Xboxlife forum

Bliver konstant sparket af XBOX Live

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf BOTIKAN » 3. okt 2013 17:51

Jeg bliver konstant sparket af Xbox live. Jeg kan højst være online i 15-20 minutter inden at jeg bliver sparket af, men kan logge på igen lige efter. Det sker meget tit og det er nået til at punkt hvor man virkelig har lyst til at kaste boxen ud a vinduet. Jeg kan overhovedet ikke gennemføre en FIFA kamp medmindre jeg er virkelig heldig

Jeg bruger et internetkabel og har lige købt et nyt i dag da jeg troede at det ville hjælpe, men det fortsætter stadig. Min forbindelse når jeg spiller er god, og det er meget sjældent at der er lag. Jeg har lave en connection test og den viser ingen fejl i min forbindelse. Jeg har forsøgt at slette min cache men intet virker overhovedet.

Jeg vil høre om der er andre der oplever samme problem og om i har nogle løsninger?
BOTIKAN
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf hazsdk » 3. okt 2013 18:08

HAr også fået samme problem her på det sidste - dog kun i perioder. Ved ikke om det er pga af GTAV?
hazsdk
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf BOTIKAN » 3. okt 2013 18:15

Jeg har egentligt haft problemet i noget tid nu. Troede det var pga. at mit internetkabel da den ene ende var flækket lidt af, men købte et nyt i dag og der er stadig problemer :/
BOTIKAN
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf Morten Rask » 3. okt 2013 18:18

Prøv at kontakte din udbyder, de kan se om du eventuelt har udfald og støj på signalet.
Morten Rask
Niveau 1
 
Indlæg: 81


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf BulletEyeDk » 3. okt 2013 20:01

Lyder mærkeligt... jeg går ikke ud fra at det er galt med andre enheder end lige xboxen ? Du kan evt. checke din router og se om den evt. skulle have en lav "lease" time på de enheder der er tilsluttet den... typisk vil en lease time på en router med fabriksindstillinger være 24 timer (24x60 min) = 1440

Det er et forsøg værd ;)

En anden ting kan være at der simpelthen ikke er nok IP adresser tilgængeligt på dit LAN, i så fald kan det være en anden enhed der skubber din xbox af... dette kontrolleres også i routeren, hvor der ved DHCP opsætning er lavet et range (er formentlig nævnt som DHCP pool) ... f.eks 192.168.0.10 -> 192.168.0.20.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf BOTIKAN » 4. okt 2013 12:16

Min router er et par år gammel ihvertfald. Og Xboxen er en elite, så en rigtig gammel model, så måske kan det være at den ikke kan tage det mere.

Det kan godt være at der ikke er nok IP adresser tilgængelig. Vi har rimelig mange enheder koblet til den samme router. Hjælper det hvis jeg slukker for nettet på nogle af enhederne mens jeg spiller?
BOTIKAN
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf BulletEyeDk » 4. okt 2013 12:39

Ikke nødvendigvis, men det burde det... en enhed optager en IP adresse indtil routeren frigiver den IP igen (lease udløber)

Det nemmeste ville være at lave et større range, det er som sådan bare at ændre det sidste tal i IP adressen til et større ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf BOTIKAN » 4. okt 2013 12:40

Det vil jeg prøve! Mange tak for hjælpen :)
BOTIKAN
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Bliver konstant sparket af XBOX Live

Indlægaf Zt3pH » 4. okt 2013 12:46

Jeg har haft samme problem indtil for ganske nyeligt. Har været i kontakt med TDC som er min udbyder. Jeg fik fat i en kvindelig medarbejder, og der var en lang række ting jeg kunne prøve at gøre. Jeg prøvede dem alle sammen, dog uden nogen form for succes.

Det sidste hun så sagde, var at jeg skulle prøve at skrue kablet af fra fjernsynsstikket til routeren, fordi kobber trækker sig sammen og udvider sig, så nu når vi har haft en så varm sommer, så oplevede de at folks kabler trak sig sammen, og den derfor ikke længere kunne få ren forbindelse hele tiden. Dette er selvfølgeligt noget vås da ting som regel udvider sig i varmen, og det vil også gøre sig gældende for et kobberkabel.

Så det var med en vis potion skæpsis over for kvinders tekniske formåen i alt almindelighed, at jeg gik i gang med at forsøge hendes råd - synes ligesom jeg havde prøvet alt andet, og mine muligheder var ved at være udtømte. Jeg fik skilt kablet af routeren (det er er sådant et kabel med et stykke gevind i begge ender) og prøvede så at sætte det til igen. Af uforklarige årsager har jeg ikke oplevet disse udfald siden.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron