Xboxlife forum

Wifi forbindelse falder ud

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Wifi forbindelse falder ud

Indlægaf TurtleNipl » 16. sep 2013 11:42

Hej jeg håber nogen kan hjælpe mig her..

Min wifi forbindelse bliver ved med at falde ud med små huller.
Jeg tror den mest gør det når der er flere på forbindelsen, men er ikke helt sikker.

På xbox'en kan man se det med det samme, at den disconnecter fra xbox live, men man kan logge på med det samme igen. Ligesom de forskellige enheder slås om den samme IP adresse.

Men jeg aner ikke lige hvad problemet er.. Alle enheder i huset, skulle gerne køre med automatisk IP.
Hvis jeg bruger kabel, så er der intet problem.

Håber der er en der lige ved hvad jeg skal gøre med mit modem/router for at få dette op og køre optimalt uden huller.
TurtleNipl
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: København


Re: Wifi forbindelse falder ud

Indlægaf BulletEyeDk » 16. sep 2013 13:00

Hvis du føler dine enheder slås om den samme IP adresse, kan det givetvis være fordi din router er sat op til en for lav "pulje" af IP adresser den kan tildele.

Alt afhængig af router vil det formentlig være nævnt som "DHCP pool" med et givent range f.eks 192.168.0.10 - 192.168.0.20, der vil i eksemplet være 10 mulige IP adresser der kan tildeles ved DHCP, derudover kan du stadig bruge manuelt tildelte IP adresser ud over det viste range.

Prøv og log på din router og kontroller... det er som sådan kun sidste adresse du skal ændre til en højere værdi.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Wifi forbindelse falder ud

Indlægaf BuBubbi » 16. sep 2013 14:38

Du kan også deaktivere lease time på din router.
På mange routere der er som standard sat lease time på når den deler IP'er ud til alle enheder.

Men i stedet for at køre med automatisk IP på dine enheder, kunne du jo sætte dig ned og få routeren til at definere en fast lokal IP
til alle dine enheder udfra dine enheders MAC adresse.
Og så kan du have en IP-range uden for dem til andre enheder, hvis du fx får besøg og nogle skal låne dit WiFi.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron