Xboxlife forum

Åben NAT men alligevel strict?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Åben NAT men alligevel strict?

Indlægaf dummiz » 19. nov 2015 11:29

telenor har hjulpet mig med at åbne porte i min router så min nat på boxen er åben. (De porte der står under Microsoft support) så nu er min nat åben på boxen. Men så snart jeg starter BO3 og destiny op får jeg af vide i spillet at min NAT er strict. Hvad er nu det for noget fis?
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469


Re: Åben NAT men alligevel strict?

Indlægaf IkkNico » 19. nov 2015 11:37

Du har sikkert allerede prøvet dette med hjælp fra telenor, men for god ordens skyld :)

Både Destiny og COD benytter flere porte end dem, som Live benytter

Xbox Live benytter flg. porte ...

53 (UDP + TCP)
80 (TCP)
88 (UDP)
500 (UDP)
3074 (UDP + TCP) <- mener denne er nok til at oppnå Open Nat i Lives egen test
3544 (UDP)
4500 (UDP)

Deruodver benytter COD følgende porte ...
3075 (UDP)
3076 (UDP)

Du kan se mit setup her (kolonnen længst til højre, som du ikke kan se, indeholder Xboxen IP adresse på mit hjemmenetværk)

Billede


Destiny ser helt vild ud, når jeg ser denne side
https://www.bungie.net/en/Help/Article/11931
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Åben NAT men alligevel strict?

Indlægaf Rasmusdc » 19. nov 2015 11:42

Jeg er ikke sikker på den her historie kan hjælpe dig.

jeg har haft Waoo Fiber i 4 år uden problemer, flytter et par km og opretter det samme igen, en 250/250 fiber hos Trefor Waoo..

Jeg kunne ikke forstå det hele var strict / restricted, da alt på min router var åben, og også UPNP delen i routeren fandt nødvendige porte og åbnede dem når de skulle bruges.

Efter en times forsøg på at åbne porte, så fandt jeg frem til at den IP routeren sagde jeg havde ekstern ikke var den samme som myip.dk sagde.. jeg havde altså ikke den samme udgående IP som min router sagde..

fandt så ud af at det hele bundede i at min IP ikke var offentlig, som MANGE firmaer er begyndt med, pga. det begrænsede udvalg af IP numre i IPv4 (få nu IPv6 på banen) det endte med jeg måtte købe mig en FAST Offentlig IP. så var det problem løs..

gravede DYBT i deres beskrivelser, og fandt da også beskrivelsen, af at du ikke altid fik en offentlig ip når du var på dynamisk ip (du kunne være heldig) og der direkte stod..

giver problemer med online spil / VPN / etc etc..

Synes det er svineri at sælge internet linier uden offentlig IP, da det reelt max kan bruges til youtube og lidt surf..

men hvis du ikke har en offentlig IP så vil du ALDRIG kunne åbne porte, selvom boxen siger du har.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Åben NAT men alligevel strict?

Indlægaf KingHans » 19. nov 2015 12:41

Jeg havde samme oplevelse med dem, jeg kunne ikke få bredbånd nord til at virke på den måde jeg gerne ville. Men tilkøbte en fast ip, og tada! så virkede det. Det er fup og svindel!
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Re: Åben NAT men alligevel strict?

Indlægaf dummiz » 19. nov 2015 12:46

Vi fik gjort ip fast til min xbox så håber det virker når jeg kommer hjem. Blev ringet op af telenor at de havde lavet en fejl i routeren så det ville lige tage en halv time at få sat det hele korrekt op. Så krydser fingre for det hele virker når jeg har fri kl. 18 :D
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469


Re: Åben NAT men alligevel strict?

Indlægaf IkkNico » 19. nov 2015 14:23

Rasmusdc skrev:* snip *

det der giver desværre alt for god mening, og enig det er noget forbandet svineri, og blot en måde at tjene ekstra penge på.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron