Xboxlife forum

Dele spil på Xbox Live?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf NikolajR » 9. nov 2013 12:07

Hej,

Der er en ven, der har tilbudt mig at give mig COD: Ghosts. og Battlefield 4.
Han siger at jeg kan logge ind på hans bruger og downloade spillet, og derefter kan jeg spille det på min egen.
Er det noget jeg skal holde mig fra, eller er det ok at gøre?
Vil ikke resikere at blive bannet fra Xbox Live, så vil lige høre jer.

Mvh. Nikolaj :)
NikolajR
Niveau 0
 
Indlæg: 28
By: Kalundborg


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf Lowlandet » 9. nov 2013 12:10

Du kan sagtens downloade spillet til din konsol via hans profil.

Men du vil ikke have muligheden for at starte spillet op. Spillet er låst til hans konsol.

Husker noget med 'License Transfer', prøv at google dig til det. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf Morten Skou » 9. nov 2013 12:15

Som Lowlandet siger, så kan man sagtens hente spillene ned og spille dem når han er logget ind på din konsol med hans profil - men licenseringen på Xbox fungerer på den måde, at spillet enten er låst til den konsol som det først er hentet ned på og/ELLER på det gamertag som det er købt på.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf NikolajR » 9. nov 2013 12:20

Okay.

Når du har hentet din Xbox Live-profil og overført dine indholdslicenser til en anden Xbox 360-konsol, kan indholdet bruges af alle profilerne på den pågældende konsol.



Så det der står der i quoten, betyder det ikke at så snart hans profil/licenser, er på min maskine. Så kan jeg godt logge ind på min egen profil, og så spille det?
Eller er jeg helt galt på den? :P
NikolajR
Niveau 0
 
Indlæg: 28
By: Kalundborg


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf Slimjay DK » 9. nov 2013 12:32

Jo, men så kan han ikke spille det på sin konsol ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf centric dk » 9. nov 2013 12:33

NikolajR skrev:Okay.

Når du har hentet din Xbox Live-profil og overført dine indholdslicenser til en anden Xbox 360-konsol, kan indholdet bruges af alle profilerne på den pågældende konsol.



Så det der står der i quoten, betyder det ikke at så snart hans profil/licenser, er på min maskine. Så kan jeg godt logge ind på min egen profil, og så spille det?
Eller er jeg helt galt på den? :P

Det er korrekt. Men det er kun på én Xbox konsol andre profiler kan spille. Automatisk bliver det den konsol spillet bliver købt til, men det kan flyttes til en anden konsol én gang om året. Så hvis din ven har andre profiler end hans egen der skal spille spillet på hans maskine (fx venner, søskene mf.), så kan de ikke længere det.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf NikolajR » 9. nov 2013 13:01

Okay. Nu forstår jeg.
Så må jeg bare vente, og selv købe det.

Tak for hjælpen :D
NikolajR
Niveau 0
 
Indlæg: 28
By: Kalundborg


Re: Dele spil på Xbox Live?

Indlægaf GrillBillerDK » 11. nov 2013 11:23

men du kan da give ham en læresterg om at man ikke skal fortælle sit LiveID til nogen...
for med hans login har du også adgang til hans Skydrive og outlook samt hans konto oplysninger..
og endnu bedre hvis han windows 8 så hans facebook konto, gmail, youtube. hvis han har sat sin windows 8 korrekt op ;-)

microsoft har fra den første xbox siden gået meget op i at man ikke skal dele sin LiveID med andre..
det vil svare til at du låner dit CPR nummer ud til andre...
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron