Xboxlife forum

Xbox One ekstern harddisk

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Derp » 1. dec 2014 16:57

En ting som mange nok ikke tænker på, og som nok gør at jeg vælger en ekstern harddisk uden ekstern strømforsyning, er at man formentligt gerne vil udskifte den på et tidspunkt i fremtiden. Man kan selvfølgelig altid sætte endnu en harddisk til, men personligt synes jeg at man så nærmer sig et punkt hvor der går lige lovligt meget ledningsfnidderi i det. Desuden kan det også blive lidt bøvlet hvis man også gerne vil have et trådløst headset og hvad man nu ellers kan finde på at putte i Xbox Ones USB porte. Der er trods alt kun 3 ledige og den ene sidder på siden.

Hvis man så udskifter den eksterne harddisk, er den imo ret meget mere brugbar sammen med ens pc hvis den ikke har en ekstern strømforsyning.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Deeznutz » 2. dec 2014 17:11

hvad anbefaler folket, med eller uden strømforsyning???? plusser og minusser

mvh
Deeznutz
Niveau 2
 
Indlæg: 155
By: SoapTown


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 18:10

Deeznutz skrev:hvad anbefaler folket, med eller uden strømforsyning???? plusser og minusser

mvh


Uden = max 2 tb
Dyrere

Med = 2+ tb
Billigere
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf he1nz » 3. dec 2014 08:44

Thumbs up til jer i denne tråd! 8) Jeg fik hurtigt overblik over ekstern hdd helvedet.. og skal nu ud og finde mig en seagate 4tb :)
Billede
Ghost Recon
2001 - 2012
R.I.P.
he1nz
Niveau 5
 
Indlæg: 1095


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Lodberg » 3. dec 2014 09:07

Deeznutz skrev:hvad anbefaler folket, med eller uden strømforsyning???? plusser og minusser

mvh


Jeg valgte en 3.5" med strømforsyning af 2 årsager:

1: Mest plads
2: En 5900rpm 3.5" er (i langt de fleste tilfælde) hurtigere end selv en 7200 rpm 2.5" uden strømforsyning.


/Lodberg
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Adampantic » 3. dec 2014 22:38

Hvad vil i anbefale af hdd til en billig pris? Er slet ikke inde i harddiske :)
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf JohnH » 3. dec 2014 22:52

Adampantic skrev:Hvad vil i anbefale af hdd til en billig pris? Er slet ikke inde i harddiske :)


Læs i tråden ....
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf DanniLaursen » 4. dec 2014 00:09

Jeg har købt denne her

2.5 USB.0 1TB 7200rpm 667kr

http://www.proshop.dk/Harddisk/HGST-Tou ... 39867.html
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Deeznutz » 4. dec 2014 03:04

Lodberg skrev:
Deeznutz skrev:hvad anbefaler folket, med eller uden strømforsyning???? plusser og minusser

mvh


Jeg valgte en 3.5" med strømforsyning af 2 årsager:

1: Mest plads
2: En 5900rpm 3.5" er (i langt de fleste tilfælde) hurtigere end selv en 7200 rpm 2.5" uden strømforsyning.


/Lodberg


Tak for svar, tror jeg ventet til jule udsalget, mon ikke de bliver lidt billigere det
Deeznutz
Niveau 2
 
Indlæg: 155
By: SoapTown


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf pede B » 4. dec 2014 03:27

Nogle der har erfaring med at afspille film via ekstern hdd på X1? Er det overhovedet muligt?
Hvis vi siger at jeg har en mp4 eller avi fil - med tilhørende srt (undertekst) fil.. kan den afspille videoen + få teksterne med?
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Derp » 4. dec 2014 08:19

7200 rpm er overvurderet. Digital Foundry testede forskellige harddiske og forskellen i load tider mellem en ekstern harddisk på 5400 rpm og 7200 rpm er ekstrem lille: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... rade-guide

Den største forskel er at man kan få flere terabyte for sine penge hvis man køber en ekstern harddisk med strømforsyning. Jeg endte med at købe en uden ekstern strømforsyning, da jeg synes at det er alt for bøvlet med endnu et stik. Jeg købte den billige Toshiba på 2TB til 699kr i Bilka. Jeg regner med at når den er fyldt op om et par år, så kan jeg købe en større for samme pris og så bruge den nuværende til min PC. Mon ikke at vi til den tid ser at 4/6/8 TB bliver den størrelse som giver flest TB per krone.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Mike JezZ » 4. dec 2014 14:25

Så fik jeg købt 4 tb seagate :D

Burde jeg smide de spil der er på den interne disk over på den eksterne ? Det mere om der er forskel på læse tid :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris



Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf JohnH » 4. dec 2014 18:34



De er begge over 256 gb og er begge USB 3.0 , så ja.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One ekstern harddisk

Indlægaf Lodberg » 4. dec 2014 18:41

Mike JezZ skrev:Så fik jeg købt 4 tb seagate :D

Burde jeg smide de spil der er på den interne disk over på den eksterne ? Det mere om der er forskel på læse tid :)


Det har jeg gjort, og jeg kunne sagtens mærke forskel i læsetid. Men det kommer jo helt an på, hvilken hdd der er tale om. Min er også en 4TB Seagate (expansion desktop tror jeg den hedder).............

Jeg valgte - herefter et tip fra en bruger her på sitet - at kopiere og ikke flytte spillene, da der vist kan være problemer med at flytte dem. Efter jeg kopierede dem slettede jeg så dem på den interne.


Vh. Søren
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron