Xboxlife forum

Spillyd til gopro mic indgang

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Spillyd til gopro mic indgang

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. jan 2019 14:02

Jeg overvejer at anskaffe et gopro til at optage når jeg spiller med rat. Idéen er at man skal kunne se rattet og gearstangen, samt skærmen (32'').

Da jeg ikke har voldsom meget tid til rådighed, søger jeg efter en løsning, hvor jeg ikke skal mixe spillyden og videoen sammen efterfølgende. Så jeg har søgt på nettet efter et kabel som kan bruges til at trække lyden fra xboxen og ind i mikrofonindgangen på gopro'et. Jeg er klar over at man skal have et miniusb til minijack 3.5 siddende på kameraet, men så mangler det sidste kabel.

Er der nogen herinde som ved hvad jeg skal købe for at få det til at virke og kan det overhovedet lade sig gøre på den måde ?

Jeg tænker at dette kan være det rigtige, men aner ikke om det kan 'lade som om' at det er mikrofonlyd der kommer ind:
https://www.avxperten.dk/minijack-til-p ... 0iEALw_wcB
(Jeg har allerede en omformer der modtager optisk lyd og omdanner der til rød/hvid audio og ind i en buttkicker, så der er kun et enkelt kabel der mangler)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Spillyd til gopro mic indgang

Indlægaf Slimjay DK » 1. feb 2019 11:00

kan man ikke gøre noget smart med et webcam og Mixer ?

https://support.xbox.com/en-US/mixer/br ... m-on-mixer
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Spillyd til gopro mic indgang

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. feb 2019 17:35

Man kan maksimalt streame med 1080p via Mixer med en Xbox og hvis man kører fullscreen, så er der ingen lyd på af en eller anden årsag og kvaliteten er væsentligt ringere end det et gopro kan levere, fordi det er livestream.

Jeg har allerede et Logitech 920 webcam og det er som sådan fint nok, men der er begrænsninger på Xbox, som gør det knapt så attraktivt. Man kan sagtens lave et spilstream, men så er der kun et meget lille cambillede, som ikke kan forstørres. Det kunne bare være fedt med f.eks. et gopro på chestmount og så samtidig have direkte lyd på optagelsen med det samme :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster

cron