Scurvy Lobster skrev:Ja, det ser jo godt nok Halo 1 agtigt ud. Jeg synes slet ikke grafikken virker så svimlende som Gears of War.
Eftersom det oftest er screenshots der sælger spil, så skal de vist oppe sig lidt. Jeg er ikke stor Halo fan, så skal jeg købe, så skal spillet virkeligt levere - også grafisk. Min største kritik går på den generelle følelse af "tomhed" i billederne. Der er eks. næsten ingen vegetation på udendørsbillederne. Der burde konsollen jo sagtens kunne trække spillet, mens der var masser af planter og lign.
Men hey, måske er det hele bare en afledningsmanøvre. Vi ser i virkeligheden på billeder fra Halo 1, som er ved at blive lavet i et remake til Xbox 360. Halo 3 er slet ikke afsløret endnu
Det er svært at se noget relevant i din grafik.
Tomhed? Du bruger mangel på vegatation som et argument??? Når ja.. Fordi Master Chief er den store gardner? Hvornår har det overhovdet været relevant?
Gears of War bygger på UE3 enginen. Gears of War er et spil med meget få små områder og meget få fjender på skærmen af gangen. Dette gør at detaljegraden kan være meget større.
Ifølge Bungie ang deres E3 trailer, hvor man se en in-game film af Master Chief der kigger ud over et stort krater, er hele det området modelleret og skabt. Selv ude i horisonten, mange mange kilometer væk. Altså, hvis den størelse gælder for alle baner, så snakker vi altså om at en enkel bane per KM kunne være på størelse med hele Oblivion.
Disse screens ligner udelukket multiplayer screens. Halo 1 og Halo 2 havde heller ikke mange detaljer i de baner. De bliver valgt fra for at forbedre netkode og peformance. Hvem ved. Måske sigter de efter 24, 32 eller 40 spillere online?
En helt anden ting er at spillet er pre-alpha og meget af grafikken består af placeholdere. Enhver udvikler vil fortælle dig at de sidste par uger på udviklingen af et spil kan gøre noget af den største forskel. Et halvt år ligeså meget. Godt eksempel er PGR.
Mit eget bud er at Halo 3 vil komme november 2007. Jeg ved at det er sat til release til sommer, men jeg tror vinter 2007, altså et år fra nu, og den fremgang de kan nå i den tid er enorm.
Bungie er kendte for at gøre det meste af deres bedste arbejde til allersidst.
Det er som regel også til sidst at mange af de vigtigste grafiske detaljer bliver tilføjet.
En helt anden ting kunne være at Bungie bare sagde - "Hey fcuk grafk. Lad os fokusere på gameplay og proppe 10,000 fjender på skærmen på en f**king gang og lad os lave det bedste spil vi overhovdet kan".
Personligt er jeg ligeglad. Spillet ser fedt ud. Nej det ser umiddelbart ikke ligeså imponerende og detaljeret ud som Gears of War. Men igen - Så er det ikke Gears of War. Det er Halo. Det er et andet type spil med andre idealer, en anden engine, en anden form for gameplay, og selvom GOW Måske er den nye benchmark for action standarder, så betyder det ikke at alle spil skal ligne det eller være ligesom det.
Det er op til alle udviklere individuelt at prioritere mange af disse ting - AI, fysik, framerate, gameplay, content etc.
At vi overhovdet har den her diskution og snakker som om vi ved en pind om det er, for mig, næsten fjollet.
Halo 3 skal nok blive fedt. Optimisme herfra.