Xboxlife forum

Problem: Xbox kan vise spil men ikke Blu-ray film?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Problem: Xbox kan vise spil men ikke Blu-ray film?

Indlægaf Underdog dk » 5. maj 2018 11:14

Hejsa

Jeg har forbundet min xbox one med en adapter, som fordeler signalet til tv'et i stuen og tv'et i nærliggende værelse. Jeg kan godt spille spil, men så snart jeg sætter en blu-ray film på, så kommer og går signalet på tv'et.

Kan jeg ændre på opsætningen på xbox one'en, eller har I andre gode råd til mig?

Kablet og adapteren skal kunne holde signalet i pågældende afstand.

Vh Flemming
Underdog dk
Niveau 4
 
Indlæg: 402


Re: Problem: Xbox kan vise spil men ikke Blu-ray film?

Indlægaf Mikael Nielsen » 5. maj 2018 17:38

Bluray har en kopibeskyttelse på skiven der hedder HDCP i forskellige varianter, er du sikker på at adapteren understøtter det. plus at den kan køre 4k hvis du bruger UHD bluray
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469

+2

Re: Problem: Xbox kan vise spil men ikke Blu-ray film?

Indlægaf Underdog dk » 5. maj 2018 20:45

Mikael Nielsen skrev:Bluray har en kopibeskyttelse på skiven der hedder HDCP i forskellige varianter, er du sikker på at adapteren understøtter det. plus at den kan køre 4k hvis du bruger UHD bluray

Hmm det er jeg i tvivl om, jeg undrer mig bare over, at jeg kan afspille spil og ikke afspille alm. blu-ray film. Der er ikke tale om UHD eller speciel format.. Er der andre som kan hjælpe?
Underdog dk
Niveau 4
 
Indlæg: 402


Re: Problem: Xbox kan vise spil men ikke Blu-ray film?

Indlægaf Morten Skou » 5. maj 2018 21:00

Der er ikke HDCP på spil - men jeg mener også at den burde komme op med en advarsel hvis det var HDCP, eller måske husker jeg forkert. Det lyder ikke som et dumt bud :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Problem: Xbox kan vise spil men ikke Blu-ray film?

Indlægaf Mikael Nielsen » 6. maj 2018 10:50

jeg har købt en hdmi switch da min monitor ikke havde nok hdmi indgange og jeg kunne se jeg skulle se godt efter at den kunne sende alle varianter af HDCP kopibeskyttelse igennem, de nye uhd farve standard, frekvens i hertz (60) og op til 4k
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster