Xboxlife forum

Er Xbox Gamestore US billigere?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf Niclau » 29. nov 2014 15:38

Goddag!
Jeg har hørt en fugl synge om, at spil og diverse er billigere, hvis man sætter sin One til at være placeret i Amerika. Passer det? Er priserne så meget bedre, at det kan betale sig at ændre fra UK til US, og har det nogle bivirkninger jeg skal være opmærksom på? :)
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf BuBubbi » 29. nov 2014 15:44

Det er billigere.
Nye spil koster $59.99 hvilket er ca. 360 kr.

Det er dog blevet noget sværere at handle på den amerikanske store end det var i starten, da de har lukket for danske kreditkort og danske IP'er.
Men det er ikke umuligt.
Kig evt. her: viewtopic.php?f=1&t=91000
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf Niclau » 29. nov 2014 15:48

Uh, det var jeg ikke klar over ... Nåh, kan være jeg giver det et skud
- Tak for svaret ;)
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf dk_iceman » 29. nov 2014 16:11

jeg bruger nu stadig dansk mastercard igennen HOLA og Smartglass
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf allanb » 29. nov 2014 16:43

Fordel: Det er bestmt billigere, for det meste næsten 200kr. På nye spil.

Ulempe: Du risikere at få din profil lukket af MS, ved at have opgivet urigtige oplysninger, ved at sætte den op til US. Og i princippet gør du dig selv til kriminel, hvis du undlader at raporter dit køb og svare momsen til Skat.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf JazzAss » 29. nov 2014 19:54

Kriminel er vel så meget sagt - moms på digitale ydelser skal opkræves i sælgerlandet, så der er ikke noget at indberette. Og selv efter 1. januar, hvor reglerne ændres, er det stadig sælgers ansvar at opkræve moms.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf allanb » 29. nov 2014 20:56

JazzAss skrev:Kriminel er vel så meget sagt - moms på digitale ydelser skal opkræves i sælgerlandet, så der er ikke noget at indberette. Og selv efter 1. januar, hvor reglerne ændres, er det stadig sælgers ansvar at opkræve moms.


Ja men ved at bevist at snyde/lyve, for at undgå at skulle betale moms er jo en kriminel handling. Og den er ikke længere end det. Ligegyldigt hvor mange gange du forsøger at vende og dreje de opsatte regler på området, så er udfaldet det samme. Nemlig at det ikke er tilladt og det er jo grunden til at MS har lavet de foranstaltninger de har.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf JazzAss » 29. nov 2014 21:12

Bom, så fik jeg den! Vi har vist forskellige opfattelser af hvad det vil sige at være kriminel, jeg lader mig nok bare farve af den juridiske virkelighed (herunder at alle regler overholdes, både i Danmark og USA, og intet strafbart begås), for i min verden er man først kriminel, når man begår noget strafbart.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf allanb » 29. nov 2014 21:42

seriøst :lol:

Så du mener at de urigtige oplysninger du opgiver med det eneste forsæt, at undgå at svare moms af din køb er helt lovlige? Fordi du har læst at det er sælgers ansvar at afstå momsen.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf VIC » 30. nov 2014 02:04

allanb skrev:seriøst :lol:

Så du mener at de urigtige oplysninger du opgiver med det eneste forsæt, at undgå at svare moms af din køb er helt lovlige? Fordi du har læst at det er sælgers ansvar at afstå momsen.


Nu skal jeg ikke gøre mig klog på moms/toldreglerne, når det kommer til køb af digitale varer, men så vidt jeg husker, så er det ikke ulovligt at omgå landerestriktioner, eks. ved brug af VPN og lignende, og det er jo groft sagt det samme du gør her; du bruger 'ukorrekte' oplysninger til at tilgå indhold. Der er vel ikke så stor forskel på om det er en adresse eller en IP du faker?
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf allanb » 30. nov 2014 05:55

Nej der er ikke den store forskel. Det er din handling, der gør det ulovligt. Du gør det med det ene forsæt at undgå at betale moms, det er hele kerne i det.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf Brandstrup » 30. nov 2014 09:42

Jeg elsker sådanne debatter. Alle har deres forhold/tilgang til denne såkaldte problemstilling. Hvor har vi vores morale grænse sat, især når det er noget "ikke fysisk".
Jeg køber selv via USA og har intet problem med det.
Men kan aldrig lade være med at trække på smilebåndet, når jeg læser folks retfærdiggørelse af dette :)

Jeg er også meget kriminel, da jeg altid i biografer lige skal prøvesmage slikken, før jeg vælger om jeg vil putte mere af det i min pose :)
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf JazzAss » 30. nov 2014 12:33

Okay så, lad os lige få et par begreber på plads:

Kriminel: Person der forsætligt overtræder en strafbelagt regel (fx skattesvig, vold, bedrageri etc.)
Ulovligt: Noget der er i strid med gældende lov (fx straffeloven, momsloven, færdselsloven)
Moral: En holdning eller norm ift. hvordan man bør opføre sig eller handle.

Og nej, jeg køber ikke spil i US store "med det ene fortsæt at undgå at betale moms". Jeg gør det for at købe varen billigst muligt. Når jeg køber varen i USA, skal der betales amerikanske afgifter, og fx betaler jeg sales tax der (ja, ved godt det ikke er alle stater man skal det). Selv hvis jeg kontaktede SKAT og sagde, at jeg gerne ville betale moms af mine spil, ville de næppe vide hvad de skulle gøre af de penge, hvordan skulle jeg kunne aflevere dem? Og hvordan skulle de bogføre dem?

Men jeg kan høre det for dig er et spørgsmål om moral, og du finder det åbenbart moralsk et problem at betale den laveste pris. Så jeg antager, at når du fx er i Tyskland og køber en sodavand, så kontakter du efterfølgende SKAT for at betale moms, afgifter og sikkert også pant? Eller hvis du køber en souvenir på rejsen til Tyrkiet, gør du det samme? Eller hvis du køber en afgiftsfri bil (fx en elbil), så strider det mod din moral, og du betaler i stedet afgift som var det fx en benzinbil? Jeg vil meget gerne vide, hvad SKAT siger til alle de frivillige efterbetalinger. Mit gæt er, at de ikke vil have dine penge, da du ikke skal betale dem. Jeg antager i øvrigt også du betaler Irma-priser hver gang du handler i Netto - for det er jo umoralsk at købe ind det billigste sted.

Det er fint at din moral forbyder dig at spare penge på 100% lovlig vis, og det er helt fint du udtrykker den holdning, bliv endelig ved med det. Men lad nu være at stemple os andre som kriminelle, og lade være at skræmme den oprindelige spørger (som sikkert for længst er stået af) ved at kalde hans handlinger kriminelle.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf Theis Jensen » 30. nov 2014 12:59

Jeg har sådan lidt, at så længe vi skal betale det samme eller mere, for at købe digitale spil som i min verden burde være billigere, så har jeg intet problem med at købe i US for at få den besparelse, som jeg personligt mener burde følge med ved at købe digitalt. Jeg har en del bekendte der spiller pc, de elsker gode spil, men de vil ikke smide 5 kroner efter et spil. Så længe der findes de typer, så kan jeg ikke have det særligt dårligt moralsk, når mit sidste køb i US lød på ca. 366 kroner. Så støtter jeg stadig udviklingen af nye spil, men ja ikke Danmarks høje afgifter. Jeg ved godt det virker underligt, at gøre noget slemt fordi andre er endnu værre, men lige i denne sag har jeg det okay med det.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Er Xbox Gamestore US billigere?

Indlægaf pede B » 1. dec 2014 16:28

Jeg ser det også som en ulovlig handling.. Teoretisk er det vel ulovligt at angive falsk adresse (hvilket man gør når man siger at man bor i USA) - en MEGET mild form for dokumentfalskneri på en måde.

Jeg synes at JazzAss kommer med nogle ekstremt dårlige eksempler. Fx at betale Irma pris når man handler i Netto.
Man snyder sig til at lade andre tro man er i et andet land, for at kunne nyde godt at det lands goder på nogle punkter.

Jeg synes man kan sammenligne det med hvis har adresse i fx Sverige for at betale svenske skatter og afgifter, men stadig bor i Danmark. Eller at man har falsk adresse for at få et højere kørselsfradrag :) selvfølgelig er det ikke i samme størrelsesorden økonomisk set, men du ændrer stadig din adresse for at få en ydelse til en lavere pris.

Når det så er sagt har jeg intet imod det, jeg har selv brugt US store lidt, og downloader alt andet på livet løs - de skal nok få alle deres milliarder af dollars uanset hvad :wink:
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron