Xboxlife forum

Xbox One X - Project Scorpio - viser sort skærm

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox One X - Project Scorpio - viser sort skærm

Indlægaf Lord Beef Jerky » 23. maj 2020 12:25

Garantien udløb i Januar - reparation hos Microsoft koster næsten 2100 kr. Derfor ville jeg lige høre, om nogen havde nogle fifs inden jeg skal ud i en investering mere.

I går virkede konsollen fint. I dag viser den sort skærm. Den lader til at starte op, men der er ikke lyd eller billede, men man kan høre at konsollen arbejder. Jeg har prøvet at forbinde med OneCast og Xbox app’en uden succes.

Derudover har jeg skiftet HDMI-port og kabel uden succes. Jeg har power cyclet, og også prøvet at holde bind samt eject nede samtidig efter power cycling for at starte i 420p.

Er der noget andet man kan gøre?

Eller er der noget andet sted man kan få konsollen repareret til en pris, der ikke nærmer sig samme pris som køb af ny konsol? Series X er lige om hjørnet, så det er satme sure penge at skulle smide nu.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Xbox One X - Project Scorpio - viser sort skærm

Indlægaf Lord Beef Jerky » 23. maj 2020 13:19

Jeg prøvede lige igen - der er lyd, når jeg starter op og den logger ind, men stadig sort skærm. Jeg læste et sted, at der kunne komme en error message efter 15-30 minutter hvis man bare lod den stå, og så køre et factory reset på den derfra, så nu lader jeg den bare stå.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Xbox One X - Project Scorpio - viser sort skærm

Indlægaf Morten Skou » 23. maj 2020 19:15

Det lyder umiddelbart ikke særlig godt :-(

Har du prøvet det her?:
https://windowsreport.com/fix-black-scr ... box-one/#3
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One X - Project Scorpio - viser sort skærm

Indlægaf Jake242 » 23. maj 2020 19:16

Har du prøvet at sætte den til en anden skærm? Det kunne også være tv’et :shock:
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1

Re: Xbox One X - Project Scorpio - viser sort skærm

Indlægaf Lord Beef Jerky » 24. maj 2020 06:41

Det hele er prøvet (på nær AV receiver - sådan en har jeg ikke). Efter at have googlet en helvedes masse mere, er jeg kommet frem til, at det er et problem, der relativt ofte er sket med lige netop Scorpio-versionen. Det lader til, at det er retimer-chippen der er død. Hvis man er handy nok, kan en ny købes for omkring $20, men det kræver at åbne hele lortet op. Den gemmer sig på motherboardet, så næsten alt skal skilles ad først. Det vil nok tage mig et par timer at fixe. Jeg valgte i går at købe en brugt X med 1 års garanti tilbage for 1500 kr. Hvis jeg kan sælge den igen for 1000, når Series X lander, synes jeg det er fint givet ud, så det satser jeg på.

Men tak alligevel =)
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron