Xboxlife forum

Grafikkort - hjælp en noob!

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf sir.auron88 » 31. jul 2013 18:04

Hey folkens,

Jeg har sammen med en ven fået sammen sat det meste af en ny gamer pc, og mangler nu blot grafikkortet. Jeg har kort sagt ingen forstand på det, men har budgeteret med omkring 2000kr, der nok godt kan presses til 2500 kr.

To spørgsmål:

1: er det realistisk at forvente noget, der er bare nognlunde!

2: Er det nogle der kan komme med forslag til hvilket et der ville være bedst inden for den prisramme?

På forhånd tak!
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf Tr3piD » 31. jul 2013 18:23

1: ja det er meget realistisk, du kan få gode grafikkort til lige -2000 kr som kan køre alt på markedet på ultra(Crysis 3 kniber lidt)

2: der er et par stykker som er gode f.eks

Gainward GeForce GTX 670 til 2.370

MSI N680GTX-PM2D2GD5 til lige de 2.500

og de lidt billigere men stadig gode og i go kvalitet.

MSI N660Ti TF 3GD5/OC til 2.100

MSI N760 TF 2GD5/OC til 2.000

altså der er mange fornuftige grafikkort i den prisklasse du søger men i min erfaring så er Gigabyte, Gainward og især MSI toppen

alle er fundet på edbpriser.dk
Senest rettet af Tr3piD 31. jul 2013 18:25, rettet i alt 1 gang.
Tr3piD
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Sønderborg


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf Miaauw » 31. jul 2013 18:25

sir.auron88 skrev:Hey folkens,

Jeg har sammen med en ven fået sammen sat det meste af en ny gamer pc, og mangler nu blot grafikkortet. Jeg har kort sagt ingen forstand på det, men har budgeteret med omkring 2000kr, der nok godt kan presses til 2500 kr.

To spørgsmål:

1: er det realistisk at forvente noget, der er bare nognlunde!

2: Er det nogle der kan komme med forslag til hvilket et der ville være bedst inden for den prisramme?

På forhånd tak!

Et GTX 760 ville være perfekt for dig, tror jeg :) Koster ~2.000,- og har virkelig god perfomance til prisen. Det er lidt kraftigere end GTX 660ti (Det jeg har), så jeg kan godt sige at det spiller alle de nye spil flydende med alt eye-candyet skruet godt op :) Og når det bliver nødvendigt med mere kræft kan du jo eventuelt købe ét til og sætte dem i SLI :) Ellers skal du bumpe prisen op til ~3.200 kroner og købe et 770/680.
En helt fjerde ting ville være at købe et Radeon HD kort, men dem har jeg ingen erfaring med :)

Edit: Fandt sku lige et 770 med det nye Splinter cell (Som du evt. kunne sælge?) http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782149 for 2.800 kroner.
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf BuBubbi » 31. jul 2013 19:16

Nu kommer det jo MEGET an på hvad resten af PC'en består af.
Men jo, du vil da sikkert kunne mærke et nogenlunde boost.
For er jo ingen grund til at købe et kæmpedyrt og voldsomt grafikkort, hvis resten af PC'en bare vil være en flaskehals for grafikkortet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf sir.auron88 » 31. jul 2013 21:04

Tak for hjælpen.

Bubbibubbi: smider resten af specs'ne op senere, det kunne faktisk være fedt med en vurdering af dem også.
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf Burnie.dk » 31. jul 2013 22:08

Jeg er vist lige med på en lytter her. Har en lignende tråd oppe at køre :)
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf Vestergaard » 1. aug 2013 10:14

Findes der eksterne grafikkort og er de i så fald noget værd?
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf Miaauw » 1. aug 2013 10:48

Vestergaard skrev:Findes der eksterne grafikkort og er de i så fald noget værd?

Der findes nogle der kører over Thunderbolt, men det hele ligger vidst stadig på alpha-stadiet :)
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf Raxxu » 1. aug 2013 10:51

Raxxu
Niveau 3
 
Indlæg: 248


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf sir.auron88 » 1. aug 2013 12:02

Hmm. Jeg kan se, at han har undladt at skrive nogle af delene specifikt ned, men her kommer listen jeg fik med:

Kingston SSDNow V300 120 GB (Jeg har selv en 1 TB harddisk hjemme i forvejen)
Intel Core i7 4470k 8MB (CPU)
Motherboard (ca. 1300kr)
Strømforsyning (ca 400kr)
Kabinet (ca. 300 kr)
BluRay Drev LG CH10LS28 487kr
CPU Køler 300kr
Ram 2x4GB KHX1600c9D3B1k2 507kr

Jeg kan godt se, at den er lidt rodet. For mig er det sværere at forstå end russisk. Alternativt har jeg kigget på denne her:

https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-co ... er-stationær/føniks/intel-ivy-bridge-i5-gtx660ti-large-gamer-fractal.html

som har det samme grafikkort som Miaauws computer. Her er jeg måske lidt bange for at betale for nogle ting, som jeg ikke kommer til at bruge.

Hvad synes I?
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf ComputedKM » 1. aug 2013 12:35

Der er en anden tråd der ligner meget denne, hvor det blev diskuteret, hvorvidt det var nødvendigt at have en i7 processor.

Hvis det var mig ville jeg købe en i5 processor i stedet, da i7 slet ikke behøves for at game. Det er mere brugbart, hvis du ønsker at lave filmredigering, streame osv. I stedet kunne du så bruge de sparede penge fra processoren på et bedre grafikkort.

Ellers ser resten godt ud. Kabinettet lyder godt nok billigt. Ved du hvad det er for et?
ComputedKM
Niveau 1
 
Indlæg: 60
By: Silkeborg


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf sir.auron88 » 1. aug 2013 12:40

ComputedKM skrev:Der er en anden tråd der ligner meget denne, hvor det blev diskuteret, hvorvidt det var nødvendigt at have en i7 processor.

Hvis det var mig ville jeg købe en i5 processor i stedet, da i7 slet ikke behøves for at game. Det er mere brugbart, hvis du ønsker at lave filmredigering, streame osv. I stedet kunne du så bruge de sparede penge fra processoren på et bedre grafikkort.

Ellers ser resten godt ud. Kabinettet lyder godt nok billigt. Ved du hvad det er for et?


Jeg ved det faktisk ikke helt. Det er en af de ting, som jeg godt kunne være nervøs for, da min kammerat som sagt ikke er stærk i gaming, og der vidst er noget om, at kabinettet er meget vigtig ift. ventilation af varmen fra komponenterne osv.). Nogle forslag til et "godt kabinet", eller kommer det måske an på resten af computeren?
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf ComputedKM » 1. aug 2013 12:48

Præcis! Det er vigtigt at kølingen i dit kabinet er godt, så holder dit hardware også i længere tid. ;-)

Min kammerat har selv dette kabinet: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632128

Det er virkelig fedt i sær med vinduet i siden, så du kan kigge ind på alle de dyre sager, du har placeret derinde. Derudover er der rigtig god køling med en blæser i toppen, hvilken også gør en stor forskel. Prisen er godt nok større i forhold til den du har skrevet, men jeg vil næsten sige, det er det billigste du kan få, hvis du vil have et ordentligt kabinet.
ComputedKM
Niveau 1
 
Indlæg: 60
By: Silkeborg


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf sir.auron88 » 1. aug 2013 12:54

Det ser lidt uhyggeligt ud. Tak for indspark!
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Grafikkort - hjælp en noob!

Indlægaf TZidakutch » 1. aug 2013 13:37

okay nu deler jeg lige min pc specs.. bare for du kan få en idé
http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx? ... 65622CB152
- cpu, sidst nye super kraftig (svær at oc problemer med temps) trække ALT anbefaler i3 (skole) i5 (gaming standard pc) i7 (hårde opgaver med feks render streaming osv)

- gpu, sidst nye, trækker alt og kan stort set sammenlignes med Titan, undtagen prisen..660TI køre de fleste spil i dag uden problemer, 760 gør det samme med lidt flere fps 780 og titan er i "ekstremerne" og trække alt der er på markedet

- psu, vigtigt med en kraftig psu, når man bygger/laver "gamer" pc'er jeg anbefaler 650w og opefter (selvom lavere tit kan klare sagen), kun fordi du altid har muligheden for at opgradere delene uden at skulle skifte HELE lortet ud en gang til..

- mobo, vælg altid et fremtidssikret (det er trods alt her hele dit system "køre" igennem.. jeg har valgt specifikt til OC, men sådan er de fleste mobo's i dag, anbefaler asus og msi, pålidelige og store mærker

- ram til gaming er 8 gb 1600mhz rigeligt, vil du feks render osv så snup 16gb... eller eventuelt bare holde dig på 8gb med feks 2400mhz istedet

- kabinet, der er ikke noget kabinet der er "bedst" et lukket som mit, fjerner larm fra feks faner i computeren, men der er hellere ikke så meget "blær" med lys og vindue'n'stuff.. så det er mest en spørgsmål mellem Larm-Varme-Blær

- kølere... til dit "stille" system ville vandkøling være bedst, men til et åbent kabinet ville luft være optimalt.. jeg ville altid foretrække vand, det stille og det køler mere effektivt, men luft er billigere og bedre til at "style" sit kabinet med

jeg ved godt meget af det her ikke var spørgsmålet, men der sidder også nogle læsere og følger med udover dem i kan se i tråden :D
-
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron