jo egentlig ikke deres problem.

For så vidt kan deres forretning sidestilles med fitness centre, streaming tjenester og aviser.. Hvis du gider bruge tiden på at researche markedet, så kan du med garanti få et bedre eller billigere produkt. Men hvis man bare gerne vil have al sin information/produkter fra samme kilde altid, så giver det måske god mening med et abonnement.

Der er også mange der altid køber deres spil i Gamestop, Bilka eller andre fysiske butikker, stadigvæk, på trods af priserne ikke altid er synderligt gode (baseret på egne erfaringer).

Jeg tror deres forretning skal leve af loyale kunder, der får en god oplevelse når de handler der, og som føler at den vare de køber også er pengene værd, inklusiv abonnementet. At du og jeg ikke hører under den gruppering, er jo bare sådan det er. :-)
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Pas på Gamedeals.dk

Indlægaf VIC » 12. aug 2019 10:29

Dinz skrev:Indtil videre ser det da ud til at alle der henvender sig, også får en positiv respons med refundering og annullering af abonnement. Dem der ikke henvender sig, må man jo antage er tilfredse kunder indtil det modsatte er bevist.
Der er ualmindeligt mange sites med denne forretningsmodel.


Du kan ikke bare antage, at alle er tilfredse. Dem der ikke har henvendt sig til dem har måske endnu ikke opdaget, at der er blevet trukket penge på deres konto og er ubevidste om, at de er tilmeldt et abonnement.
Når et site direkte spammer dig med info om, at det er et abonnement, så er det jo fordi de godt ved, at den ikke var helt god førhen.
Der er så to mulige forklaringer:

1. De lavede en UPS'er, har fået mange klager og vil nu være sikre på, at alle fremover ved, at de tilmelder sig et abonnement. Hvis man ved, at man måske har lavet en fejl, så ville det naturlige være at udsende en mail til alle kunder og informere dem om, at de har tilmeldt sig et abonnement og kan afmelde det, hvis de er blevet tilmeldt uden at være klar over det.

2. De har lidt mere skumle bagtanker. De oplyser ikke/meget sparsomt om abonnementet, laver nogle enkelte gode tilbud og får lokket så mange folk som muligt til at købe (tilmelde sig abonnement).
Når nogle så henvender sig og klager, så betaler de pengene tilbage, da personerne måske ellers ville gå til politiet. Når de har fået tilstrækkeligt med 'abonnenter' retter de siden til, så der klart bliver oplyst omkring abonnementet.
Så bliver folk i tvivl om siden hele tiden har set sådan ud, så det var deres egen skyld, og undlader måske at klage.
Så fortsætter de med at trække de tilbageværende abonnenter så længe som muligt og lukker til sidst biksen ned, når tilstrækkeligt mange klager og vil have deres penge retur.

Og nu skal du ikke ryste på hovedet, da dette er drejebogen for mange 'svindel-virksomheder'. Luk munden på dem der brokker sig så du kan holde butikken kørende så længe som muligt.
Tror du det giver tilfredse kunder?
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvilken type forretning det er, men det lugter lidt af den sidste mulighed...

Dinz skrev:Hvorvidt det er et attraktivt abonnement, og om man syntes man får nok ud af det, er vel en individuel vurdering. Personligt syntes jeg heller ikke man får nok ud af den type abonnementer til st de appelerer til mig. Men jeg er nok heller ikke en del af deres målgruppe. Hvis vi kigger på hvor mange herinde fra der har købt hos dem, så må vi jo antage at de i al fald har nogle fornuftige priser på nogle af deres produkter.

Se ovenfor. Kan være for at lokke så mange kunder til for så efterfølgende at 'malke' dem.

Dinz skrev:De kan selvfølgelig ikke sælge deres varer billigere end de selv kan købe dem til. Så er der jo ingen forretning i det.

Jo, det er jo den ene ting der kunne forsvare at betale et abonnement. Du betaler for at få adgang til de gode priser, fordi dit abonnement dækker 'underskuddet' på handelen. Hvis du køber meget, så er det en dårlig forretning for dem. Hvis du en periode ikke køber så meget, så bliver det til en god forretning for dem. Gynger og karruseller...

Dinz skrev:Så længe de sælger spil og deslige billigere end rekommanderet udsalgspris, så er der jo reelt en værdi ved at have et abonnement.

Da ikke, hvis abonnementsprisen æder den umiddelbare besparelse op?!? Når de ikke engang giver specielt gode tilbud, så skal du dælme købe en del HVER MÅNED for at du sparer mere end de 149,- du betaler.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+2

Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster