Xboxlife forum

Min Xbox Series X og One, og min søns Xbox One S

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Min Xbox Series X og One, og min søns Xbox One S

Indlægaf Sanxion » 18. mar 2021 13:14

Kære alle sammen

Aller først vil jeg egentlig bare lige sige, at efter en lang pause har jeg benyttet xboxlife.dk igen de sidste dage i forbindelse med nogle spørgsmål jeg vidste jeg kunne finde svar på her.....og det har været....savnet, i mangel af bedre ordvalg, at være aktiv herinde igen.

jeg ved tiderne ikke er som for 6-8 år siden, hvor jeg og mange mange andre næsten brugte lige så meget tid på xboxlife som vi gjorde på at game men......det er nu fedt lige at hilse på og kommunikere lidt igen :D

Og nu mit forfærdelige dilemma:
Jeg har en Xbox One og min søn har en Xbox One S.
For nogle år siden siden satte jeg det op således, at han kan spille de spil jeg køber. Jeg har Xbox Live Gold og vi har begge hver vores profil.
Og det virker smukt omend jeg ikke kan huske, hvad jeg gjorde udover noget med at sætte hans konsol op som homebox og så ellers passe på med, at man kun kan lave dette skift x antal få gange.

Men

Nu har jeg så købt en Xbox Serie X som er ankommet idag....og nu starter svedperlerne med at hagle ud alle steder:
- Hvordan beholder vi det setup vi har idag?
- Kan jeg bruger min nye Series X og min gamle One indtil alt er migreret over på Series X?
- Det er meningen jeg vil køber en Series X til min søn om ikke så vældig længe, men vi spiller stadig de samme spil dagligt os begge.....så er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til at tweake det nuværende setup versus det setup vi snart står i, hvor vi begge har samme generations konsol?

Jeg har fundet et par tråde, hvor folk langt klogere end jeg har fortalt, at det er en nobrainer men please, er der en, der på pap dansk kan fortælle om ovenstående er viable ellers om det er en fxcked up situation jeg har stablet på benene?

Forsat god dag til jer alle :D
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: Min Xbox Series X og One, og min søns Xbox One S

Indlægaf Sanxion » 18. mar 2021 13:18

Og jeg så lige, at i mit indlæg, havde jeg skrevet Xbox Series S alle steder i stedet for Xbox Series X men det er rettet nu, sorry
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: Min Xbox Series X og One, og min søns Xbox One S

Indlægaf JohnH » 18. mar 2021 23:35

Det er let nok, du logger bare ind på din Series X, og husker ikke at vælge den som homebox, så kan du installere og spille de spil i har.

Så længe din søns Xbox er sat op som homebox så virker det som det plejer
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Min Xbox Series X og One, og min søns Xbox One S

Indlægaf Sanxion » 19. mar 2021 09:47

JohnH skrev:Det er let nok, du logger bare ind på din Series X, og husker ikke at vælge den som homebox, så kan du installere og spille de spil i har.

Så længe din søns Xbox er sat op som homebox så virker det som det plejer


Hejsa John

Det var præcis, hvad jeg gjorde i aftes og det virkede bare :-) men tak for dit input, det verificerer bare, hvad jeg konstaterede.

Nu bliver det spændende så, hvordan det skal sættes op, når knægten får en S eller X.....er der nogen her som har erfaringer i dette monstro? Hvis ikke jeg kan hitte ud af det til den tid så må jeg tilbage til vores kære xboxlife forum og tude efter hjælp :-)

For sat god dag til dig og resten af xbox'erne :-)
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster