Xboxlife forum

Xbox One larmer?!

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf Divi » 5. sep 2014 16:46

Ja, mange har samme problem. Kig i den officiel Xbox One tråd, der er en diskussion kørende der inde.
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf jepsen80 » 5. sep 2014 16:48

Sidder hos en ven, hans har også en klik lyd, som sjovt nok forsvinder når han downloader, men hvis han pauser downloadet larmer den igen
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf Mythokai » 8. sep 2014 23:46

Har samme problem med min - gør mig faktisk utryk ved at bruge den! Nogen der kender en løsning?
Mythokai
Niveau 4
 
Indlæg: 523


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf Major Oblivious » 9. sep 2014 05:53

Mythokai skrev:Har samme problem med min - gør mig faktisk utryk ved at bruge den! Nogen der kender en løsning?

Alle dem som oplever problemet får den byttet - men det lader til folk har mere held ved at kontakte MS direkte, da folk i Xbox One tråden har prøvet både 3 og 4 Xbox Ones, som alle har denne lyd
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf KIAMMI » 9. sep 2014 14:04

Don Drift skrev:Ring til Microsoft, på det danske nummer. Står på forsiden af Xboxlife i bunden.

De er super flinke, forståelige og hjælpsomme. På 10 minutter fik vi ordnet at de sender en ny til mig, og jeg derefter skal sende min defekte retur når jeg modtager den nye.

samme her, jeg oplevede at de var super flinke og hjælpsomme. jeg havde dog ikke serienr ved min side, men har fået sagsnr , så jeg kan bare ringe igen i dag og spare tid på at skulle oplyse det hele igen.

de oplyste blandt andet at det IKKE kun er den nordiske batch, det er også amerikanere, englændere med videre der er ramt.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf Bechmann » 9. sep 2014 14:27

På det officielle forum er der folk fra Chile, Sverige, Norge, Ungarn der har samme problem, så det er alle steder. Der er endda en der netop har modtaget en ny direkte fra Microsoft med samme fejl!
Bechmann
Niveau 5
 
Indlæg: 1122


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf Aaliyahchili » 9. sep 2014 14:43

Har også lige snakket med MS, hold nu kæft det er god service :)
Og de sender en ny en, men hun kunne ikke love mig at den ikke ville gøre det samme, men krydser fingre...
Ellers er det tilbage til Xbox 360 indtil problemet er løst...

God dag :)
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf KIAMMI » 9. sep 2014 14:50

i øvrigt så er det KUN Xbox one konsollen der skal sendes tilbage, når den nye modtages, altså ikke strømstik controller og så videre, så hvis man har en day one controller, skal den altså ikke afleveres.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Xbox One larmer fra harddisk?

Indlægaf Derp » 9. sep 2014 15:39

Der er en hollandsk Xbox One ejer som har åbnet hans konsol og fundet ud af hvad problemet er. Taget fra Neogaf:

"i Found the problem. Its called Coil Whine (Coil Noise). Its a defecte coil on the mailboard (at the right lower corner under the heatsink).

It is resonating and reacts to processor load. This is why when you play a game the sound is changes or even is gone.

Fix is to put superglue on it, But then you will lose your warranty. (and is a hell of a job to do) if you have warranty, send it back to Microsoft."

I asked for more information...

"Hi! Thanks for the info about Xbox One noise issue. Could you tell more about your research. You opened the case and located the noise source? When did you buy your Xbox One? American or European model? Is the noise still there, if the Kinect is connected to the console? Are you 100% sure about this?"

...and he just responded:

"Hi, yep i opened up the housing. Thinking it was the HDD but then i discovered that the noise came from under the heatsink. Its an European model bought on sept 5 (releasedate of one in Holland). When i touch the coil with my fingers the sound is almost gone."
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One larmer?!

Indlægaf Haugboelle » 9. sep 2014 16:03

Har lige talt med support som sender en bytter, god service :-)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Xbox One larmer?!

Indlægaf Derp » 9. sep 2014 16:15

Det er en transformer på bundkortet, ikke grafikkortet.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One larmer?!

Indlægaf Derp » 9. sep 2014 16:24

Super.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One larmer?!

Indlægaf KIAMMI » 9. sep 2014 16:41

Don Drift skrev:
Hej alle!

Nu har jeg så endelig fået mig en Xbox One :) Er super glad!

Men, jeg synes godt nok den larmer meget, eller "knitre" når den læser og skriver til harddisken?

Har ikke nogen disk i drevet, men kun harddisken man kan høre.

Det er sådan en høj frekvent knitre lyd der kommer. Andre der har det samme? Er det normalt?


EDIT: Det lader til at være en fejl med en transformer i Xbox'en, som får Xbox'en til at sige en høj mekanisk knitre lyd. Der findes flere eksempler på lyden, nogle brugere har linket til videoer osv.



Indtil videre, er det eneste man kan gøre, at bytte sin Xbox.

Microsoft yder en kanon god service på det område, hvor de sender en ny konsol først, og så sender du den defekte retur, bagefter. Det kræver kun at de reservere et beløb på dit kreditkort, således at du ikke pludselig stikker af med to konsoller, hvilket er helt fair fra deres side af!

Det tager 10 minutter at oprette en service, ved at ringe på et af nedenstående numre:

Billede

BEMÆRK: Umiddelbart ødelægger lyden intet i Xbox'en, men den er meget irriterende for nogen. Kan man leve med det kan man trygt spille videre på sin Xbox - derefter kan man evt. vente på en officiel udmelding fra Microsoft, dette kan være en tilbagekaldelse, eller en simpel software opdatering.

hvordan kan en hardware fejl blive rettet op via en software opdatering?
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Xbox One larmer?!

Indlægaf KIAMMI » 9. sep 2014 17:55

lige et ekstra informationer til din sticky/tråd om MS service.
har lige talt med MS service, og jeg ville sikre mig at jeg fik en nyere model, og der forsikrede supporten jeg talte med, at den nye xbox one jeg modtager matcher med model nr, min er f.eks. 1540, som er en day one så vil jeg være sikker på at få en model 1540 day one.

udover det skulle der ikke gå mere end 4-5 arbejds dage ved adv. exchange. før man havde en ny xbox one.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Xbox One larmer?!

Indlægaf Thomsen » 9. sep 2014 21:07

Jeg regner også med at ringe til Xbox support i morgen da jeg har samme problem med at den larmer meget og siger en underlig lyd under opstart.

Men jeg har installeret forza 5 (kode) på min nurværende Day One. så hvis Microsoft bytter xboxen så har jeg teorien mistet det spil eller hvordan forholder det sig ?
Thomsen
Niveau 2
 
Indlæg: 193


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron