Xboxlife forum

Pengene tilbage hos gamestop ??

I dette forum diskuteres udgivelsesdatoer for forskellige spil.

Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dennisnetsov » 3. dec 2013 19:25

Var nede i gamestop og købe et spil igår, det viste sig så idag, at jeg ikke skulle købe et ps3 spil alligevel. Gik så ned i butikken idag, for at få mine penge tilbage... Men så spørger han om jeg har fjernet plomberingen??? Siger så at jeg ikke har fået den plomberet, og at jeg ikke fik af vide at, den skulle plomberes, hvis jeg skulle få lyst til at få pengene retur ? Og at jeg nu kun kunne få spillet byttet til et andet spil? Skal ekspedienten ikke informere kunden om plumpering ?? Eller er der ikke noget at gøre ? :cry:
Dennisnetsov
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Køge


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dreiager » 3. dec 2013 19:32

Egentlig ikke - du er slet ikke berettiget til hverken at få pengene tilbage eller byttet overhovedet. Det er en ekstra service butikken selv vælger at tilbyde.
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Miaauw » 3. dec 2013 19:34

Kan du ikke bare tage et andet spil til samme penge, bede om at få den plomberet, gå ud af butikken, ned igen næste dag og så få penge tilbage? :P
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dennisnetsov » 3. dec 2013 19:35

Når okay øv ... Troede måske at der var noget i købeloven, mht at de skal informere en om, i det her tilfælde plomberingen, hvis man fortryder sit køb /-: øv
Dennisnetsov
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Køge


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Blauwy » 3. dec 2013 19:38

Var det et nyt spil eller brugt? Var det åbnet i forvejen da du gik hjem med det?
Hvis det var åbent så skulle de gerne spørge om det skal kunne byttes, så ville de plombere det så pengene kunne fåes igen.

Hvis ikke har gutten ikke gjort sit arbejde godt nok. ISÆR her op til jul.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Competa » 3. dec 2013 19:40

Varen skal være i sin originale emballage, hvis du fik den sådan, så har du krav på dine penge.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dennisnetsov » 3. dec 2013 19:40

Miauw : lyder faktisk som en rigtig god ide :D spørgsmålet er så bare om man kan få det spil man bytter det til plomberet.. Tror jeg bare ik man kan, for så kunne jeg jo købe et spil, bruge det i 9 måneder, få byttet til et nyt, og forrude det og få pengene tilbage.. ?? Har betalt for det der sikring, 20kr så jeg kan bytte spillet til et andet inden for et år, hvis det går i stykker ?
Dennisnetsov
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Køge


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Miaauw » 3. dec 2013 19:41

Dennisnetsov skrev:Miauw : lyder faktisk som en rigtig god ide :D spørgsmålet er så bare om man kan få det spil man bytter det til plomberet.. Tror jeg bare ik man kan, for så kunne jeg jo købe et spil, bruge det i 9 måneder, få byttet til et nyt, og forrude det og få pengene tilbage.. ?? Har betalt for det der sikring, 20kr så jeg kan bytte spillet til et andet inden for et år, hvis det går i stykker ?

Du lader jo selvfølgelig vær' med at tage folien af ;)
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dennisnetsov » 3. dec 2013 19:41

Det ar et brugt spil... Og det var ikke pakket ind eller noget.. Og det havde været åbnet før. Men jeg har ikke vist at det var muligt at få det plomberet :( !
Dennisnetsov
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Køge


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Blauwy » 3. dec 2013 19:49

Dennisnetsov skrev:Det ar et brugt spil... Og det var ikke pakket ind eller noget.. Og det havde været åbnet før. Men jeg har ikke vist at det var muligt at få det plomberet :( !


Så har han ikke gjort sit arbejde godt nok. Det er så simpelt. Du er som kunde, for det meste, bare ude af held. Det er super røv. Du kunne prøve at argumentere med dem om at de ikke forklarede det skulle være plomberet, hvis pengene skulle retur. Desværre er politikken i alle butikker at spillet skal være uåbnet for at pengene kan ryge retur. Det er en service de yder og de kan nægte at tage et spil retur. Men hvis man snakker pænt og argumenterer for sin sag kan det sagtens være de viser deres gode side og tager spillet retur nu det var deres fejl.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dreiager » 3. dec 2013 19:54

Competa skrev:Varen skal være i sin originale emballage, hvis du fik den sådan, så har du krav på dine penge.


Nej han har så ej... der er ingen fortrydelsesret ved køb i butik med mindre butikken tilbyder det selv.

Der er 14 dages returret på internethandel.
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Blauwy » 3. dec 2013 20:01

Dreiager skrev:
Competa skrev:Varen skal være i sin originale emballage, hvis du fik den sådan, så har du krav på dine penge.


Nej han har så ej... der er ingen fortrydelsesret ved køb i butik med mindre butikken tilbyder det selv.

Der er 14 dages returret på internethandel.


Der er altid fortrydelsesret i butikker min ven :D Min. 7 men for det meste 14. Så længe man har kvitteringen og den er i original emballage, kan butikken ikke nægte at tage den retur.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dreiager » 3. dec 2013 20:04

Nej.
En fysisk handel er altid bindende med mindre sælger SELV tilbyder en form for returret.

"Har du fortrydelsesret?

Når du handler i en fysisk butik har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Her er det helt op til sælgeren, om han vil tage varen tilbage. Når du handler på nettet, har du derimod som udgangspunkt fortrydelsesret med en frist på 14 dage, og sælgeren kan ikke lave sine egne regler."
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Blauwy » 3. dec 2013 20:13

Dreiager skrev:Nej.
"Har du fortrydelsesret?

Når du handler i en fysisk butik har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Her er det helt op til sælgeren, om han vil tage varen tilbage. Når du handler på nettet, har du derimod som udgangspunkt fortrydelsesret med en frist på 14 dage, og sælgeren kan ikke lave sine egne regler."


Okay reglen siger sådan, men jeg har aldrig nogensinde mødt en butik der følger den. Alle butikker jeg har handlet i, og arbejdet i, har ydet returret så længe varen ikke er åbnet og kvittering medfølger. Jeg har aldrig hørt om at Gamestop nægter at tage ting retur. I dette tilfælde kan de godt nægte, men det gælder bestemt ikke konsekvent over hele linien med alle varer der er solgt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Pengene tilbage hos gamestop ??

Indlægaf Dreiager » 3. dec 2013 20:18

Jeg siger slet ikke mange ikke tilbyder, men der stod ligefrem "krav"... og det er ikke tilfældet :-)
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Næste

Tilbage til Udgivelser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster