Xboxlife forum

Anbefal et 4K fjernsyn

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 11. nov 2017 12:51

Både Power og El-giganten har super tilbud på det TV som jeg valgte at købe: Sony A1. Det er sat 7000 kr ned (fra 22k til ca. 15k). Det er vidst kun i dag :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf ShumwayDK » 12. nov 2017 22:12

@Benja :
Hvorfor valgte du C7 over B7 ?
Er nysgerrig da jeg selv er i markedet for et oled tv.

De er jo teknisk set identiske. Kun designmæssige forskelle, og hvis det alligevel hænger på væggen, så gør foden ikke den store forskel. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf MadeDK » 13. nov 2017 08:19

Jeg har købt et SONY 65" 4K UHD LED TV KD65XE8505BAE til kr. 9999,00 i Power
Det er jeg dælme glad for. Billedet er kanoflot og kan køre HDR10.
Lyden er dog ikke det bedste, er lidt fesen. så der ville jeg nok anbefale en soundbar.
Men jeg gamer med høretelefoner så for mig er det ligegyldigt. :-)
MadeDK
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Renoldo » 13. nov 2017 19:36

Morten Skou skrev:Jeg endte sgu ud med at købe Sony A1 ... synes at det stod super flot.

Det har noget højere input lag end LG modellen (42. vs. 22), men da input lagget så vidt jeg ved er målt i 1080p, så er det alligevel ukendt land med hvad det bliver for 4K (måske er det lavere, da tv'et så ikke skal processere noget?).

OLED panelet er det samme som LG (LG laver dem alle sammen), men processoren i Sonys er meget kraftigere.

Er ved at sætte det til nu, så må vi se om indput lagget driller eller ej. Tror dog at topmodellerne langt hen af vejen er fine nok til Xbox One X.


Hej Skou

Hvordan oplever du input lag på dit A1, jeg tænker om de 42 er noget man kan mærke når man gamer, og hvad syntes du generelt om A1?
Jeg overvejer selv om jeg skal have et A1.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Benja190782 » 13. nov 2017 20:36

Slimjay DK skrev:Jeg søgte lidt rundt og faldt over en bruger med et Philips 55PUS6262 4K LED TV med HDR Plus og han får følgende fejl når han tilslutter sin nye One X ..

"Your TV setup does not support HDR10 for gaming" + noget andet spændende ..

Billede

Så er det da ikke nemt :roll:


99% af tilfældene handler det om, at folk ikke ved hvordan de skal sætte deres tv op.

Se selv her hvordan:
https://youtu.be/uWDMQzJkMJY

@Shumway: der er jo ingen forskel på panelet i B7 og C7, så nej der var grund til at jeg valgte C7, når det jo hænger på væggen. Penge ud af lommen. Ganske enkelt.
Så du kan roligt købe B7'eren til 21.500 kr. lige nu. :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Benja190782 » 13. nov 2017 20:44

En anden ting, som folk ofte "glemmer" er lyden. Så simpel en detalje, som at sætte min Xbox One X over på Windows Sonic (for headphones) istedet for stereo, har gjort en kæmpe forskel i lydens detaljer for mig.
(Eller Dolby Atmos hvis man vil betale for det)

Jeg kan nu høre hvilket dæk der køre på kerb'en i Project CARS 2 med Windows Sonic slået til.

Så billedet er ikke alt - lyden er bestemt en stor del af oplevelsen. :)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 13. nov 2017 22:58

Renoldo skrev:
Morten Skou skrev:Jeg endte sgu ud med at købe Sony A1 ... synes at det stod super flot.

Det har noget højere input lag end LG modellen (42. vs. 22), men da input lagget så vidt jeg ved er målt i 1080p, så er det alligevel ukendt land med hvad det bliver for 4K (måske er det lavere, da tv'et så ikke skal processere noget?).

OLED panelet er det samme som LG (LG laver dem alle sammen), men processoren i Sonys er meget kraftigere.

Er ved at sætte det til nu, så må vi se om indput lagget driller eller ej. Tror dog at topmodellerne langt hen af vejen er fine nok til Xbox One X.


Hej Skou

Hvordan oplever du input lag på dit A1, jeg tænker om de 42 er noget man kan mærke når man gamer, og hvad syntes du generelt om A1?
Jeg overvejer selv om jeg skal have et A1.


Jeg var selv meget bekymret for inputlag på det, men det spiller skide godt. Ved godt at der står 42ms rundt omkring, men jeg har også set 30ms (måske det er 30 på gamemode?). Er super tilfreds med mit A1 :)

Derudover så er jeg vild med den fact, at Sony rent faktisk opdaterer deres software i TV'erne. Det er der vidst ikke så mange af de andre der løbende gør. Jeg mener at versionsnummeret er gået fra 2606 til 2672 siden maj i år.

Benja: Kræver det ikke et specielt headset før du kan køre Windows Sonic eller Atmos?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf DanniLaursen » 13. nov 2017 23:02

Jeg har enlig fundet et tv der har lav nok input lag så jeg gider at skifte...

LG kom med deres 43" LG 43uj635v her i 2017

Jeg læste en test og kørte direkte ind og købte det...

12ms er virkelig lav
4k Uhd
HdR

Prisen er den mest utrolige 3195kr i Elgiganten

Jeg har altid spillet på monitor da tv har været skidt med input lag, men dette tv overrasker virkelig...

Det skal lige siges, det kun det panel der sider i 43" Har nemlig haft 49" hjemme og prøve det, det er noget helt helt andet desværre +30 ms


https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-43uj635v
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Defender LIVE » 14. nov 2017 10:28

Hej Skou
Hvordan er Image Retention på Sony's A1?
Overvejer selv dette OLED TV men er bekymret for IR og senere potentielt image burn - Kan man se om der er noget der "hænger" fast i billedet?
Defender LIVE
Niveau 4
 
Indlæg: 412


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf DanniLaursen » 14. nov 2017 14:07

Den er super god... Jeg har selv den helt dyre model fra sidste år i min stue og de står lige godt, synes faktisk 43 står bedre pga det er en mindre skærm
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 14. nov 2017 17:48

Defender LIVE skrev:Hej Skou
Hvordan er Image Retention på Sony's A1?
Overvejer selv dette OLED TV men er bekymret for IR og senere potentielt image burn - Kan man se om der er noget der "hænger" fast i billedet?


Jeg har heldigvis ikke set noget endnu, men hvis man søger lidt på YouTube, så kommer der ikke noget op omkring burn-ins på Sony A1. Det gør der til gengæld i stor stil på LG's TV, som jo har samme panel. Jeg ved så ikke om der er noget software der gør til eller fra.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Bavi » 14. nov 2017 17:58

Burn-in er da vidst et langt større problem i teorien end det er i praksis.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Morten Skou » 14. nov 2017 18:06

Bavi skrev:Burn-in er da vidst et langt større problem i teorien end det er i praksis.


Men stadig virkelig ærgerligt hvis det sker :-) Men der er jo pauseskærm og alt muligt på fjernsynene + indbygget program til at "rydde op".
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Benja190782 » 14. nov 2017 22:06

Ja lad os lige slå fast at i år 2017 er alle LG's tv udstyret med pauseskærm, som sætter ind efter 1 min.
De er udstyret med "skærmskift" som hele tiden flytter billedet meget, meget lidt for netop at undgå et hængende billede på skærmen.
De er også udstyret med "pixelopfriskning" som er et program der køre automatisk om natten (på stand-by) og "rydder op" efter IR. Dette program kan også køres manuelt, hvis man ønsker det.

Jeg har snakket med flere eksperter, som aldrig har set et direkte "burn-in" på en 2017 model, men derimod "IR" som er meget let at fjerne selv på ældre de modeller. Netop de "ældre" modeller fra 2016 og 2015 havde langt større problemer med alt dette.

Desuden levere LG paneler til samtlige mærker undtagen Samsung, som laver deres egne.
De kommer hele tiden med nye software opdateringer for at forbedre deres tv og 2017 modellerne er et klart bevis på at de har lært at håndtere burn-in langt bedre end før.

OLED er ikke noget man skal være bange for at købe længere efter min mening. Der var engang...

@Skou: nej både Windows Sonic og Dolby Atmos kan opleves på ganske almindelige høretelefoner.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Anbefal et 4K fjernsyn

Indlægaf Defender LIVE » 14. nov 2017 22:18

Takker for svaret :-)

Desværre er IR noget der der stadig sker og da OLED er en viderebygning af Plasma (som var slem til IR) så er det også noget der sker på OLED. Problemet er når der er noget statisk på skærmen som er der i længere tid af gangen - F.eks. HUD, minimap osv. Dette er blevet bevist igenenm test (hos bla. rtings.com)

Og ja der findes "pixel oprydnings" programmer men det er ikke altid at de fjerner det hele.

Så mit spørgsmål var mere om der er blevet spillet i lang nok tid, i en lang strækning, uden at der var kommet synlige tegn på skærmen ? :-)
Defender LIVE
Niveau 4
 
Indlæg: 412


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron