Xboxlife forum

nye H3 screens...

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Indlægaf Mike JezZ » 15. nov 2006 23:49

Hvis man ser bort fra den skinnende rustning, så ligner det Halo 1 grafik, eller måske nærmere Halo 2
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Indlægaf Scurvy Lobster » 15. nov 2006 23:49

Ja, det ser jo godt nok Halo 1 agtigt ud. Jeg synes slet ikke grafikken virker så svimlende som Gears of War.

Eftersom det oftest er screenshots der sælger spil, så skal de vist oppe sig lidt. Jeg er ikke stor Halo fan, så skal jeg købe, så skal spillet virkeligt levere - også grafisk. Min største kritik går på den generelle følelse af "tomhed" i billederne. Der er eks. næsten ingen vegetation på udendørsbillederne. Der burde konsollen jo sagtens kunne trække spillet, mens der var masser af planter og lign.

Men hey, måske er det hele bare en afledningsmanøvre. Vi ser i virkeligheden på billeder fra Halo 1, som er ved at blive lavet i et remake til Xbox 360. Halo 3 er slet ikke afsløret endnu ;-)
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf spif2001 » 15. nov 2006 23:52

Måske det er de nye Halo 2 multiplayer baner?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Rechain » 15. nov 2006 23:52

Syntes det ser rigtig godt ud :) glæder mig til spillet...gamer dog Halo 2 indtil da...

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf ThePatriot » 16. nov 2006 00:07

Det har sgu da intet med Xbox(1) grafik at gøre det der. Det er kun fordi stilen er bevaret at I siger det. Se da lige detajlegraden i de billeder.

Synes det har et skide fedt og clean look - ikke så beskidt og mudret som mange andre titler. Ingen vegetation gør bare spillet endnu mere konkurrencepotentielt :)
Billede
ThePatriot
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. nov 2006 00:11

Ja, spillet er sikkert rigtigt godt for fans. Men man savner måske lidt leflen for os der nu ikke er hoppet med på vognen hidtil.

Som gammel infanterist i mili må jeg også sige, at et landskab med så lidt indhold er et mareridt at angribe i. En ren dødsfælde, som man ikke går ind i friviligt. Der er for clean.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf ThePatriot » 16. nov 2006 00:18

Mig, fan? Har spillet Halo sammenlagt i 3 timer. Som erfaren gamer må jeg også sige, at der aldrig bør tilstræbes realisme i online shooters, men derimod konkurrencepotentiale, balance og taktiske muligheder. Så kan realisme måske være med som en bonus, men det passer meeeget sjældent ind.
Billede
ThePatriot
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Indlægaf Gamemakerman » 16. nov 2006 00:21

Syndes meget det ligner at spillet kører på Valves Source engine, men tror skam spillet ser udmærket ud når det først kommer i gang, specielt lysætningen er ret god efter min mening.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. nov 2006 00:24

ThePatriot: Ok, så har jeg måske endda spillet mere Halo end du har :-)

Det er nu heller ikke så vigtigt, og jeg kan godt se, at spillet vil være fint online. Men de screens vi ser her får mig slet ikke til at tænke WOW, og at det må jeg bare have. Jeg kan trods alt kun dømme det på grafikken, og den lever ikke op til mine forventninger om et spil der har været så længe under vejs.

Skal jeg ligge 550 kr. for et spil, så skal det, som nævnt tidligere, levere varen fuldt ud. Med disse screens, så kan jeg kun forholde mig køligt afventende på mere nyt. Vi har sikkert ikke set "det ægte Halo 3" endnu alligevel.
Senest rettet af Scurvy Lobster 16. nov 2006 00:25, rettet i alt 1 gang.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Valkyrie » 16. nov 2006 00:24

Scurvy Lobster skrev:Ja, det ser jo godt nok Halo 1 agtigt ud. Jeg synes slet ikke grafikken virker så svimlende som Gears of War.

Eftersom det oftest er screenshots der sælger spil, så skal de vist oppe sig lidt. Jeg er ikke stor Halo fan, så skal jeg købe, så skal spillet virkeligt levere - også grafisk. Min største kritik går på den generelle følelse af "tomhed" i billederne. Der er eks. næsten ingen vegetation på udendørsbillederne. Der burde konsollen jo sagtens kunne trække spillet, mens der var masser af planter og lign.

Men hey, måske er det hele bare en afledningsmanøvre. Vi ser i virkeligheden på billeder fra Halo 1, som er ved at blive lavet i et remake til Xbox 360. Halo 3 er slet ikke afsløret endnu ;-)


Det er svært at se noget relevant i din grafik.

Tomhed? Du bruger mangel på vegatation som et argument??? Når ja.. Fordi Master Chief er den store gardner? Hvornår har det overhovdet været relevant?


Gears of War bygger på UE3 enginen. Gears of War er et spil med meget få små områder og meget få fjender på skærmen af gangen. Dette gør at detaljegraden kan være meget større.


Ifølge Bungie ang deres E3 trailer, hvor man se en in-game film af Master Chief der kigger ud over et stort krater, er hele det området modelleret og skabt. Selv ude i horisonten, mange mange kilometer væk. Altså, hvis den størelse gælder for alle baner, så snakker vi altså om at en enkel bane per KM kunne være på størelse med hele Oblivion.

Disse screens ligner udelukket multiplayer screens. Halo 1 og Halo 2 havde heller ikke mange detaljer i de baner. De bliver valgt fra for at forbedre netkode og peformance. Hvem ved. Måske sigter de efter 24, 32 eller 40 spillere online?

En helt anden ting er at spillet er pre-alpha og meget af grafikken består af placeholdere. Enhver udvikler vil fortælle dig at de sidste par uger på udviklingen af et spil kan gøre noget af den største forskel. Et halvt år ligeså meget. Godt eksempel er PGR.

Mit eget bud er at Halo 3 vil komme november 2007. Jeg ved at det er sat til release til sommer, men jeg tror vinter 2007, altså et år fra nu, og den fremgang de kan nå i den tid er enorm.
Bungie er kendte for at gøre det meste af deres bedste arbejde til allersidst.

Det er som regel også til sidst at mange af de vigtigste grafiske detaljer bliver tilføjet.


En helt anden ting kunne være at Bungie bare sagde - "Hey fcuk grafk. Lad os fokusere på gameplay og proppe 10,000 fjender på skærmen på en f**king gang og lad os lave det bedste spil vi overhovdet kan".

Personligt er jeg ligeglad. Spillet ser fedt ud. Nej det ser umiddelbart ikke ligeså imponerende og detaljeret ud som Gears of War. Men igen - Så er det ikke Gears of War. Det er Halo. Det er et andet type spil med andre idealer, en anden engine, en anden form for gameplay, og selvom GOW Måske er den nye benchmark for action standarder, så betyder det ikke at alle spil skal ligne det eller være ligesom det.

Det er op til alle udviklere individuelt at prioritere mange af disse ting - AI, fysik, framerate, gameplay, content etc.


At vi overhovdet har den her diskution og snakker som om vi ved en pind om det er, for mig, næsten fjollet.

Halo 3 skal nok blive fedt. Optimisme herfra.
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf hanZen » 16. nov 2006 00:30

Disse billeder er jo fra en utrolig tidlig build (tror det er alpha eller pre-alpha) og udviklerne har desuden gjort det klart, at de fleste textures er af meget lav kvalitet (erstatning) som mange udviklere benytter sig af, når de tester (og udvikler) spil. Disse textures bliver selvfølgelig erstattet af flotte textures, som man jo kun kan regne med i en sådan titel! Desuden er de fleste lys og skygge effekter slået fra.

Jeg tror ikke vi ud fra disse billeder kan sige, at grafikken bliver dårlig eller skuffende. Det skal nok gå hen og bliver super flot, på niveau med GoW, hvis ikke bedre. Der er jeg overbevist om!
Senest rettet af hanZen 16. nov 2006 00:31, rettet i alt 1 gang.
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf ThePatriot » 16. nov 2006 00:30

Multiplayer vil maks være 16 spillere, og gudskelov for det. Ved ikke hvilken idiot der har fundet på, at jo flere spillere i samme server desto bedre - sikkert en amerikaner. Spil mister intensitet, alt bliver tilfældigt makværk, overblik kan man godt skyde en hvid pil efter osv. Desuden bliver banedesignet aldrig lige så godt.
Billede
ThePatriot
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. nov 2006 00:31

Valkyrie: nu hvor du nævner Halo 3 traileren, så er det jo en CGI rendering - lige som den næste annoncerede trailer vil være det. Det er ikke ingame, og derfor er de dårlige målestokke for spillet. Spillet kan både blive flottere og grimmere end de trailers. Det vigtigste er dog at de er CGI, og ikke ingame.

Man kan i øvrigt sagtens lave frodige landskaber der er kæmpemæssige, og få spillet til at køre godt. Det findes der et hav af teknikker til, så det skal heller ikke være en undskyldning for at lave så sparsom grafik.
Senest rettet af Scurvy Lobster 16. nov 2006 00:32, rettet i alt 1 gang.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 16. nov 2006 00:32

PDZ Paceholder:
http://media.1up.com/media?id=1879116&type=lg

PDZ endelig:
http://media.1up.com/media?id=2345033&type=lg

Bare som et eksempel.

@ Scurvy: Halo 3 traileren kørte skam realtime på en Xbox 360 efter hvad bungie har sagt.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Næste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron