Xboxlife forum

Anbefal et 4K fjernsyn

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 31. okt 2017 20:04

Fedt, tak for anmeldelsen!

Har du nogen ide om hvad forskellen er på B7V og C7V modellerne? Jeg kan ikke rigtigt lure det.

Regner selv med at tage 55" udgaven, da jeg ikke rigtigt har plads til mere på væggen :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Benja190782 » 31. okt 2017 20:10

Morten Skou skrev:Fedt, tak for anmeldelsen!

Har du nogen ide om hvad forskellen er på B7V og C7V modellerne? Jeg kan ikke rigtigt lure det.

Regner selv med at tage 55" udgaven, da jeg ikke rigtigt har plads til mere på væggen :D


Jeps, det får du her. :wink:

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 31. okt 2017 21:44

Tak :D Har dog lige fundet ud af at det sgu ikke går... VESA beslaget sidder i bunden af tv'et... min holder på væggen kræver at det sidder midt på fjernsynet og gider ikke umiddelbart at skulle bore en ny holder op. Æv.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Benja190782 » 31. okt 2017 21:49

Morten Skou skrev:Tak :D Har dog lige fundet ud af at det sgu ikke går... VESA beslaget sidder i bunden af tv'et... min holder på væggen kræver at det sidder midt på fjernsynet og gider ikke umiddelbart at skulle bore en ny holder op. Æv.


Så skal jeg sgu nok bore de huller - hold op med det pjat! :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. okt 2017 23:33

Du kunne også beklæde gulvet med mælkekasser og lægge vinyl henover, så stuen kommer op til tv'et. Der er ihvertfald ingen undskyldinger :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 1. nov 2017 16:20

Benja190782 skrev:
Morten Skou skrev:Tak :D Har dog lige fundet ud af at det sgu ikke går... VESA beslaget sidder i bunden af tv'et... min holder på væggen kræver at det sidder midt på fjernsynet og gider ikke umiddelbart at skulle bore en ny holder op. Æv.


Så skal jeg sgu nok bore de huller - hold op med det pjat! :lol:


Det er meget tæt på at jeg tager dig på ordet :wink: Sidste gang jeg skulle bore noget op selv, der borede jeg igennem væggen og smadrede vores brusekabine (8 huller igennem væggen og ud i badeværelset) :lol: :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+5

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 14:30

Jeg endte sgu ud med at købe Sony A1 ... synes at det stod super flot.

Det har noget højere input lag end LG modellen (42. vs. 22), men da input lagget så vidt jeg ved er målt i 1080p, så er det alligevel ukendt land med hvad det bliver for 4K (måske er det lavere, da tv'et så ikke skal processere noget?).

OLED panelet er det samme som LG (LG laver dem alle sammen), men processoren i Sonys er meget kraftigere.

Er ved at sætte det til nu, så må vi se om indput lagget driller eller ej. Tror dog at topmodellerne langt hen af vejen er fine nok til Xbox One X.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 15:12

Haha.. man skulle fandme tro at det er løgn. Der mangler en ret vigtig dims i kassen (Power har haft den åbnet for at kalibrere fjernsynet). Og deres telefonsupport er hjernedød dårlig :-( ... så nu tilbage til butikken for (forhåbentlig) at få den manglende dims.

Telefonsupporten sagde at den "jo nok skulle bestilles når den manglede i kassen".. :shock: :shock:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf ShumwayDK » 2. nov 2017 15:20

Tillykke med det nye tv. Surt at power har f... købsoplevelsen op.

mht input lag, så er det tilsyneladende for LG målt både i 1080P og 4K med og uden HDR iflg. denne side:
http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Til gengæld så ser det ikke helt tosset ud med din ny erhvervelse. Du har ret i at de 40+ ms på Sony'en er målt i 1080P, ovenstående side siger 47!
Men i 4K ser det meget bedre ud som du også er inde på. De skriver i omegnen af 31ms 4K med og uden HDR.
Det vil jeg mene er acceptabelt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 15:52

Orker seriøst ikke at pakke TV'et ned igen, bære det ned til bilen, forsøge at skrue det ind... fordi der mangler en dims. Så håber at de kan finde den / udlevere den uden at jeg slæber TV'et derned.

Nice nok Shumway, havde ikke set det med de 31 ms.

Glæder mig til at få sat lortet til... forhåbentlig i dag :-(

Edit: gutten i Power Herlev, var sgu flink at åbne en anden pakke og tage den manglende dims derfra. Det er sgu god stil :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Stefan070483 » 2. nov 2017 16:36

Morten Skou skrev:Orker seriøst ikke at pakke TV'et ned igen, bære det ned til bilen, forsøge at skrue det ind... fordi der mangler en dims. Så håber at de kan finde den / udlevere den uden at jeg slæber TV'et derned.

Nice nok Shumway, havde ikke set det med de 31 ms.

Glæder mig til at få sat lortet til... forhåbentlig i dag :-(

Edit: gutten i Power Herlev, var sgu flink at åbne en anden pakke og tage den manglende dims derfra. Det er sgu god stil :mrgreen:


Ja bare ikke for den næste kunde [-X
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 16:42

Må håbe at de så tager det til side og bestiller delen hjem (eller finder den på værkstedet) :D

Jeg fik i øvrigt en kalibreret udgave ganske gratis (koster vidst normalt 1000 kr), fordi det var den han havde stående.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Benja190782 » 2. nov 2017 17:15

Jeg prøvede lige om man kunne optage måden mit LG C7 får GTA V til at ligne 60fps, men det virker åbenbart ikke rigtigt på youtube?

Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 22:22

Nice -- fandt lige ud af, at der var en opdatering til mit TV. Så nu er jeg på Android 7.0 istedet for 6.0, og der kom lige et par ekstra gaver i form af:

Nyt layout på menuerne
Forbedret og dybere HDR
Picture-in-Picture mode
Half-screen settings mode
Task-switching (quickly access recently used apps)
Multiple Google accounts
Google Cast 4K content via built-in Chromecast
Ability to switch to TV viewing mode from Home menu with PROG +/- or number buttons
Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR content
Voice search web browser functionality
Improved category list design
Improved Wi-Fi password input screen

:D

Ellers så er mit første indtryk af OLED, at det uden tvivl kommer til at tage lidt tid at vænne sig til skærmen. Hvid er godt nok hvid og skarp - og sort er HELT sort, det er vildt. Det ser faktisk ud som om at skærmen er slukket når der bare er sort baggrund.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Beizor » 7. nov 2017 19:03

Låner lige denne tråd :-)

Jeg er på udkig efter en skærm til min kommende Xbox X som skal placeres på kontoret.
Størrelsen på skærmen må max være 32" (evt. 36"?), da jeg mener at rummet ikke kan "bære" en større størrelse.

Hvilken skræm vil I anbefale?
Mangler råd og vejledning på dette område.

Pft.
Yippie-ki-yay, motherfucker!
Beizor
Niveau 4
 
Indlæg: 324
By: Herning


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron