af Zt3pH » 23. okt 2014 08:34
Verden er dog mere kompleks end som så - og her følger min historie med MS service.
Det var en mørk og stormfuld aften i januar. Vejret var kedeligt og tiden skulle bruges på et eller andet. Jeg havde forudbestilt en XO tilbage i august måned men den blev jo som bekendt udsat. Jeg overvejede derfor mulighederne, for at importere en, men jeg var dog ikke helt tryk ved det dette. Jeg læster efterfølgende den Q&A som XBL havde lavet med MS og her kunne jeg forstå, at de ville yde service på konsoller, selvom den ikke måtte være udkommet endnu. Det lød jo for godt til at være sandt, og da det virkeligt pejlede mig i den retning, greb jeg knoglen og ringede til MS - Bare lige for at være helt sikker. Her blev jeg forsikret om at de havde "World wide service" så det skulle jeg absolut ikke bekymre mig om, og selvfølgelig ville de hjælpe hvis jeg importerede en der mod forventning ikke virkede.
Jeg skulle alligevel snart på en tur til Tyskland, og besluttede mig for at hente en XO når jeg alligevel skulle derned. Glæden var da også stor da den blev fragtet med hjem, udpakket og stillet til at rette på sin nye plads. Installation og alting fungerede upåklageligt, og de fleste ting løste sig selv efter hånden. Alle spil kunne jo hentes digitalt og det gik endda hurtigt synes jeg. Der gik et par uger og jeg fik en kammerat på besøg med hans unger. De havde "Flyvemaskiner" med på blu-ray og ja selvfølgelig kunne den nye XO afspille en sådan. Da vi indsatte skiven gav den en mildest talt grim lyd, og efter nogle forsøg kunne vi konstatere at drevet var komplet broke.
Jeg gik dog ikke i panik, for jeg havde jo lavet mit hjemmearbejde ordentligt, og allierede mig med deres service. Så jeg greb knoglen endnu engang og ringede til dem, og jeg fik beskeden og at de ville komme retur til mig. Dagene gik, og jeg hørte intet, hvorefter jeg ringer til dem igen, og jeg skulle vente lidt endnu. Jeg ventede yderligere, og der skete stadig ikke noget. Jeg kontakter dem igen hvorefter de oplyser mig, at de har fået "falske informationer" og de kan ikke yde service på XO da den ikke er udkommet i DK (?!). Det er jeg mildest talt lidt fortørnet over, så jeg henviser til tidligere samtaler og XBL Q&A og at man ikke kan tage det de siger for gode varer - men lige lidt hjælper det, de kan intet gøre og vil i øvrigt heller ikke.
Jeg går i gang med at bokse med den tyske forhandler som i øvrigt hanviser til MS og her ryger det så frem og tilbage i længere tid, hvor jeg til sidste overvejer at køre til Tyskland og smide deres lort tilbage i hovedet på dem. Jeg læser så på dette forum at andre brugere, har haft held med at få dem til at yde service på deres konsoller her i landet. Jeg bliver glad og ringer til dem igen. Ganske korrekt, nu kan de lige pludseligt godt hjælpe mig (det havde været pænt af dem at gøre opmærksom på, tidligere historik taget i betragtning). Jeg får printet en label og sendt konsollen afsted. Dette kører enormt smertefrit, og i løbet af en uge har jeg fuldt ud funktions dygtig XO igen i min stue - troede jeg.
Da jeg for konsollen retur virker TV-indgangen ikke ordentligt, tror jeg i hvertfald. Først har jeg tvboksen mistænkt som jeg bytter til en anden, men resultatet er det samme. Jeg sætter min chromecast til som god virker, men ikke optimalt. Jeg runger igen til supporten. Vi prøver en række ting, og bliver enige om at vi skal prøve med en ny Xbox. Han fortæller mig om deres fantastiske "advance Exchange" program og jeg hopper med på vognen. Relativt hurtigt modtager jeg en ny konsol med UPS.
Jeg kan nu konstatere at problemet med den nye konsol er det samme som på den gamle, den nye konsol larmer dog noget mere end den gamle. Jeg er derfor ikke interesseret i at bytte disse, og vil meget gerne returnere den nye jeg har fået tilsendt. Jeg kan på forhånd se hvilke problemer det her må give, og jeg ringer igen igen til supporten. Hun vil lige tjekke hvordan og hvorledes og komme retur. Der går et par dage, og jeg hører intet. Jeg ringer til dem igen, og for at vide at jeg bare skal få sendt den konsol afsted med UPS og så skal hun nok klare den med teknikerne. Jeg får sendt konsollen afsted med UPS og regner med alt kører glat. Der går noget tid, så modtager jeg en autogenret mail fra MS om, at de ikke har modtaget den konsol jeg har sendt retur, og de snart vil hæve beløbet på min konto.
Jeg ringer til dem igen, for at høre hvad det her er for noget. Jeg for at vide, at de har en del problemer med deres system, men sagen er afsluttet hos dem og jeg skal bare se bort fra den mail jeg har modtaget. Fint tænker jeg, og spekulerer ikke mere på det. Der går en rum tid igen, og så modtager jeg endnu en autogenreret email fra dem, om at de stadig ikke har modtaget denne konsol og de vil trække pengene snarest. Jeg tager igen ved support og spørger hvad det er der foregår? Endnu engang for jeg samme sang, og denne gang beder jeg dem sende en mail hvor de bekræfter at de ikke vil hæve de her penge, da jeg jo har sendt konsollen iht. deres instrukser.
Der går et par dage så modtager jeg denne mail fra supporten.
Der går lidt tid igen, og en aften modtager jeg en mail fra supporten om at de på trods af alt andet alligevel har trukket de her penge. Jeg venter til næste dag og ringer til supporten igen, for at snakke med den pågældende medarbejder som hedder Casper. Jeg ringer til dem og beder om at snakke med Casper, hvor til jeg for at vide at det har de ingen ansatte der hedder (?). Den undrer jeg mig lidt over da jeg fik en mail fra ham aftenen før. Nå men jeg må sætte en anden support medarbejder ind i alle sagerne, og må affinde mig med at blive sat på hold et utal af gange, da hun konstant skal snakke med sin manager. Jeg spørger om det ikke er nemmere for alle parter, hvis jeg bare bliver sat igennem til hendes manager, men det kan jeg bestemt ikke. I alle tilfælde skal hun sende sagen til USA og der vil gå ca. 72 timer. Før der vil være noget nyt i sagen. Det er så her at sagen er landet lige PT.
Jeg helmer selvfølgelig ikke, før jeg har fået mine penge retur, som jeg i øvrigt mener de har stjålet fra mig, da jeg har overholdt alle mine forpligtelser i sagen, men alligevel skal jeg bøde for deres fejl, hvilket jeg finder enormt malplaceret. Jeg har haft vanvittig stor tålmodighed (ja jeg har børn) med dem, men må indrømme at den nu er opbrugt. Jeg finder det yderst kritisabelt at man ikke kan stole en daddel på det de siger, og at de konstant fralægger sig ansvar og henviser til deres "system"
Så bare lige til alle, man kan godt komme galt afsted på trods af gode hensigter.
Winners never quit, Quitters never win...