Xboxlife forum

Indbytning af konsol?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indbytning af konsol?

Indlægaf Gone Guru^ » 18. nov 2013 20:59

Hej drenge,

Jeg overvejede at indbytte min Playstation 3 for noget i Gamestop, men hvad er reglerne for dette?
Min ps3 slim går nogen gange i sort ligesom om der er noget gal med læseren, skærmen bliver sort i få sekunder og vender tilbage igen og dette kan foregå et par gange før den bare spiller.

Hvordan er reglerne er i gamestop mht. dette?
Tester de den først, også hvis der ikke er noget ved første øjekast tager de den så ind?
Og hvis nu de opdager det, hænger jeg så på den eller er det ligesom DBA at den købt som beset?
It doesn't matter if you win by a inch or mile, winning is winning!
Gone Guru^
Niveau 5
 
Indlæg: 858
By: København S


Re: Indbytning af konsol?

Indlægaf Danny Beyer » 18. nov 2013 22:24

Ring og spørg dem imorgen. Uden at være helt inde i købeloven osv, så er det vidst ikke lovligt at sælge en vare som er defekt, uden at gøre køber opmærksom på det.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Indbytning af konsol?

Indlægaf Too Nizzle » 18. nov 2013 23:00

Gone Guru^ skrev:Og hvis nu de opdager det, hænger jeg så på den eller er det ligesom DBA at den købt som beset?


I danmark gælder "købt som beset" ikke hverken på DBA eller hvor man ellers handler. Så du vil altid kunne endnu med at hænge på den hvis du lyver om varens tilstand eksempelvis.

"Generelle forbehold, som fx ”købt som beset” eller ”uden ansvar”, er ikke gyldige. Selvom sælgeren har skrevet på regningen, at varen fx er købt som beset, kan du alligevel klage, hvis der viser sig en mangel ved varen."


Så spørgsmålet er egenligt hvor meget is du har i maven :)
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Indbytning af konsol?

Indlægaf Gone Guru^ » 19. nov 2013 09:31

Nu tænker jeg også bare at hvis man sælger en bil på dba, og jeg har oplyst alt om bilens defekter og mangler.
Men hvad nu hvis den næste dag at der går en gearkasse, er dette så stadig mit problem? :)

Men tak for jeres inputs, jeg har i hvert fald prøvet at skrive til dem.
It doesn't matter if you win by a inch or mile, winning is winning!
Gone Guru^
Niveau 5
 
Indlæg: 858
By: København S


Re: Indbytning af konsol?

Indlægaf hamdenfede » 19. nov 2013 11:37

Som det lyder nu så nej! "Købt som beset" gælder til den grad at hvis der er skjulte fejl og mangler og sælger HAR kendskab til det, eller har handlet i ond tro så kan handlen gå tilbage! MEN det er svært for køber at bevise at du har handlet i ond tro, og i og med de tester maskinen etc, og godkender den så er handlen i realitet lovlig, men som sagt så kræver det også at du "ikke" kender noget til de fejl der er, så kan man begynde at snakke om det er etisk korrekt at gøre det hvilket jeg klart vil sige nej til.
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Indbytning af konsol?

Indlægaf Gone Guru^ » 19. nov 2013 17:03

Jeg siger tak for inputs.

Jeg skrev til gamestop om problemet og de sagde at de ville teste den, og stødte de på problemet var det op til butikken jeg ville så bare få mindre for den.
It doesn't matter if you win by a inch or mile, winning is winning!
Gone Guru^
Niveau 5
 
Indlæg: 858
By: København S



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 6 gæster

cron