Xboxlife forum

Halo: Reach dårligt?

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DKhANSI » 24. jan 2011 23:07

DK Anders skrev:Hej.

Nu er det ikke, fordi jeg er en Halo-hater, - er mere en fanboy - eller en CoD-fanboy, men jeg synes altså, at Reach er et fail. Campaign er kedelig og har slet ikke den samme dynamik og "epicness", som Halo 3 havde. Firefight-banerne er dårlige. I Halo 3: ODST var det ligesom en slags Castle deffence, hvor man stod og forsvarede på en bakke el.lign. Nu er man bare random steder og det er ikke lige mig. Og hvad sker der for Custom Games? I Halo 3 kunne man sidde en hel dag og spille custom infection, men nu er det som om ingen gider spille customs. Hvorfor i alverden kan man også kun sidde 1 i Theater-mode? I Halo 3, hvis der skete noget awesome, så gik man lige ind og så det, med dem man spillede med. Men det må man åbenbart ikke nu. Multiplayer... Armor abilities. Det fungerer ikke. Man ser en på long range, tager hans skjold og så... ARMOR LOCK. Så kommer der en bagfra. Folk med stealth i hjørner og jeg kunne blive ved. Så er de lige kommet med en Grifball playlist = Hurra!!!!! Indtil de har inkluderet rullehalløj. Hvad sker der??? Det er slet ikke balanceret. I Halo 3 skulle man kæmpe for at få power-ups, camo, extra skjold, bubble shield osv. Det eneste jeg er 100% tilfreds med er Forge. Når man lærer de forskellige ting at kende, er det vildt fedt at lave sine egne baner.

Jeg er ikke ude på at svine nogen til, jeg kan bare ikke tro, jeg er den eneste, der har det sådan her. Jeg elskede Halo, men Reach er sku for dårligt. Ærgerligt hvis Bungie slutter Halo med det...


Og du spiller Cod Black Ops :^o Så skal man ikke udtale sig om fails [-X
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Prozel » 24. jan 2011 23:10

DKhANSI: Det er ikke sjovt længere, du hader Blops og det er ok. Blops er dog marginalt bedre end Reach.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DKhANSI » 24. jan 2011 23:15

Playkid skrev:Er stort set enig med Zytrax, Crow og dk anders. Halo: Reach er godt, men det har den dårligste campaign i Halo serien IMO. Spillet er grafisk uappellerende, og der er kommet for meget call of duty scripting med. Sandbox elementet er er mere eller mindre væk, til fordel for en linær campaign med en kedeligt fortalt historie. De gode farve paletter er væk, og den pæneste bane i spillet er Forge world som af en eller anden grund ikke er med i spillet. Og hvorfor har man valgt ikke at inkludere så fede encounters som Scarab duellerne var i Halo 3?

Multiplayeren er ok, men som Zytrax nævnte er banerne blevet værre og værre siden Halo 2, pånær Heretic som var et rigtig godt remake. Jeg savnede dog platformen i midten som den var i Halo 2 :)
Banerne i Reach er bare håbløse. Jeg tror Bungie har valgt at fokuserer på mainstream spillerne, og bygget kæmpe maps op omkring armor abbilities fordi de følte de var nødt til at lave noget nyt. De glemte desvære hardcore communitiet som jeg ellers er ret sikker på de havde lovet små maps.
At inkludere reticle bloom var også en meget U-Halo beslutning. I det hele taget er det som om Bungie har forsøgt at tilføje en masse komplexitet som egentlig ikke behøves.
Gennem spillet støder man generelt bare på en masse små tekniske fejl og fejlbeslutninger der giver en indtryk af Bungie har været trætte af at lave Halo. Eks. texture problemer, usynlige mure på steder hvor der ikke burde være nogen. Generelt set virker det bare ikke så poleret som de tidligere Halo spil.

Skal man følge Zytrax eksempel, så ville et perfekt Halo spil for mig inkludere Halo 2's maps, hit scan, Halo 2 matchmaking og rank, og ikoner over hovedet. Bare med mindre auto aim og hit boxes end Halo 2 havde.

Forge var nok Reach's største force, men den kan stadig forbedres.
Theater mode 1 player only er også en meget underlig beslutning.

Halo Reach's rank system var kedeligt. Det var bare ikke sjovt at spille for rang man alligevel ikke kan se, og så hellere at de havde lavet opfindsomme ikoner som i Halo 2 og ikke alt det der militær meh. Unlock systemet var dog en fin ide, det tager bare for lang tid, og burde ikke have noget med MM systemet at gøre (ved dog ikke om det rent faktisk har det).

Jeg glæder mig nok bare mest til 343 studios laver en genudgivelse af Halo 2, med online coop og multiplayer og forbedret textures, og de glitches der nu engang var.


Lyder nok mest af alt som et surt opstød :) men det på trods er Reach altså stadig i den gode ende, omkring 8/10. Det er kun fordi det ser set i forhold til tidligere Halo spil at jeg giver det så meget kritik.

Det du skriver med Mainstream tankegangen er da logisk tankegang. Producenterne laver spillene til et bredere publikum ergo de tjener flere penge, som vel i bund og grund er deres formål, hvilket er foreståeligt.
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DKhANSI » 24. jan 2011 23:19

Prozel skrev:DKhANSI: Det er ikke sjovt længere, du hader Blops og det er ok. Blops er dog marginalt bedre end Reach.

Måske, Men skal lige siges jeg glædeligt spillede Black Ops hvis det ikke var fordi hver gang jeg spiller det i mere end 10 min bliver jeg træt og falder i søvn af kedsomhed :?
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Vilsen » 25. jan 2011 01:13

Reach har været en træls oplevelse for mit vedkommende.
Et spil der selv med sprint har formået at gøre gameplayet langsomere
(hvilket også var et problem fra h2 til h3 for undertegnet), det skal dog lige tilføjes at mlg settings hjælper en del på det.

Jeg giver Zytrax 100% ret i at banerne har været på en extrem nedtur siden halo 2 og selvom jeg troede det ikke rigtigt kunne blive værre efter halo 3, så her bungie formået at lave noget direkte crap med de fleste af Reach banerne (selv Sanctuary remaket var til at... ja you get my point).

Ingen hitscan ligesom i hce og h3 kan være en god ide hvis det virker (hvilket det ikke gjorde i halo 3), det passede fint til hce, men nok mest af alt fordi spillet kun var lavet at spille på lan og ikke til online multiplayer.
Jeg elsker hitscan som det var i h2 og det er nok nærmere pga. våbnene jeg ikke bryder mig om det i Reach. Våben der virker retarderet mærkeligt i forhold til de tidligere spil i serien. Er tildels enig med Zytrax i at udskifte en BR med en DMR er idioti dog ville jeg godt have set om den fungerede uden bloom, som playkid sagde hører det ikke nogen steder hjemme i et halo spil, inden den blev smidt helt væk.

Er fuldt enig med playkid i at ranksystemet i Reach er direkte kedeligt og det på den måde har gjort mm kedeligt as well.

Theater 1 player only er noget jeg på ingen måder fatter hvorfor de har gjort. Ja det havde problemer i h3 fra tid til anden men det var da til at leve med.

Forge er enormt i reach men på en eller anden måde heller ikke sjovt at lege rundt i mere, hvilket kan skyldes at dem af os der har leget meget i forge i h3 har prøvet det meste af det der kunne laves vi gjorde det bare med glitches istedet.

Glitches... nok det jeg har savnet aller mest fra hce og specielt h2 dagene. Det kan ikke forklares hvis man ikke har prøvet at lande en bxr på en modstander mens ens shield flashede rødt med en intens hastighed eller for den sags skyld at stå oppe på toppen af Headlong eller læse den mat røde tekst udenfor backwash. Good times. Halo har ikke været det samme siden i mine øjne.

Reach campaign vil jeg slet ikke snakke om. Tror det er godt at bungie ikke skal lege mere med halo nu og det bliver godt snart at se noget fra 343. Vil egentlig ikke have at de remaker de gamle spil. Vil hellere ha at de laver noget nyt og awesome.

Som playkid også siger så er spillet slet ikke dårligt ville nok give det 8.5/10.

Edit: Var ikke mening det skulle blive så langt jeg undskylder.
Vilsen
Niveau 5
 
Indlæg: 1182


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf kaizer » 25. jan 2011 01:27

spif2001 skrev:Halo franchisen har aldrig formået at komme op på siden af Combat Evolved.


Helt enig.

Jeg har ikke tal på hvor mange timer jeg har brugt på Combat Evolved.

Halo 2 blev gennemført, men jeg følte ikke noget for det.

Halo 3 blev sat til salg efter en times spil.

Halo: Reach var samme scenarie som Halo 3.

ODST gad jeg ikke anskaffe.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Playkid » 25. jan 2011 07:24

DKhANSI skrev:Det du skriver med Mainstream tankegangen er da logisk tankegang. Producenterne laver spillene til et bredere publikum ergo de tjener flere penge, som vel i bund og grund er deres formål, hvilket er foreståeligt.

Mener ikke jeg skrev det var ulogisk? Jeg argumenterede blot for hvorfor jeg mener Reach er et ringere spil i serien.
Playkid
 


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DK Anders » 25. jan 2011 17:12

Nu forstår jeg Hit-Scan Zytrax ;) Er overrasket over, hvor mange, der er enige med mig. Synes heller ikke spillet er ligefrem dårligt, men i forhold til de tidligere Halo-spil er det altså..
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf I1DI TreFull » 25. jan 2011 17:30

syns helt klart halo 2 var det fedeste især online delen det blev aldrig kedeligt selv efter 2 års gameing
I1DI TreFull
Niveau 4
 
Indlæg: 746


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Zytrax » 26. jan 2011 21:09

I1DI TreFull skrev:syns helt klart halo 2 var det fedeste især online delen det blev aldrig kedeligt selv efter 2 års gameing


Er du i live? Hold da kæft. :D

Snakker du stadig med Nanosplit? (kan ikke huske hans IRL navn)
Billede
Zytrax
Niveau 6
 
Indlæg: 1380


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Halorocks » 30. jan 2011 22:42

Reach er den bedste Halo spil, lige så godt som alle de andre. Alle de andre Halo spil havde et eller andet glicth som gjorde at spillene blev domineret af nørder. I Reach er alle mere balancerede, men man kan ikke undgå at møde nogen som er langt bedre...
Billede
Halorocks
Niveau 6
 
Indlæg: 1358


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf DKhANSI » 30. jan 2011 22:51

Halorocks skrev:Reach er den bedste Halo spil, lige så godt som alle de andre. Alle de andre Halo spil havde et eller andet glicth som gjorde at spillene blev domineret af nørder. I Reach er alle mere balancerede, men man kan ikke undgå at møde nogen som er langt bedre...

Ville skrive +1, men det er lidt kliche. Men vil give dig fuldstændig ret.
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Spawnster » 30. jan 2011 23:41

Jeg var nu godt underholdt af halo reach
Spawnster
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Prozel » 30. jan 2011 23:44

Med grim grafik, dårlig netkode og et tåbeligt forsøg på at tage perks fra cod gør at Reach forbliver det dårligste Halo.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Halo: Reach dårligt?

Indlægaf Cerialbox » 31. jan 2011 01:59

Vil bare ønske jeg kunne spille Custom Games med andre end mine venner. Spillet giver dig værktøjerne til at lave en masse fede gametypes, men du får dem aldrig spillet medmindre du har en masse Halo-venner. Simpelthen for dumt hvis du spørger mig.
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


ForegåendeNæste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron