Xboxlife forum

Internetproblem eller Xbox?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf YCSMS » 15. maj 2015 15:38

Jeg har nogle problemer når jeg spiller online på min XboxOne.
Det er primært efter Fifa-kampe, eller hvis jeg skriver til en anden bruger, at jeg oplever problemer. Den mister simpelthen forbindelse til Live efterfølgende. Et andet problem er når jeg tænder Xboxen. Her logger den ikke altid på Live. Nogen gange går der lidt tid, andre gange skal den genstartes før den får forbindelse. Det virker altså som om, at den har svært ved at arbejde sammen med mit net.

Jeg er i tvivl om, om det er mit internet eller min Xbox den er galt med. Jeg mistænker dog primært internettet, da problemerne er kommet efter jeg har fået ny udbyder. Jeg har fibernet ved Waoo. Jeg har netop skiftet til en fast IP, da jeg havde en dynamisk før, hvilket kunne være problemet. Det har desværre ikke hjulpet. Skal jeg foretage mig noget, når jeg skifter til en fast IP?
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf IkkNico » 15. maj 2015 17:16

Er den tilsluttet med kabel eller wifi?
Hvis det sidste, så prøv at smide et kabel i den, og se om det giver stadig giver problemer.

Har du andre enheder i huset, der har problemer?
Fx. XB360
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf YCSMS » 15. maj 2015 17:21

Wifi. Kabel er desværre ikke en mulighed.

Nej ingen problemer med noget andet trådløst.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf VIC » 15. maj 2015 18:54

Du kører på det trådløse net fra fiber modemmet?
Hvis du ikke finder en løsning, er det måske værd at overveje at investere i en ordentlig router og sætte den i modemmet med kabel. Har aldrig haft gode erfaringer med de modemmer/routere man får leveret fra ISPer.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf IkkNico » 15. maj 2015 20:50

Vic er en klog mand, jeg vilkle lytte til ham,og prøv om du ikke kan slkaffe et netværkskabel, bare til test.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf ice_hiboy » 15. maj 2015 22:36

Har du prøvet at se om det er muligt at portforwarde ?
Mange af dem man får fra internet udbyderen, er ofte virkelig låst og tillader virkelig intet.
Men tjek din menu igennem og se om du kan lege med nogle settings. Evt ring til din udbyder og spørg om din router modem combo kan blive låst op. Det gjorde jeg med Yousee da jeg gerne ville pille selv og ikke gad deres interface. Worst case skal du nok sætte den i bridge mode og købe en ordenlig router.
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf VIC » 16. maj 2015 07:09

Lige et hurtigt spørgsmål: Er det efter FIFA kampe du har spillet online eller offline?
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf YCSMS » 20. maj 2015 13:29

Begklager det sene svar
@VIC
Jeg har en fiberboks, hvor der er tilsluttet en router. Internettet kører upåklageligt i hjemmet, hvor alle enheder er forbundet via trådløs. Det er kun Xboxen der har problemer, og de opstår, når der har været en aktivitet med andre spillere online. Særligt i Fifa. I Gta online synes jeg faktisk ikke at der er problemer. Problemet opstår nogen gange, når Fifa kampene er færdig. Det er ikke altid. Hvis jeg fx vil sende en besked til modstanderen jeg lige har spillet imod, mister Xboxen ofte forbindelsen, når den går ind i beskedsystemet.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf YCSMS » 31. maj 2015 12:52

BUMP
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf JohnH » 31. maj 2015 13:18

Hvad mærke er din router og er det en dualband?
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf Akandreasen » 31. maj 2015 14:00

Jeg har også rigtig mange problemer med min net forbindelse på xone i forbindelse med online kampe i fifa. Problemer jeg ikke har hvis jeg eks. spiller Destiny.

Lige som dig har jeg også mistanke til min ISP (Telia), Men det er da tankevækkende at problemerne har FIFA som fællesnævner.
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse


Re: Internetproblem eller Xbox?

Indlægaf Twinkling » 1. jun 2015 18:44

forkert tråd :oops:
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron