Xboxlife forum

Halo: Reach dårligt?

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DK Anders » 23. jan 2011 18:11

Hej.

Nu er det ikke, fordi jeg er en Halo-hater, - er mere en fanboy - eller en CoD-fanboy, men jeg synes altså, at Reach er et fail. Campaign er kedelig og har slet ikke den samme dynamik og "epicness", som Halo 3 havde. Firefight-banerne er dårlige. I Halo 3: ODST var det ligesom en slags Castle deffence, hvor man stod og forsvarede på en bakke el.lign. Nu er man bare random steder og det er ikke lige mig. Og hvad sker der for Custom Games? I Halo 3 kunne man sidde en hel dag og spille custom infection, men nu er det som om ingen gider spille customs. Hvorfor i alverden kan man også kun sidde 1 i Theater-mode? I Halo 3, hvis der skete noget awesome, så gik man lige ind og så det, med dem man spillede med. Men det må man åbenbart ikke nu. Multiplayer... Armor abilities. Det fungerer ikke. Man ser en på long range, tager hans skjold og så... ARMOR LOCK. Så kommer der en bagfra. Folk med stealth i hjørner og jeg kunne blive ved. Så er de lige kommet med en Grifball playlist = Hurra!!!!! Indtil de har inkluderet rullehalløj. Hvad sker der??? Det er slet ikke balanceret. I Halo 3 skulle man kæmpe for at få power-ups, camo, extra skjold, bubble shield osv. Det eneste jeg er 100% tilfreds med er Forge. Når man lærer de forskellige ting at kende, er det vildt fedt at lave sine egne baner.

Jeg er ikke ude på at svine nogen til, jeg kan bare ikke tro, jeg er den eneste, der har det sådan her. Jeg elskede Halo, men Reach er sku for dårligt. Ærgerligt hvis Bungie slutter Halo med det...
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf maagaard90 » 23. jan 2011 18:18

åh åh. Flame war alert!
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf spif2001 » 23. jan 2011 18:19

Halo franchisen har aldrig formået at komme op på siden af Combat Evolved. Reach synes jeg nu er bedre end både 3'eren og ODST.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DK Anders » 23. jan 2011 18:22

Der er jeg uenig :) @maagaard90 jeg skrev jo netop, at det ikke var meningen. Giver bare min mening, og vil bare høre om nogle er enige, eller nogen, der kan forklare.
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf dbbuu » 23. jan 2011 18:31

Er til dels enig.
Kunne også meget bedre lige Halo 3, og de ting du snakker om f.eks. armor abilities bryder jeg mig slet slet ikke om.
Men vil nu ikke gå så langt som til at sige at det er et dårligt spil. Synes Reach er et super sjovt spil :)
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Dark x Crow » 23. jan 2011 18:43

Jeg har det lidt på samme måde. Syntes de har failet med Armor abilities, og der mangler level i MM. Men syntes stadig det er sjovt at spille. Til det med at spille infection... det har jeg aldrig rigtig prøvet, syntes at det MLG har fået lavet virker ret godt, dog mangler der et level i playlisten. Men jeg syntes godt man kan spille MLG custom games en hel dag.
Edit
maagaard90 skrev:åh åh. Flame war alert!

Nogle af os kan godt snakke om et spil uden at hade hinanden.
Senest rettet af Dark x Crow 23. jan 2011 18:47, rettet i alt 1 gang.
Billede
Dark x Crow
Niveau 6
 
Indlæg: 1321

Brugeravatar

Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Dark x Crow » 23. jan 2011 18:46

Slettet
Billede
Dark x Crow
Niveau 6
 
Indlæg: 1321

Brugeravatar

Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Zytrax » 23. jan 2011 18:53

Reach er 'ok' men Bungie har lige siden Halo 2 nedgraderet alle de baner de har lavet (udover Heretic i H3, det var FANTASTISK). Jeg tror en af grundene til, at de ikke har kunne lave ordentlige baner (altså konkurrencedygtige) baner samt "sjove" maps (ála team snipers baner) er fordi at de har puttet for meget vægt over på Forge. Forge er godt, ja, men når man kaster for mange bolde i luften ender det med at blive halvt færdigt.

Jeg savner banerne i Halo 2. De havde alle deres touch, også selvom alle ikke var "MLG" suited, så var de stadig sjove at spille - selvom det bare var team snipers eller big team battle.

Og at tage en DMR i brug frem for en BR er bare idioti. Hvorfor gå fra et konsekvent våben, til et som er uforudsigeligt? Spam ikke spam? For mange uforudsigeligheder i Reach.

HÅBER at 343 Industries kan lave en god blanding af de tre første halo spil. Gad godt at se en kombination af denne:

Halo: CE's game mechanics (altså ikke hit-scan men det andet.. kan ikke huske hvad det hedder, hvor du skal tage afstanden med i beregningen, når du skal dræbe nogen)
Halo 2's baner samt matchmaking system (DVS. også RANK! Det skal være nær umuligt at få et rang 50, og så skal de se godt ud.) Og selvfølgelig button glitches, som er konsekvente.
Halo 3's BR (uden bullet spread) og sniper. Til dels fordi at Halo 2 bød på alt for meget aim assist og hit-scan..

Halo 4.

Ville være det perfekte spil, IMO.
Billede
Zytrax
Niveau 6
 
Indlæg: 1380


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf maagaard90 » 23. jan 2011 19:02

Lad os nu se, om der ikke kommer et par gnister ;)

Okay, jeg må så sige, at jeg er ret stor fan af Halo universet, selvom jeg kun forstår halvdelen af historien. Jeg synes det er pokkers smukke landskaber, kampene er intense og man skal bruge hjernen for at kunne komme igennem de mest sindsyge udfordringer. Især hen mod slutningen spidser hele spillet og historien (lidt forstår jeg da) bliver mere og mere "episk".

Multiplayerdelen voldsomt stor med mange muligheder for udvidelser. Det at du savner costume games, der må du bare finde nogle venner eller en klan. Bungie kan jo ikke gøre for, at der ikke er nogen, som gider at spille de spil, du nu en gang har lyst til. Jeg er før blevet inviteret på costume games af en 'friend'.
Det at der er kommet jetpacks, armor lockdown', finder de trofaste halo fans nok irriterende, men også nye, mens andre finder det spændende og lettere re-thinking. Personligt synes jeg, at det giver spillet et ekstra niveau og endnu flere muligheder.

Og good news for you: http://www.xboxlife.dk/news/7437/Master ... lbage.html
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DK Anders » 24. jan 2011 17:03

Tak for jeres meninger. :) Er meget enig med Dark x Crow og Zytrax.
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Noga » 24. jan 2011 17:14

Det kommer nok ikke bag på nogen, at jeg mener det samme som Anders. Det værste er, at jeg ikke kan finde ud af HVAD der er gået galt. Jeg er MEGA Halo fan, og har spillet så meget Halo 3 så man tror det er løgn.. Men Reach.. Har spillet det lidt da det udkom, og det er så det..

Har prøvet at overbevise mig selv om, at jeg bare skal starte at spille det noget mere, så jeg bliver bedre, men hver gang ender det med, at jeg spiller 1-2 matches og husker hvor meget det sucks.
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Ryo » 24. jan 2011 17:24

Nu spiller jeg kun Halo som single player. Men jeg syntes helt klart at Halo 3 var meget bedre end Reach.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Playkid » 24. jan 2011 18:44

Er stort set enig med Zytrax, Crow og dk anders. Halo: Reach er godt, men det har den dårligste campaign i Halo serien IMO. Spillet er grafisk uappellerende, og der er kommet for meget call of duty scripting med. Sandbox elementet er er mere eller mindre væk, til fordel for en linær campaign med en kedeligt fortalt historie. De gode farve paletter er væk, og den pæneste bane i spillet er Forge world som af en eller anden grund ikke er med i spillet. Og hvorfor har man valgt ikke at inkludere så fede encounters som Scarab duellerne var i Halo 3?

Multiplayeren er ok, men som Zytrax nævnte er banerne blevet værre og værre siden Halo 2, pånær Heretic som var et rigtig godt remake. Jeg savnede dog platformen i midten som den var i Halo 2 :)
Banerne i Reach er bare håbløse. Jeg tror Bungie har valgt at fokuserer på mainstream spillerne, og bygget kæmpe maps op omkring armor abbilities fordi de følte de var nødt til at lave noget nyt. De glemte desvære hardcore communitiet som jeg ellers er ret sikker på de havde lovet små maps.
At inkludere reticle bloom var også en meget U-Halo beslutning. I det hele taget er det som om Bungie har forsøgt at tilføje en masse komplexitet som egentlig ikke behøves.
Gennem spillet støder man generelt bare på en masse små tekniske fejl og fejlbeslutninger der giver en indtryk af Bungie har været trætte af at lave Halo. Eks. texture problemer, usynlige mure på steder hvor der ikke burde være nogen. Generelt set virker det bare ikke så poleret som de tidligere Halo spil.

Skal man følge Zytrax eksempel, så ville et perfekt Halo spil for mig inkludere Halo 2's maps, hit scan, Halo 2 matchmaking og rank, og ikoner over hovedet. Bare med mindre auto aim og hit boxes end Halo 2 havde.

Forge var nok Reach's største force, men den kan stadig forbedres.
Theater mode 1 player only er også en meget underlig beslutning.

Halo Reach's rank system var kedeligt. Det var bare ikke sjovt at spille for rang man alligevel ikke kan se, og så hellere at de havde lavet opfindsomme ikoner som i Halo 2 og ikke alt det der militær meh. Unlock systemet var dog en fin ide, det tager bare for lang tid, og burde ikke have noget med MM systemet at gøre (ved dog ikke om det rent faktisk har det).

Jeg glæder mig nok bare mest til 343 studios laver en genudgivelse af Halo 2, med online coop og multiplayer og forbedret textures, og de glitches der nu engang var.


Lyder nok mest af alt som et surt opstød :) men det på trods er Reach altså stadig i den gode ende, omkring 8/10. Det er kun fordi det ser set i forhold til tidligere Halo spil at jeg giver det så meget kritik.
Playkid
 


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DK Anders » 24. jan 2011 21:30

God beskrivelse. Kan jeg få en forklaring på, hvad Hit Scan er og hvordan Halo 2s rank system fungerede? Havde ikke XBL dengang. :)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Zytrax » 24. jan 2011 22:02

Hit-scan betyder, at når du har dit "sigte" på din modstander, så har dine kugler ikke en rejse tid og rammer med det samme.

Det ville sige, at modstanderen ikke kan nå at flytte sig, når du har skudt fordi at kuglen ingen rejse tid har. Frem for i Halo 3 og Halo: CE, hvor kuglen netop har en rejsetid, og derved skal du beregne afstanden mellem dig og din modstander, og skyde "frem ad" din modstander på en vis afstand. Kan ikke huske ordet for det.

Håber det er til at forstå. :)
Billede
Zytrax
Niveau 6
 
Indlæg: 1380


Næste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster

cron