Xboxlife forum

Bytte XO - nemt

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Bytte XO - nemt

Indlægaf Reinhold » 17. okt 2014 20:05

Nu er jeg ved at være træt af min larmende Xbox One. Jeg har droppet at se Netflix på den, da den brummer så voldsomt, at det er en pain i bagdelen.

Jeg har ladet mig fortælle, at den nemt kan byttes via MS - endda online. Er der en af jer flinke mennesker, som kan rende mig igennem det basale, og eventuelt med et par links.

Det skal være så nemt som muligt......
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf BuBubbi » 17. okt 2014 20:14

Du kan gøre det herinde:
http://support.xbox.com/da-DK/?icid=furl_support

Du skal først registrere din Xbox One på hjemmesiden.
Til det skal du bruge serienummeret.
Det står enten på selve konsollen, eller på kassen til den.

Derefter kan du starte en servissag derinde hvor du skriver hvad der er galt.
Så vil du senere blive kontaktet af Microsoft via mail, og hvis de er enige i at den skal ombyttes får du tilsendt en mail med en UPS pakkeseddel.
Denne skal printes og sættes uden på pakken.
I mailen er der også beskrevet nøjagtig hvordan den skal pakkes osv.
Derefter skal du selv kontakte UPS for at aftale et tilspunkt de kan afhente konsollen.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Reinhold » 17. okt 2014 20:33

Perfekt. Mange tak.

Var der et fif, så man ikke skal undvære den længe?

Den er købt i Fona i Hillerød for en måneds tid siden, så jeg burde måske prøve dem.. Gider bare ikke vente på, at de sender den til reparation.......
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf jepsen80 » 18. okt 2014 08:53

De laver vist ikke det der exchange mere, så den skal nok bare til rep
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Reinhold » 18. okt 2014 09:07

jepsen80 skrev:De laver vist ikke det der exchange mere, så den skal nok bare til rep


Jeg tror desværre, at du har ret. Min eneste mulighed er at sende den til reparation.......... Surt at muligheden med et direkte bytte ikke eksistere mere [-X
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf jepsen80 » 18. okt 2014 09:13

Ja det underligt.
det heller ikke altid det går så nemt som folk siger, jeg fik byttet min men en langfingrede ups medarbejder fik fat i min, og sagde de havde afleveret den til mig. De ringede fra ms support og sagde der bliver spillet på den nu. Og de har ikke frigivet de 363 euro de trak fra mit kort.
så lige nu er de ved at prøve og finde frem til ham via ip adresse som de godt kunne se det ikke en jeg bruger.
hvor herre bevares
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Reinhold » 18. okt 2014 09:48

jepsen80 skrev:Ja det underligt.
det heller ikke altid det går så nemt som folk siger, jeg fik byttet min men en langfingrede ups medarbejder fik fat i min, og sagde de havde afleveret den til mig. De ringede fra ms support og sagde der bliver spillet på den nu. Og de har ikke frigivet de 363 euro de trak fra mit kort.
så lige nu er de ved at prøve og finde frem til ham via ip adresse som de godt kunne se det ikke en jeg bruger.
hvor herre bevares


Jeg har lige kontaktet MS-support via chat, og service er der faktisk stadig. Ny maskine på vej mod mig indenfor tre dage. Så satser jeg på, at langfingrede UPS-folk holder deres små kleptomanpølser væk fra min maskine :)
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Reinhold » 22. okt 2014 15:25

Så er den nye konsol kommet. Det står dog ikke soleklart for mig, hvem jeg nu ringer til for at få hentet den gamle larmende maskine! UPS? Hvad har I andre gjort?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf KIAMMI » 22. okt 2014 15:59

Reinhold skrev:Så er den nye konsol kommet. Det står dog ikke soleklart for mig, hvem jeg nu ringer til for at få hentet den gamle larmende maskine! UPS? Hvad har I andre gjort?

Du benytter den kasse du har modtaget den nye Xbox one i, deri lægger der en label som indholder 2 dele:

En til kasse med adr hvor den skal sendes hen.
Anden del er til dig, som kvitt og som skal underskrives af ups budet
Der kommer og henter den.
Men først ring og aftal tid med UPS, de kommer formentlig allerede dagen efter, pak xbox one (gl) ind i det emballage
Son du har modtaget den I.sæt del 1 af label på emballage
Og sørg for at når pakke bliver hentet, at få undeskriften. (porto er iøvrigt betalt, det skal du ikke)
Inden for ca 5 arbejdsdage. For du en melding om at den er modtaget, både via mail og opkald fra Xbox service .
Senest rettet af KIAMMI 22. okt 2014 21:05, rettet i alt 1 gang.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Aaliyahchili » 22. okt 2014 18:26

Som KIAMMI skriver er det meget vigtigt, at du får underskrift af den ups medarbejder som henter pakken, det er eneste bevis på at du har sendt den afsted...
Du kan også skrive tracking nr ned, så den kan se at den bliver afleveret....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Zt3pH » 23. okt 2014 08:34

Verden er dog mere kompleks end som så - og her følger min historie med MS service.

Det var en mørk og stormfuld aften i januar. Vejret var kedeligt og tiden skulle bruges på et eller andet. Jeg havde forudbestilt en XO tilbage i august måned men den blev jo som bekendt udsat. Jeg overvejede derfor mulighederne, for at importere en, men jeg var dog ikke helt tryk ved det dette. Jeg læster efterfølgende den Q&A som XBL havde lavet med MS og her kunne jeg forstå, at de ville yde service på konsoller, selvom den ikke måtte være udkommet endnu. Det lød jo for godt til at være sandt, og da det virkeligt pejlede mig i den retning, greb jeg knoglen og ringede til MS - Bare lige for at være helt sikker. Her blev jeg forsikret om at de havde "World wide service" så det skulle jeg absolut ikke bekymre mig om, og selvfølgelig ville de hjælpe hvis jeg importerede en der mod forventning ikke virkede.

Jeg skulle alligevel snart på en tur til Tyskland, og besluttede mig for at hente en XO når jeg alligevel skulle derned. Glæden var da også stor da den blev fragtet med hjem, udpakket og stillet til at rette på sin nye plads. Installation og alting fungerede upåklageligt, og de fleste ting løste sig selv efter hånden. Alle spil kunne jo hentes digitalt og det gik endda hurtigt synes jeg. Der gik et par uger og jeg fik en kammerat på besøg med hans unger. De havde "Flyvemaskiner" med på blu-ray og ja selvfølgelig kunne den nye XO afspille en sådan. Da vi indsatte skiven gav den en mildest talt grim lyd, og efter nogle forsøg kunne vi konstatere at drevet var komplet broke.

Jeg gik dog ikke i panik, for jeg havde jo lavet mit hjemmearbejde ordentligt, og allierede mig med deres service. Så jeg greb knoglen endnu engang og ringede til dem, og jeg fik beskeden og at de ville komme retur til mig. Dagene gik, og jeg hørte intet, hvorefter jeg ringer til dem igen, og jeg skulle vente lidt endnu. Jeg ventede yderligere, og der skete stadig ikke noget. Jeg kontakter dem igen hvorefter de oplyser mig, at de har fået "falske informationer" og de kan ikke yde service på XO da den ikke er udkommet i DK (?!). Det er jeg mildest talt lidt fortørnet over, så jeg henviser til tidligere samtaler og XBL Q&A og at man ikke kan tage det de siger for gode varer - men lige lidt hjælper det, de kan intet gøre og vil i øvrigt heller ikke.

Jeg går i gang med at bokse med den tyske forhandler som i øvrigt hanviser til MS og her ryger det så frem og tilbage i længere tid, hvor jeg til sidste overvejer at køre til Tyskland og smide deres lort tilbage i hovedet på dem. Jeg læser så på dette forum at andre brugere, har haft held med at få dem til at yde service på deres konsoller her i landet. Jeg bliver glad og ringer til dem igen. Ganske korrekt, nu kan de lige pludseligt godt hjælpe mig (det havde været pænt af dem at gøre opmærksom på, tidligere historik taget i betragtning). Jeg får printet en label og sendt konsollen afsted. Dette kører enormt smertefrit, og i løbet af en uge har jeg fuldt ud funktions dygtig XO igen i min stue - troede jeg.

Da jeg for konsollen retur virker TV-indgangen ikke ordentligt, tror jeg i hvertfald. Først har jeg tvboksen mistænkt som jeg bytter til en anden, men resultatet er det samme. Jeg sætter min chromecast til som god virker, men ikke optimalt. Jeg runger igen til supporten. Vi prøver en række ting, og bliver enige om at vi skal prøve med en ny Xbox. Han fortæller mig om deres fantastiske "advance Exchange" program og jeg hopper med på vognen. Relativt hurtigt modtager jeg en ny konsol med UPS.

Jeg kan nu konstatere at problemet med den nye konsol er det samme som på den gamle, den nye konsol larmer dog noget mere end den gamle. Jeg er derfor ikke interesseret i at bytte disse, og vil meget gerne returnere den nye jeg har fået tilsendt. Jeg kan på forhånd se hvilke problemer det her må give, og jeg ringer igen igen til supporten. Hun vil lige tjekke hvordan og hvorledes og komme retur. Der går et par dage, og jeg hører intet. Jeg ringer til dem igen, og for at vide at jeg bare skal få sendt den konsol afsted med UPS og så skal hun nok klare den med teknikerne. Jeg får sendt konsollen afsted med UPS og regner med alt kører glat. Der går noget tid, så modtager jeg en autogenret mail fra MS om, at de ikke har modtaget den konsol jeg har sendt retur, og de snart vil hæve beløbet på min konto.

Jeg ringer til dem igen, for at høre hvad det her er for noget. Jeg for at vide, at de har en del problemer med deres system, men sagen er afsluttet hos dem og jeg skal bare se bort fra den mail jeg har modtaget. Fint tænker jeg, og spekulerer ikke mere på det. Der går en rum tid igen, og så modtager jeg endnu en autogenreret email fra dem, om at de stadig ikke har modtaget denne konsol og de vil trække pengene snarest. Jeg tager igen ved support og spørger hvad det er der foregår? Endnu engang for jeg samme sang, og denne gang beder jeg dem sende en mail hvor de bekræfter at de ikke vil hæve de her penge, da jeg jo har sendt konsollen iht. deres instrukser.
Der går et par dage så modtager jeg denne mail fra supporten.

Der går lidt tid igen, og en aften modtager jeg en mail fra supporten om at de på trods af alt andet alligevel har trukket de her penge. Jeg venter til næste dag og ringer til supporten igen, for at snakke med den pågældende medarbejder som hedder Casper. Jeg ringer til dem og beder om at snakke med Casper, hvor til jeg for at vide at det har de ingen ansatte der hedder (?). Den undrer jeg mig lidt over da jeg fik en mail fra ham aftenen før. Nå men jeg må sætte en anden support medarbejder ind i alle sagerne, og må affinde mig med at blive sat på hold et utal af gange, da hun konstant skal snakke med sin manager. Jeg spørger om det ikke er nemmere for alle parter, hvis jeg bare bliver sat igennem til hendes manager, men det kan jeg bestemt ikke. I alle tilfælde skal hun sende sagen til USA og der vil gå ca. 72 timer. Før der vil være noget nyt i sagen. Det er så her at sagen er landet lige PT.

Jeg helmer selvfølgelig ikke, før jeg har fået mine penge retur, som jeg i øvrigt mener de har stjålet fra mig, da jeg har overholdt alle mine forpligtelser i sagen, men alligevel skal jeg bøde for deres fejl, hvilket jeg finder enormt malplaceret. Jeg har haft vanvittig stor tålmodighed (ja jeg har børn) med dem, men må indrømme at den nu er opbrugt. Jeg finder det yderst kritisabelt at man ikke kan stole en daddel på det de siger, og at de konstant fralægger sig ansvar og henviser til deres "system"

Så bare lige til alle, man kan godt komme galt afsted på trods af gode hensigter.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Cena » 23. okt 2014 08:42

Jeg har virkelig lyst til at købe en Xbox One snart, men alle jeres skrækhistorier om defekte maskiner, problemer med ombytning og sådan, gør bare jeg ikke magter det lige nu. Jeg ved jeg bliver idiot hvis jeg køber en konsol, og der så går 2-3 uger med ombytninger før jeg rent faktisk kan bruge den og spille på den.
Jeg kan se der faktisk er ret mange herinde der har haft problemer med de konsoller de har købt.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Jakabov » 23. okt 2014 09:01

Ingen problemer her. :-)
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Henrik_s » 23. okt 2014 09:32

Jeg har heller ingen problemer! :)
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Bytte XO - nemt

Indlægaf Giv » 23. okt 2014 10:04

Købte min i marts, har aldrig haft problemer med den :)
Giv
Niveau 3
 
Indlæg: 285


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster