Xboxlife forum

Problemer med airplay.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Problemer med airplay.

Indlægaf Rapajes » 21. sep 2013 13:15

Hejsa.

Jeg har fibernet fra energimidt. Jeg har hertil tilkoblet min egen router en asus rt-n56u.

Både ipadden og apple tv er tilkoblet det samme trådløs netværk. Dog fremkommer der intet airplay icon. Jeg kører med ios7 på min ipad, og har opdateret mit apple tv til nyeste firmware. Desuden har jeg aktiveret airplay på mit apple tv.

Når jeg tilgår min router fremgår begge enheder også herinde.

Det undrer mig derfor at jeg ikke kan få det til at virke. Der er aktiveret firewall på min router, men den relatere sig vel udelukkende til trafik uden for hjemmenetværket?

Gode ideer modtages med kyshånd.

På forhånd tak for hjælpen.
Billede
Rapajes
Niveau 5
 
Indlæg: 843


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Major Oblivious » 21. sep 2013 13:35

Har du haft airplay til at virke før eller er det noget nyt ?

Har du aktiveret airplay på apple TV ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Rapajes » 21. sep 2013 13:48

Hvor jeg boede før havde jeg telia. Der satte jeg mit eget moden og router til. Det var samme router som jeg bruger nu, asus rt-n56u. Der virkede det upåklageligt.

Jeg er sidenhen flyttet og her har jeg indtil nu haft tdc hometrio. Der benyttede jeg mig af TDC's homeboks og her virkede det også fint.

Det er umiddelbart efter jeg har fået fibernet. Jeg forstår dog ikke at det skulle have noget at sige, da jeg bruge selvsamme router, som det tidligere har kørt upåklageligt med.

Jeg har dog ikke brugt airplay i et stykke tid, så er lidt blank på om det skyldes fibernettet eller ios 7.

Jeg har aktiveret airplay på apple tv'et.
Billede
Rapajes
Niveau 5
 
Indlæg: 843


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Tbigum » 21. sep 2013 15:21

Og du er helt sikker på, at de er på samme netværk? Der er ikke aktiveret trådløs på dit fibermodem, som en af enhederne er på?
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Competa » 21. sep 2013 17:26

Det kan godt være de ikke kan tilkobles pga. NAT.
Det der er crap når man har nogle af firmaernes egne routere, er man er begrænset. Man kan knap åbne porte osv for at fixe sådan ligende problemer. Prøv at åbne din NAT ved brug af DMZ, derefter prøv med at åbne specifikke porte.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Rapajes » 21. sep 2013 17:57

Yeps, de er på samme netværk. Der er ikke trådløs i fiberboksen. Det ville de have lejebetaling for, så fravalgte dette, da jeg havde en router til at ligge.

Prøver ligger at kigge nærmere på NAT, DMZ og port åbening.
Billede
Rapajes
Niveau 5
 
Indlæg: 843


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf BuBubbi » 21. sep 2013 19:39

Det er hverken NAT, DMZ eller noget med port forward når det hele forgår på samme lokale netværk.
De 3 ting har kun noget at gøre med data udefra der skal ind på dit lokale netværk.

Men hvad det så er skal jeg ikke kunne sige lige umiddelbart.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Rapajes » 21. sep 2013 22:28

Har lige prøvet at starte itunes op på min bærbar, og der fremkommer airplay ikonet. :? Problemet må åbenbart kunne henføres til ipadden.

Tror lige jeg prøver at gendanne min ipad i morgen, og se om det kan afhjælpe problemet.
Billede
Rapajes
Niveau 5
 
Indlæg: 843


Re: Problemer med airplay.

Indlægaf Rapajes » 29. sep 2013 14:35

Efter yderligere google søgning fandt jeg løsningen på problemet. På min router var IGMP snooping deaktiveret. Da jeg aktiverede dette virkede airplay igen.

Har dog ingen anelse om hvad det er :?
Billede
Rapajes
Niveau 5
 
Indlæg: 843



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron