Xboxlife forum

Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox one

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox one

Indlægaf iPwnd94 » 23. sep 2014 14:15

Hej alle!

Jeg står lidt i mellem at købe digitale eller fysiske spil på Xbox One, da digitale er MEGET billigere.
Det eneste jeg ikke rigtig kan finde svar på er: Fylder "digitale" spil mere end fysiske spil?

For Xbox´en installere jo også fysiske spil?

:)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Zt3pH » 23. sep 2014 14:18

Jeg har slet ikke prøvet at installere et fysisk spil på min XO så ved det faktisk ikke. Men mon ikke det den installere kun er til at afvikle selve spillet, og resten læser den fra disken?

Altså logisk set, burde digitale spil jo tage mere plads på din HD. Men du kan jo snildt smide en ekstern USB 3.0 til den, så pladsen kan jo også udvides.

Jeg er gået all in på digital i den her ombæring :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf iPwnd94 » 23. sep 2014 14:34

Zt3pH skrev:Jeg har slet ikke prøvet at installere et fysisk spil på min XO så ved det faktisk ikke. Men mon ikke det den installere kun er til at afvikle selve spillet, og resten læser den fra disken?

Altså logisk set, burde digitale spil jo tage mere plads på din HD. Men du kan jo snildt smide en ekstern USB 3.0 til den, så pladsen kan jo også udvides.

Jeg er gået all in på digital i den her ombæring :)


Tja, havde jeg også overvejet det, men synes bare 800,-+ op af, er mange penge for en ekstra HDD, når man også skal bruge penge på spil ;)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Gapz » 23. sep 2014 14:47

Tror de fylder det samme.. Så ingen fordel i at have disk her... udover at de kan sælges igen når man har spillet det.
Gapz
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Mike JezZ » 23. sep 2014 14:54

Der er ingen fordel. Du spare 200 på US butikken mere end du normalt får i bytte.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf BuBubbi » 24. sep 2014 23:44

De fylder ca det samme.
Og er du nu så heldig at have en kammerat der også har en Xbox One, kan i jo dele jeres digitale spil med hinanden, og endda spille samtidigt.
Så kan i jo evt. dele udgifterne, og så er i nede i spilpriser på et nyt spil på ca 175,-/person.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Slimjay DK » 25. sep 2014 07:26

Mike JezZ skrev:Der er ingen fordel. Du spare 200 på US butikken mere end du normalt får i bytte.



Ja, man spare 200 kr hvis man handler det dyreste sted. jeg har f.eks. ikke givet mere end 300 kr for et sprit nyt Destiny, hvilket er ca. 40 kr billigere end digitalt, og Forza 5 gav jeg 140 kr for. Og mon ikke jeg kan sælge Destiny igen for min. 200 kr, hvis jeg sælger her snart. Så jo, der er stadig fordele. Og så skal man jo ikke glemme at man også kan bytte spil når de er fysiske, så har man fået min. 2 spil for et spils pris :D

Så hvis jeg bare får 200 kr for mit Destiny, så har det kostet mig 100 kr at spille det igennem, hvilket også er billigere end "jeg deler med en ven tricket".

Jeg synes digitalt er lækkert for spil man gerne vil beholde og ikke har planer om at skille sig af med, ellers ser jeg mere værdi i fysiske spil.

Men sådan er vi jo alle forskellige :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf BuBubbi » 25. sep 2014 08:09

Synes personligt stadig de digitale fordele overvejer medierne.
Nu er jeg så heller ikke en af dem der har solgt og byttet alverdens spil i min konsoltid.

Men bare det at skulle slippe for at have covers stående og fylde på hylden, skift af skiver hvergang man vil skifte spil
og ikke mindst undvære game sharing hvor man, hvis man deler udgifterne får et nyt spil til ca. 175 kr.
Der skal et spil på skive være en del måneder hvis ikke et års tid gamle for at komme ned i den pris.

Så er de par kroner man kan få for at sælge brugte spil i hvert fald ikke nok til at få mig tilbage til de gammeldags faste medier igen.
Har 2 spil på skive, og det var to jeg købte lige i starten da jeg fik min Xbox, og det bliver helt sikkert de eneste
to spil på skive jeg nogensinde vil have til min Xbox One.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Mike JezZ » 25. sep 2014 08:22

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:Der er ingen fordel. Du spare 200 på US butikken mere end du normalt får i bytte.



Ja, man spare 200 kr hvis man handler det dyreste sted. jeg har f.eks. ikke givet mere end 300 kr for et sprit nyt Destiny, hvilket er ca. 40 kr billigere end digitalt, og Forza 5 gav jeg 140 kr for. Og mon ikke jeg kan sælge Destiny igen for min. 200 kr, hvis jeg sælger her snart. Så jo, der er stadig fordele. Og så skal man jo ikke glemme at man også kan bytte spil når de er fysiske, så har man fået min. 2 spil for et spils pris :D

Så hvis jeg bare får 200 kr for mit Destiny, så har det kostet mig 100 kr at spille det igennem, hvilket også er billigere end "jeg deler med en ven tricket".

Jeg synes digitalt er lækkert for spil man gerne vil beholde og ikke har planer om at skille sig af med, ellers ser jeg mere værdi i fysiske spil.

Men sådan er vi jo alle forskellige :mrgreen:


Nu tog jeg efter generelle danske priser - og de 300 kr. du gav for Destiny, var det inklusivt "byt til nyt". For så har du faktisk givet mere for spillet, da du formentligt samtidigt har byttet et par spil for at få fat i Destiny.

Det er selvfølgeligt en smags sag, men når jeg køber et spil køber og min ven et andet, har jeg givet omkring 167 kr. per spil. Jovist, du har i dette tilfælde givet 100 kr., men jeg har spillet permanent for 67 kr. ekstra. Du har kun 100 kr. ekstra hvis du vælger at sælge spillet, ellers har du givet langt mere for det :)

Jeg gider ikke at eje fysiske. Efter at have været PC spiller og brugt Steam i så mange år, er det lækkert bare at skifte spil ved at bruge controlleren og ikke hele tiden at skulle rejse sig. Og ved køb på den amerikanske kan jeg spille før man kan i Danmark ofte :P

Men jeg er heller ikke typen der går af med mine spil - jeg kan lide at have en samling - dog har jeg solgte alt mit Xbox 360 udstyr + spil, samt Playstation 3 spil da jeg i sin tid var en "casual" konsol spiller og ville have penge til en ny PC.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Slimjay DK » 25. sep 2014 09:01

Nej, jeg handler ikke spil i gamestop, så ikke noget "byt til nyt" . begge spil blev købt på DBA nye i folie ... Men det er forkert at sammenligne det billigste marketsplace med de dyreste forretninger i DK ;)

Jeg spiller sjældent et spil igennem mere end 1 gang, så jeg vil hellere spare de 67 kr ende at gemme på noget der aldrig bliver sat på igen, Og skal det gemmes så fortrækker jeg det fysisk, da det så for mig er et samler objekt. Udover det har vi Games with gold samt PS+, hvor der er stor chance for at nogle af de store titler man køber igennem tiden bliver delt ud gratis, når konsollerne har været længe nok på markedet. Man slipper ligeledes for at være afhængig af sin "ven" og hans valg for at få spillene til 167 kr :) .. Men ja, som du skriver er det en smagssag. Og jeg siger ikke det er dumt at gå digitalt, jeg får bare mere ud af fysiske spil, og det vil jeg benytte så længe det er muligt.

Det der med skift af spil kan jeg slet ikke følge dig i, det er da det mindste af det, medmindre man skifter spil hvert 5. minut, Jeg har på intet tidspunkt tænkt "Fuck hvor er det belastende at jeg skal rejse mig op og sætte en anden skive i" :mrgreen:

Det eneste fordel ved digitalt for mit vedkommende er som du selv skriver at de fleste titler kan fås tidligere.

Gamle fysiske spil har iøvrigt finanseret min PS4 og 1/3 af min Xbox One :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Slimjay DK » 25. sep 2014 09:12

BuBubbi skrev:Synes personligt stadig de digitale fordele overvejer medierne.
Nu er jeg så heller ikke en af dem der har solgt og byttet alverdens spil i min konsoltid.

Men bare det at skulle slippe for at have covers stående og fylde på hylden, skift af skiver hvergang man vil skifte spil
og ikke mindst undvære game sharing hvor man, hvis man deler udgifterne får et nyt spil til ca. 175 kr.
Der skal et spil på skive være en del måneder hvis ikke et års tid gamle for at komme ned i den pris.

Så er de par kroner man kan få for at sælge brugte spil i hvert fald ikke nok til at få mig tilbage til de gammeldags faste medier igen.
Har 2 spil på skive, og det var to jeg købte lige i starten da jeg fik min Xbox, og det bliver helt sikkert de eneste
to spil på skive jeg nogensinde vil have til min Xbox One.



Ja, det er jo der vi heldigvis er forskellige. Det fysiske spil, hvis det skal gemmes er for mig et samlerobjekt, et samler objekt for mig består af noget fysisk. Jeg har et dedikeret gamer room, så det er et must at det er nørdet :) Stod min maskine i stuen er jeg sikker på at min bedre halvdel ville fortrække den digitale løsning, og det ville jeg nok også selv.

Det med skift af spil, ser jeg slet ikke som et issue, Destiny har siddet i konsollen i 14 dage, og når det skiftes ud med et andet spil, så er det fordi det er gennemført, jeg er ikke typen der har gang i mange spil på en gang. Gamesharing er en fin feature, bortset fra at man er afhængig af den man share games med, hvis man ikke har samme spil smag, så kunne det godt gå hen og blive svært at dele udgifterne eller hvis den ene ikke har nogle penge osv. det kan ganske enkelt blive for bøvlet :)

Hvis du kun kan få et par kroner for brugte fysiske spil, så vil jeg da gerne købe de 2 fysiske spil du har :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Zt3pH » 25. sep 2014 09:29

Slimjay DK skrev:
BuBubbi skrev:Synes personligt stadig de digitale fordele overvejer medierne.
Nu er jeg så heller ikke en af dem der har solgt og byttet alverdens spil i min konsoltid.

Men bare det at skulle slippe for at have covers stående og fylde på hylden, skift af skiver hvergang man vil skifte spil
og ikke mindst undvære game sharing hvor man, hvis man deler udgifterne får et nyt spil til ca. 175 kr.
Der skal et spil på skive være en del måneder hvis ikke et års tid gamle for at komme ned i den pris.

Så er de par kroner man kan få for at sælge brugte spil i hvert fald ikke nok til at få mig tilbage til de gammeldags faste medier igen.
Har 2 spil på skive, og det var to jeg købte lige i starten da jeg fik min Xbox, og det bliver helt sikkert de eneste
to spil på skive jeg nogensinde vil have til min Xbox One.



Ja, det er jo der vi heldigvis er forskellige. Det fysiske spil, hvis det skal gemmes er for mig et samlerobjekt, et samler objekt for mig består af noget fysisk. Jeg har et dedikeret gamer room, så det er et must at det er nørdet :) Stod min maskine i stuen er jeg sikker på at min bedre halvdel ville fortrække den digitale løsning, og det ville jeg nok også selv.

Det med skift af spil, ser jeg slet ikke som et issue, Destiny har siddet i konsollen i 14 dage, og når det skiftes ud med et andet spil, så er det fordi det er gennemført, jeg er ikke typen der har gang i mange spil på en gang. Gamesharing er en fin feature, bortset fra at man er afhængig af den man share games med, hvis man ikke har samme spil smag, så kunne det godt gå hen og blive svært at dele udgifterne eller hvis den ene ikke har nogle penge osv. det kan ganske enkelt blive for bøvlet :)

Hvis du kun kan få et par kroner for brugte fysiske spil, så vil jeg da gerne købe de 2 fysiske spil du har :)


Fatter slet ikke det der med at have en fysisk udgave af et spil som et samleobjekt - men mindre det er collectors udgave, eller en udgave med lign merchandise. Men det er nok bare fordi min interesse ikke er stor nok til det...

Vedr. Gamesharing - Vil det i reglen ikke være dumt at indgå en aftale med en makker, om at dele spil sammen, hvis man ikke har de samme præferencer? Eller hvis der er en overvægt mellem indkomst og økonomisk råderum? Altså hvis jeg skulle vælge en fra min egen omgangskreds, så ville det jo nok næppe blive ham der pt. er arbejdsløs og desuden er pisse vild med bilspil (tænkt eksempel) - hvis jeg selv køber 3-4 spil hver måned, og desuden foragter bilspil.

Det er vel lidt som at finde en partner i livet. Med omhu og interesse

Synes personligt det er pisse smart, og ser bestemt langt flere fordele end jeg kan se ulemper ved det. Synes faktisk de overnævnte ulemper er lidt far fetched :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Slimjay DK » 25. sep 2014 10:12

Hvad der er ulemper for mig behøver jo ikke at være ulemper for dig, så hvad er det der er far fetched ?

Som skrevet flere gange er vi jo heldigvis forskellige, så det er skam ikke et opråb om at i er nogle nossefår fordi i handler digitalt. Hvis det er en fordel for jer, så er det jo bare fedt.

Jeg ser det som en klar fordel at jeg er uafhængig af andre for at få dækket mit spil behov og samtidig er herre over det spil jeg har købt, og at det økonomisk er en bedre deal for mig.

Men ja, kan man finde en ven der deler ens interesser inden for spil og som er indstillet på de udgifter der er er fælles, og man samtidigt bliver enige om at man beholder konsollen for evigt, så er det vel også ok.

Sælger den ene part sin konsol, så er det noget lort, går den ene konsol i stykker uden for garanti og der skal indkøbes en ny, så er det noget lort :) Spiller den ene 30 timer om ugen og den anden kun 10 timer, så drukner ham der ikke har så meget tid i udgifter og spil han aldrig får spillet .....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Zt3pH » 25. sep 2014 10:35

Slimjay DK skrev:Hvad der er ulemper for mig behøver jo ikke at være ulemper for dig, så hvad er det der er far fetched ?


Dit argument omkring gamesharing - Hvem fanden vil dele spil eller sågar indgå en aftale med en kammerat der ikke er økonomisk tilsvarende dit eget niveau eller deler spil interesser? Så er man da en jubelidiot...

Svarer til en online tilbud i bogklub for 2: Hvem gør lige det med en man ved ikke gider læse de samme bøger som man selv gerne vil læse?

Desuden bliver gamesharing aldrig et issue omkring økonomi for mig... Hvem jeg deler spil med en m8 så betaler jeg for dem jeg gerne vil have og han betaler for dem han gerne vil have. Vil jeg gerne spille et af dem han har købt, jamen så er det jo bare great og vice versa.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Digitale filer lige så store som fysiske diske? - Xbox o

Indlægaf Slimjay DK » 25. sep 2014 11:11

Det er der nok ikke nogle der vil, Men der er så mange ting der kan gør at du kan miste halvdelen af de spil du troede du havde og har været med til at betale.

Det er en ulempe for mig men tilsyneladende uden for bekymring for dig og dermed en fordel for dig. At du kender din vens fremtid og han kender din er jo bare super fedt, no worries :)

Jeg siger ikke i er totalt ude for pædagogisk rækkevidde fordi i vælger game sharing og digitalt, jeg kan bare se masser af Scenarier hvor det kan gå galt, også selvom man lige nu deler samme interesse for spil og har økonomien i orden.


EDIT :

Men det er da absolut ikke noget vi behøver at blive enige om ... Det handler vel om at gøre det man føler bedst for sig selv :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron