Xboxlife forum

Køb en Xbox One i USA?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf CoXmo » 31. maj 2014 19:20

Hej Xbox-fans,

Jeg står i den situation, at jeg meget gerne vil have en Xbox One snart, nu hvor der endelig er begyndt at komme nogle gode titler og med E3 rundt om hjørnet, begynder jeg at kunne se værdi i maskinen.
Jeg skal med nogle venner til USA her i juli måned, og jeg overvejer lidt at købe maskinen derovre, fordi jeg har kunnet forstå at den er regionsfri. Er der nogle fordele/ulemper, som jeg bør vide, inden jeg har tænkt mig at købe den så skriv endelig.
CoXmo
Niveau 4
 
Indlæg: 359


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Michelve » 31. maj 2014 19:30

Er ikke sikker men skal men så ikke betale told alligevel ligesom når men købe online??
Og det med garanti, det er lidt træls at sender tilbage til butikken ect.?

Jeg vil fortrække en danske butik nu det er mulig eller amazon
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Rotator » 31. maj 2014 19:38

Køb den dog her i Danmark. Den er på "tilbud" i Elgiganten til 3.888 fra på mandag.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Blauwy » 31. maj 2014 19:42

Du ville være bedre stillet ved at købe den herhjemme, eller fra et EU land.

Teknisk set, kan du godt tage den med hjem fra USA uden at betale told, moms osv. Men det ligger lige en 500kr under grænsen så det er begrænset hvad du ellers kan tage med hjem, nu du er der. http://www.toldpriser.dk/toldregler

Tænk evt på hjemrejsen, at have sådan et stykke dyrt elektronik med i bagagen, og hvordan de håndteres under turen. Folk der håndterer bagage er skide ligeglade med indholdet. Så den kunne jo få et par uheldige tryk undervejs.

Jeg ville personligt ikke tage chancen. Det er mere bøvl end det er værd for at spare små 900kr.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Morten Skou » 31. maj 2014 21:27

Der er også forskel på strømmen til den, så du skal ud og have en converter :) Den som følger med Xbox One i USA er kun 110.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Bavi » 31. maj 2014 21:58

Spillene er regionsfri.
Filmene er ikke.

Du vil derfor kunne løbe ind i problemer med DVD/BluRay-film skiver. Så er der sikkert en der quoter mig og siger 'Næ hov... De og de laver ikke region lock på deres skiver mere' og det er fair nok. men du vil kunne opleve, at du falder over film som du ikke kan spille på din USA importerede Xbox One.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf CoXmo » 1. jun 2014 10:39

Tak for jeres svar. I har nogle gode pointer!
Hvad angår det med film, er det ikke et problem. Jeg har ikke købt eller set en film på disk i måske 5 år. Og det med strømmen, var jeg forberedt på, det gælder også aamazon.co.uk. Hvad angår det med tolden, så havde jeg plane om at fylde min kuffert med gammelt tøj, og så smide det ud og dernæst fylde kufferten med nyt. På den måde aner myndighederne ikke, hvor meget der er købt i USA, og hvor meget der kommer hjemmefra :). Men mit vigtigste spørgsmål var faktisk. Er der noget problem ved at købe den i USA sådan rent funktionelt o.l.?
CoXmo
Niveau 4
 
Indlæg: 359


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Burnie.dk » 1. jun 2014 10:55

Proshop har ellers en xbox one til 3649 for tiden. Der har jeg lige købt én :)
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf BuBubbi » 1. jun 2014 12:19

CoXmo skrev:Tak for jeres svar. I har nogle gode pointer!
Hvad angår det med film, er det ikke et problem. Jeg har ikke købt eller set en film på disk i måske 5 år. Og det med strømmen, var jeg forberedt på, det gælder også aamazon.co.uk. Hvad angår det med tolden, så havde jeg plane om at fylde min kuffert med gammelt tøj, og så smide det ud og dernæst fylde kufferten med nyt. På den måde aner myndighederne ikke, hvor meget der er købt i USA, og hvor meget der kommer hjemmefra :). Men mit vigtigste spørgsmål var faktisk. Er der noget problem ved at købe den i USA sådan rent funktionelt o.l.?

Det med strømmen gælder bestemt ikke amazon.co.uk.
Det er stor forskel på at skulle have en omformer fra 110V til 220V til en Xbox fra USA og så på at skulle finde en ledning med et dansk stik til 25 kr til den fra England. En ledning som langt de fleste allerede har liggende derhjemme.
Jeg tror simpelthen ikke det kan betalt sig at hive en hjem fra USA.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf CoXmo » 1. jun 2014 15:29

Super tak for jeres hjælp
Tror jeg lytter til jer og køber den fra den tyske amazon. Den er nede i 400 euro pr. 9. Juni. Eller 3000kr. :)
CoXmo
Niveau 4
 
Indlæg: 359


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf BuBubbi » 1. jun 2014 17:33

CoXmo skrev:Super tak for jeres hjælp
Tror jeg lytter til jer og køber den fra den tyske amazon. Den er nede i 400 euro pr. 9. Juni. Eller 3000kr. :)

Det må da være den uden Kinect.
Den ville jeg nødig undvære. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb en Xbox One i USA?

Indlægaf Giffel » 1. jun 2014 21:56

CoXmo skrev:Super tak for jeres hjælp
Tror jeg lytter til jer og køber den fra den tyske amazon. Den er nede i 400 euro pr. 9. Juni. Eller 3000kr. :)


Ja, det er den uden kinect køb hellere Titanfall bundlen, der får du både kinect og Titanfall med for ca. 3.350,-
Billede
Giffel
Niveau 4
 
Indlæg: 556
By: Haderslev



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron