Xboxlife forum

Gameshare/familiedeling/hjemme-xbox

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Gameshare/familiedeling/hjemme-xbox

Indlægaf JoeBucket v2 » 25. dec 2019 20:48

Hej alle.
Jeg har brug for hjælp, og til at forstå hvordan sharing virker.
Jeg og mine to børn har hver vores Xbox (one S hvis det har relevans) og hvert vores gamertags.
Jeg har én, som har nogle købte spil samt Live Gold. Den kalder vi 1.
Jeg har for noget tid siden tilføjet ældstesønnikes Xbox til min, så han kunne downloade mine spil, og bruge mit Live Gold (Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det, men min profil er ikke tilføjet på hans Xbox. Den kalder vi 2. Dette har indtil i dag virket upåklageligt.
Nu har den yngste så også fået sin gen (som vi kalder 3), og jeg er selvfølgelig interesseret i også at få tilføjet hans til “familien”, så han kan bruge mine spil og Live Gold. Men i mit forsøg på at tilføje ham, har jeg fået ødelagt den ældstes opsætning så han nu ikke kan bruge mine spil (der kommer en fejlmelding om at han ikke har rettigheder til spillet).
Jeg forstår simpelthen ikke hvilke logins og hvilke peofiler der skal være “hjemme xbox” og hvor de skal være. Jeg kan forstå at jeg kun har fem forsøg, så jeg tør ikke blive ved med at rode med det, før jeg har fået råd fra klogere folk end mig selv.
Nogen der kan forklare mig hvem, hvordan og hvor ledes der skal være logget ind på xbox nr. 1, 2 og 3, og om der skal gøres noget i en bestemt rækkefølge for at det virker?
JoeBucket v2
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Holstebro


Re: Gameshare/familiedeling/hjemme-xbox

Indlægaf spif2001 » 25. dec 2019 21:10

Man kan kun dele spil med 1 anden person. Du skal være primary bruger på din søns xbox og han skal være primary på din.

Ved at prøve at få din anden søn på, har du muligvis fået fjernet din første søns rettigheder, så han ikke længere har adgang til de ting han har hentet på sin xbox, som er dit indhold.

Jeg er ikke 100 på hvordan det sharing kører. Jeg har det imellem mig og min ældste søn, og jeg kan huske at da jeg lavede det fandt ud af, at man kun man dele med 1.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Gameshare/familiedeling/hjemme-xbox

Indlægaf Morten Skou » 25. dec 2019 23:50

Som spif siger, så er det kun muligt at "dele" imellem to konsoller, fordi kun 1 konsol kan være "hjemme"-Xbox.

Bubbi har lavet en god guide til det her:
https://blogs.xboxlife.dk/bubbibubbi/93 ... guide.html
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Gameshare/familiedeling/hjemme-xbox

Indlægaf Jake242 » 8. jan 2020 10:24

Lige til orienteringe, så behøver det ikke at være begge veje som spif forklarer. Det er nok at profilen der køber spil har hjemme-xbox som en af dine sønners Xbox men som nævnt kan man kun have én hjemme-xbox og ergo kan man kun dele spil der er købt fra din profil, med den Xbox der er din hjemme-Xbox.

Men du kunne jo købe spil fra en af dine sønners profiler, og lade den anden være hjemme-Xbox, på den måde kan de to dele spil(hvis det nu er spil som du ikke vil spille)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster