Xboxlife forum

Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Burnie.dk » 15. nov 2014 00:33

tue69 skrev:Jeg kan se at udviklerne har fjernet tonsvis af gamemodes. Uheldigt og en hamrende træls tendens!

Men ja, vi kan jo ikke spille det alligevel. Der er også kommet en udmelding, at de kun er fjernet midlertidigt - det er relateret til matchmakingproblemerne.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Burnie.dk » 15. nov 2014 00:35

Nygaard skrev:Hvad er folks holdninger til dette spil?

Havde sat mig i hovedet at jeg skulle have det, men jeg syntes at man læser om mange problemer. Tænker især på den meget svingende framerate, diverse glitches mv.
Multiplayerdelen må de vel få styr på!
Jeg har aldrig fået prøvet halo 4, og en ekstra tur igennem combat evolved trækker også, men hvis det er en større fornøjelse i de gamle 360 udgaver, kan man jo overveje dem i stedet..


Singleplayer er fint imo. Jeg er rimelig imponeret over CGI mellemsekvenserne i Halo2A. Det er en ren fornøjelse. Hvis du ikke har prøvet Halo 4, kan du næsten ligeså godt prøve det til x360, tror jeg. Men Halo2A findes ikke til x360.
Havde MP fungeret, ville jeg have beordret dig til at købe det - men det er ikke kommet op at køre endnu..
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Mikael Nielsen » 16. nov 2014 10:42

Er der nogle herinde der ikke kan se halo nightfall mere på xboxen. har kunne set den ene afsnit på dag 1.
men kan ikke mere. min spil lægger på blurayskive og den står på dansk.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Nygaard » 16. nov 2014 17:12

Til de der ikke måtte have set det er gamespots og IGNs review kommet op. Mon ikke også vi snart ser en her på sitet :)

Det straffer dem at de har failet med multiplayer delen. GS er meget positive i anmeldelsen men ender alligevel med 6 ud af 10 pga en ikke fungerende multiplayer.

Det må koste lidt omsætning! Hvorfor ikke bare have produktet klar til lanceringen..
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf TerrificFalcon » 16. nov 2014 17:30

GameSpot's anmeldelse var faktisk en 9/10, men er senere hen blevet ændret til en 6/10, fordi at multiplayerdelen pt. ikke virker. Den bliver - går jeg stærkt ud fra- rykket op til 9/10 igen, lige så snart multiplayerdelen virker ordentligt. Det er bare noget fliks-flaks fra nogle anmeldere, der gerne vil prøve at være vigtige og spille med musklerne. Så ligegyldigt.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Morten Skou » 16. nov 2014 18:58

Jeg synes nu at det er fair nok, at spillet får en lav karakter hvis onlinedelen ikke kommer til at virke. Herinde har vi ventet lidt med at smide anmeldelsen op, for at give det en lille chance (ligesom jeg f.eks. gjorde med Driveclub på PSlife). I princippet så skal spillet jo helst virke 100% når det udkommer, men det er desværre en tendens som går i den forkerte retning i øjeblikket.

Til gengæld synes jeg at det er underligt at man "justerer" på karaktererne efter at en anmeldelse er lagt op. Hvis man skulle gøre det, så skulle det jo også ske efter hver patch og for ALLE spil, ellers er man jo flinkere overfor nogle titler end andre.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf HippiMonster » 16. nov 2014 19:33

ja kan kun sige at jeg køber en Xone når spillet udkommer :)
HippiMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Muggs » 16. nov 2014 19:55

Det udkom den 11-11? 0_o
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf TerrificFalcon » 16. nov 2014 23:22

Morten Skou skrev:Jeg synes nu at det er fair nok, at spillet får en lav karakter hvis onlinedelen ikke kommer til at virke. Herinde har vi ventet lidt med at smide anmeldelsen op, for at give det en lille chance (ligesom jeg f.eks. gjorde med Driveclub på PSlife). I princippet så skal spillet jo helst virke 100% når det udkommer, men det er desværre en tendens som går i den forkerte retning i øjeblikket.

Til gengæld synes jeg at det er underligt at man "justerer" på karaktererne efter at en anmeldelse er lagt op. Hvis man skulle gøre det, så skulle det jo også ske efter hver patch og for ALLE spil, ellers er man jo flinkere overfor nogle titler end andre.


Jeg er helt enig. Jeg synes, at den nuværende håndtering af både DriveClub og Halo, som man har her i Life-regi, er den korrekte måde at gøre tingene på.

Det er netop det med, at justere på karaktererne, som jeg synes er mærkværdigt, og skidt praksis - men det er langt fra det eneste, som GameSpot har gjort galt i den her sag. Deres anmeldelse af spillet har jo i første omgang været baseret på et multiplayer-event (hvis nogen skulle undre sig, så har Morten netop også selv været til et af slagsen - og vurderet at det ikke ville være korrekt at skrive en anmeldelse ud fra det), og det har tydeligvis været en dårlig idé at forhåndsskrive en anmeldelse, før man sad med spillet i hånden, på baggrund af en oplevelse man havde med det til et offentligt event, som umuligt kan have været nok tid/været omfattende nok til, at man bør skrive en anmeldelse ud fra det. Det er sådan set det, som jeg - og mange andre - ville kalde et preview. Det er nok også derfor, at karakterern hurtigt er smuttet fra 9/10 til 6/10. Det er pinligt, at man ikke har spillet spillet nok, ud over som et preview, til at man har opfanget, at der var så store problemer med multiplayerdelen, at det røg 3 karakterer ned.

Om det så er retfærdiggjort at give det 6/10 synes jeg også er svært at sige. Jeg har ikke selv spillet spillet, men det virker mest af alt til, at at der er tale om en klassisk omgang dårlig netcode - et problem man i hvert fald kender, når man har spillet kampspil. Jeg synes personligt ikke, at man bør vurdere et spil ud fra hvor svært det er, at finde en kamp online, men snarere på hvor god onlinedelen er - selvom det er svært at trække de to fra hinanden.
Det er utroligt problematisk at sige "spillet er egentlig 9/10, men kun 6/10 fordi jeg ikke kan finde en kamp online" når man sidder og skamroser kampagnerne til det niveau, hvor alt andet end 10/10 ikke ville hænge sammen med teksten. Hvis jeg havde den oplevelse med spillet, så ville jeg snarere hænge til vurderingen "essentiel", og ikke "rimelig", som er de to ord GameSpot knytter til vurderingerne 10/10 og 6/10, men her er vi nok ude i noget semantik.

Derudover er det naturligvis helt og aldeles tåbeligt at ændre i karakterern på denne her måde, fordi det kun trækker fokus endnu længere væk fra det, der betyder noget, nemlig ordene i anmeldelsen. Med sådan nogle træk her får man trukket det endnu længere væk fra veludtænkte vurderinger af spiloplevelser, som man tilknytter et tal, for at have en opsummering af de ting, man har skrevet i sin vurdering af spillet/en samlet vurdering, til bare at være et tal på en 10-skala, som der er knyttet nogle ord til for ligesom at give det noget indhold. Der bliver skrevet utroligt lidt om GameSpots anmeldelse pt., i forhold til hvor meget der bliver skrevet om en håbløs ændring på en 10-skala og hvor forkert/korrekt det tal nu er, og det synes jeg er synd.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf rasmusvn » 21. nov 2014 20:06

De kunne nu godt at have ladet de "Terminal" videoer ligge på selve konsollen i stedet for at streame dem igennem Halo-appen. Jeg har to gange oplevet, at spillet er frosset efter at have afspillet disse, og en gang mistede jeg da lige samtlige checkpoints for en level :/

Spillet fylder jo i forvejen 60 GB, så lidt videoer fra eller til.

Og så glemte spillet også to levels, som jeg allerede havde været igennem i CE...
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Nygaard » 22. nov 2014 10:34

Bliver spændende at høre om opdateringen fikser problemerne:

https://www.halowaypoint.com/en-us/comm ... date-notes
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Durazell » 22. nov 2014 11:57

Morten Skou skrev:Jeg synes nu at det er fair nok, at spillet får en lav karakter hvis onlinedelen ikke kommer til at virke. Herinde har vi ventet lidt med at smide anmeldelsen op, for at give det en lille chance (ligesom jeg f.eks. gjorde med Driveclub på PSlife). I princippet så skal spillet jo helst virke 100% når det udkommer, men det er desværre en tendens som går i den forkerte retning i øjeblikket.

Til gengæld synes jeg at det er underligt at man "justerer" på karaktererne efter at en anmeldelse er lagt op. Hvis man skulle gøre det, så skulle det jo også ske efter hver patch og for ALLE spil, ellers er man jo flinkere overfor nogle titler end andre.


Driveclub udkom 9. oktober og din anmeldelse blev publiceret 12. oktober. Halo Master Chief Collection er udkommet 11.november så hvis begge titler skulle have samme lille chance så skulle HMCC anmeldelse jo have været publiceret 14. november. Eller?

Så 4,5/10 til HMCC med "onlinedelen fungerer ikke"?
Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv.

Billede
Durazell
Niveau 5
 
Indlæg: 810


Re: Halo 1-4 Master Chief edition til Xone rygte !!!

Indlægaf Niller Interson » 22. nov 2014 12:35

nej fordi xbox er bedre
Niller Interson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Foregående

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster