Xboxlife forum

Problemer med netværk på Xbox One S

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf LilleFjott » 25. jan 2018 08:41

Hej alle

Jeg har nogle udfordringer med netværket på min nye Xbox One S.

Når jeg spiller fx FIFA 18 og Rainbow Six Siege, så har jeg udfordringer med, at min Xbox mister nogle datapakker, hvilket resulterer i, at spillet stopper i nogle få sekunder og så kører den igen (i FIFA 18 spoler den ligefrem frem).

Jeg har lavet:
- Port forwarding på alle Xbox Live
- Port forwarding på alle Rainbow Six Siege
- Port forwarding på alle FIFA 18/EA SPORTS
- Statisk IP adresse på min Xbox One S

Det jeg ikke har prøvet endnu:
- DMZ på den statiske IP adresse på min Xbox One S
- Fabriksnulstillet min Xbox One S

Har nogen oplevet samme problem? Nogle idéer hvad jeg kan gøre?

Jeg kan også fortælle, at jeg købte min Xbox One S for ca. 3 uger siden. Inden da, havde jeg en Xbox One - her oplevede jeg ingen problemer med problemet.

Venlig hilsen
J Tonny
LilleFjott
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Vejle


Re: Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf JohnH » 25. jan 2018 09:37

Kører du trådløst eller kablet?
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf LilleFjott » 25. jan 2018 14:12

Hej John

Tak for din tilbagemelding.

Jeg kører trådløst - hvilket jeg altid har gjort. Routeren er inde i samme rum og den har fuld signal.
LilleFjott
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Vejle


Re: Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf The Baptizer » 26. jan 2018 10:07

Det lyder mærkeligt at det er kommet samme tid med at du købte en S. Men hvis det var mig ville jeg teste det med et kabel før jeg gjorde andet og se om problemerne forsvandt. Trådløst kan jo blive forstyrret af alt muligt sjovt.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375

+1

Re: Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2018 10:48

Som en anden har anbefalet, så prøv at koble xboxen på netværket med et kabel for at se om det løser problemet, det vil jeg næsten tro.

Ellers prøv at ændre den trådløse kanal på dit wifi SSID.

Hvis du vil prøve med en DMZ, så bør din router have mulighed for at sætte en enkelt IP adresse på som DMZ, denne IP adresse bør være uden for DHCP range, så den ikke tildeles en tilfældig enhed.
Når der er styr på dette, så skal du blot sikre, at din xbox får denne statiske IP adresse og så er den kørende på DMZ.

Jeg tror ikke umiddelbart at DMZ er løsningen for dig - for mig at se, lyder det til at det er det trådløse signal der skal arbejdes med...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf LilleFjott » 30. jan 2018 12:05

Hej igen

Mange tak for de mange forslag.

Jeg vil prøve med cable, men synes godt nok, at det er mystiskt, at problemet kun opstår på min Xbox One S. Jeg har en ven der også har en Xbox One S og han oplever akkurat det samme...

Har Googlet lidt og det viser sig, at det er mange der oplever det samme problem.

MEN... jeg vil prøve at følge jeres råd (min egen overvejelse inden jeg smed dette spørgsmål op) og koble min Xbox One S til routeren med cable.

I hører lige fra mig igen, når jeg har fået tid til at teste det.- :)
LilleFjott
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Vejle

+1

Re: Problemer med netværk på Xbox One S

Indlægaf LilleFjott » 5. feb 2018 22:00

Hej igen,

Jeg har nu testet det og det viser viste sig at fungere. MEN jeg er dog gået over til trådløst igen, efter Microsoft har smidt en opdatering til Xboxen (beta insider) og det fungerer ubeklageligt (7-9-13).

Tak for gode tips. :-)
LilleFjott
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Vejle

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron