Xboxlife forum

Defekt strømforsyning?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Defekt strømforsyning?

Indlægaf CaioN » 6. jul 2015 21:19

Jeg har for ganske nyligt købt en Xbox One. Jeg oplever dog at konsollen af og til mister strømmen og slukker helt.

Det synes at være relativt tilfældigt hvornår det sker og i hvilken sammenhæng. Ofte sidder jeg og spiller og pludselig forsvinder strømmen. Lyset i strømforsyningen går ud, og jeg kan ikke tænde konsollen igen. Jeg er da nødt til at tage strømmen fra strømforsyningen, tilslutte den igen, og så kan konsollen tændes igen. Jeg gætter derfor på at problemet er strømforsyningen.

Jeg har forsøgt at sætte xboxen i et andet strømudtag i væggen og dette synes at have hjulpet en lille smule (det sker sjældnere), men oplever stadig problemet. Jeg kan forstå at strømforsyningen har indbygget overspændingssikring, men jeg har svært ved at forestille mig at selve elnettet i min lejlighed skulle trigger denne, da jeg har tv, PS4 mv. tilsluttet også og disse er der aldrig problemer med (jeg har prøvet med Xbox alene og sammen med flere af disse enheder i de pågældende strømudtag). Bebyggelsen er fra 2006.

Er der andre der har oplevet noget lignende?

Hvordan er proceduren for reparationer? Konsollen er købt i elgiganten, men jeg antager at de ikke vil give mig en ny xbox uden videre (og jeg kan jo ikke genskabe problemet for dem). Sender butikken den til Microsoft eller skal jeg selv gøre dette?
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf JohnH » 6. jul 2015 21:29

Har du prøvet med et andet strømkabel? (fra stikkontakt til strøm forsyning) Det der fulgte med min sad meget løst og gav nogle af de samme problemer som dine.

Kan dog også være defekt strømforsyning.

Kan du høre om blæseren kører i den? Der har været nogen nogen hvor den ikke virkede og det gør også at den slukker eller kører ustabilt.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf CaioN » 6. jul 2015 21:34

JohnH skrev:Har du prøvet med et andet strømkabel? (fra stikkontakt til strøm forsyning) Det der fulgte med min sad meget løst og gav nogle af de samme problemer som dine.

Kan dog også være defekt strømforsyning.

Kan du høre om blæseren kører i den? Der har været nogen nogen hvor den ikke virkede og det gør også at den slukker eller kører ustabilt.


Jeg har ikke prøvet med et andet strømkabel, da jeg vil mene det skal virke med det som følger med (dermed ikke sagt at det ikke kan være problemet). Som sagt er det jo svært at vurdere når det sker mere eller mindre tilfældigt. De første par gange gjorde den ovenstående et par gange indenfor en time. Derefter har jeg kunnet spille flere aftener uden problemer. Idag gjorde den det så igen efter ca. 2 timers spil.

Umiddelbart hører jeg intet fra hverken konsol eller strømforsyning. Den synes heller ikke synderligt varm, så jeg tvivler på det er overophedning (som jeg forstår vil xboxen også vise en meddelse om at den bliver for varm hvis dette er tilfældet?).
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf BulletEyeDk » 6. jul 2015 21:45

Jeg kan heller ikke forestille mig at xbox'ens strømforsyning skulle være specielt udsat for spændingsudsving, men hvis du har adgang til et multimeter, kunne det da være sjovt at vide hvor mange volt du har i dine stikkontakter.

Spændingsudsvinget herhjemme bør ligge inden for 5% +/-
dvs. 230volt er det udgangspunkt man skal have, flere faktorer spiller ind mht. spændingsfald osv. hvis du bor ret tæt på en transformator kan du have mere end 230v og bor du langt fra en har du nok noget under.

men med 5% in mente bør din spænding i stikkontakten ligge imellem:
218,5 - 241,5 volt - dette bør ikke give dig nogen problemer... det man typisk er ude for, er at lyspærer der er angivet med (230v) typisk ikke lever så længe, hvis du ligger i den høje ende...

Men at det skulle drille en strømforsyning lyder vildt... men som sagt, prøv lige og mål spændingen hvis du har mulighed for det ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Rechain » 6. jul 2015 22:35

Er det dette her som sker hos dig (1:48)? Dog kan han tænde den straks efterfølgende, så det undrer mig lidt. Men måske du skal have en ny strømforsyning, hvis det kan være den som er problemet.



Efter at have kigget på disse links, så vil jeg lige høre dig. Er den sat direkte i stikkontakt i væggen eller i en stikdåse som måske kan være dårlig?

> http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... expectedly <
> http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... -power-on/ <

/Rechain
Senest rettet af Rechain 6. jul 2015 22:43, rettet i alt 1 gang.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf CaioN » 6. jul 2015 22:39

BulletEyeDk skrev:Jeg kan heller ikke forestille mig at xbox'ens strømforsyning skulle være specielt udsat for spændingsudsving, men hvis du har adgang til et multimeter, kunne det da være sjovt at vide hvor mange volt du har i dine stikkontakter.

Spændingsudsvinget herhjemme bør ligge inden for 5% +/-
dvs. 230volt er det udgangspunkt man skal have, flere faktorer spiller ind mht. spændingsfald osv. hvis du bor ret tæt på en transformator kan du have mere end 230v og bor du langt fra en har du nok noget under.

men med 5% in mente bør din spænding i stikkontakten ligge imellem:
218,5 - 241,5 volt - dette bør ikke give dig nogen problemer... det man typisk er ude for, er at lyspærer der er angivet med (230v) typisk ikke lever så længe, hvis du ligger i den høje ende...

Men at det skulle drille en strømforsyning lyder vildt... men som sagt, prøv lige og mål spændingen hvis du har mulighed for det ;)


Jeg har desværre ikke et multimeter, så jeg kan ikke måle. Men som sagt har ps4, tv, receiver mv. Ingen problemer med samme udtag.
Rechain skrev:Er det dette her som sker hos dig (1:48)? Dog kan han tænde den straks efterfølgende.



/Rechain


Ja det er stort set det samme, med den forskel at jeg ikke kan tænde den igen uden at strømmen først tages helt fra strømforsyningen. Jeg har kigget på de links du har inkluderet tidligere men synes ikke at have hjulpet.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Rechain » 6. jul 2015 22:43

Er den sat direkte i stikkontakt i væggen eller i en stikdåse som måske kan være dårlig? Går lyset helt ud i strømforsyningen og bliver væk indtil du sætter den fra/til eller blinker den når det sker?

Support siden > http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... -power-on/ <

Power supply displays no light or a flashing orange light: You may need to replace your power supply. To verify that you need a new power supply, follow the troubleshooting steps below.

------------

Hvis det er problemerne fortsætter uden løsning, så kan du bestille en ny strømforsyning hvis din konsol er indenfor garanti og du registrerer Xbox'en via dette her link > https://myservice.xbox.com/da-DK/pages/welcome.aspx <

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf CaioN » 6. jul 2015 23:11

Rechain skrev:Er den sat direkte i stikkontakt i væggen eller i en stikdåse som måske kan være dårlig? Går lyset helt ud i strømforsyningen og bliver væk indtil du sætter den fra/til eller blinker den når det sker?

Support siden > http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... -power-on/ <

Power supply displays no light or a flashing orange light: You may need to replace your power supply. To verify that you need a new power supply, follow the troubleshooting steps below.

------------

Hvis det er problemerne fortsætter uden løsning, så kan du bestille en ny strømforsyning hvis din konsol er indenfor garanti og du registrerer Xbox'en via dette her link > https://myservice.xbox.com/da-DK/pages/welcome.aspx <

/Rechain


Lyset forsvinder indtil jeg tager strøm fra og sætter det til igen.. Nu du siger det så har jeg faktisk brugt samme stikdåse som mellemled i begge de strømudtsg jeg har prøvet. Desuden har dette været en stikdåse jeg fandt i skabet - ps4 mm. Bruger altså en anden stikdåse. Det er derfor ikke utænkeligt at denne kunne være defekt. Jeg vil prøve at slutte xboxen direkte i væggen imorgen og teste det. Men det er jo svært at vurdere når det kun sker tilfældigt.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf CaioN » 13. jul 2015 13:25

Jeg har nu prøvet både sluttet direkte i væggen, samt med en anden stikdåse, og har endnu ikke oplevet udfald. Jeg har haft flere sessioner på 2-4 timers brug i streg uden problemer.

Jeg håber derfor på at problemet lå i stikdåsen som - af ukendte årsager - aktiverede strømforsyningens overspændingsbeskyttelse eller lign.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Rechain » 13. jul 2015 17:44

Det kunne godt lyde som det var problemet, håber alt virker fremover :)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Blade Dk » 13. sep 2015 19:47

Sparker lige liv i tråden her har prøvet at sætte den direkte i væggen men det er samme udfald what to do

https://youtu.be/sH2KRR2mKLw
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Morten Skou » 13. sep 2015 19:49

Blade Dk skrev:Sparker lige liv i tråden her har prøvet at sætte den direkte i væggen men det er samme udfald what to do

https://youtu.be/sH2KRR2mKLw


Videoen er sat til privat.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Blade Dk » 13. sep 2015 19:59

Sådan så burde det være ændret
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Defekt strømforsyning?

Indlægaf Morten Skou » 13. sep 2015 20:00

Jeps:

Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron