Xboxlife forum

Fibernet/IHC

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Fibernet/IHC

Indlægaf Aaliyahchili » 7. jan 2014 18:14

Hejsa

Håber der er en der kan hjælpe :)

Vi købte nyt hus for 5 år siden og der fik vi installeret IHC boks som skulle være forberedt til fibernet,vi fik el-selskabet til at smide en fiber boks op i huset og skulle så tilslutte den til IHC boksen,det gjorde vi så med alm netværkskabel,men det begyndte at ryge fra fiberboksen så den blev hurtigt pillet fra ,vi prøvede så igen med en ny boks men samme resultat :(
Så vi kontaktede byggefirmet og der var så en der fortalte at vi skulle bruge et data til data kabel og det virker ,men jeg glemte at spørge om der også skulle bruges et data til data kabel fra stikket der sidder i væggen og skal føres over i f.eks fjernsyn eller Xbox ......
Har været inde og kigge på div kabeler og der står nogle steder at de er beregnet til f.eks 10/100 mb har det også noget at sige når man skal tilslutte fibernet ?
Håber i kan forstå mit spørgsmål , men jeg er simpelhen en nørd til sådan nogle ting og vil bare gerne tilslutte det rigtige kabel,så jeg ikke futter hele husalteret af :)

Mvh carsten
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Fibernet/IHC

Indlægaf torniel » 8. jan 2014 09:42

Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Fibernet/IHC

Indlægaf TZidakutch » 8. jan 2014 09:51

hvis du har fibernet, er din forbindelse vel nærmest over "10"/100 uanset hvad.. (kender ikke til pakker under 15/15), så tror et kabel der kan klare den mængde er bedre? :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Fibernet/IHC

Indlægaf Aaliyahchili » 8. jan 2014 11:57

Takker for svar :)

Jeg er jo bare lidt crazy,jeg kan jo bare ringe til Lauritz Knudsen som har leveret IHC boksen :)
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Fibernet/IHC

Indlægaf VIC » 8. jan 2014 12:44

TZidakutch skrev:hvis du har fibernet, er din forbindelse vel nærmest over "10"/100 uanset hvad.. (kender ikke til pakker under 15/15), så tror et kabel der kan klare den mængde er bedre? :)


Jeg tror du misforstår betegnelsen. Som jeg forstår der, er der tale om RJ45 netværkskabler og der er det ikke en indikation af down/upstream som man ser ved internetforbindelser, men understøttede hastigheder.
Indtil for ca. 15 år siden var 10Mbit den normale hastighed for private netværk i hjemmet. Så kom 100Mbit frem og blev hurtigt udbredt og mange nye enheder var så også bagud kompatible med gamle enheder, så et 100Mbit netkort kunne godt 'snakke' med et 10Mbit netkort, dog altid kun med 10Mbit hastighed. Derfor angav man hastigheden som 10/100Mbit for disse enheder og tilhørende kabler.
Siden er gigabit enheder kommet frem og derfor ser man i dag mange netkort og routere angivet med 10/100/1000Mbit.

Carsten: Hvis det bare er for at koble enheder som din Xbox direkte til nettet, og du ikke har en internet forbindelse på mere end 100Mbit down/upstream, så skulle det være fint med et 10/100 kabel (også mange steder kaldet Cat5).
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron