Xboxlife forum

Ny bærbar

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Ny bærbar

Indlægaf pstudio » 9. feb 2013 12:22

Hej Xboxlife,

Jeg står over for at skulle købe en ny bærbar her i starten af næste måned. Jeg tænker, at der nok er nogle folk, der går mere op i at følge med i, hvad hardware man skal købe, og hvor man får det bedste til den bedste pris. Så jeg håber nogle af de folk vil give deres besyv med.

Generelt leder jeg efter en bærbar med en vis potens. Den skal mere end bare at kunne surfe på nettet og skrive i Word, men jeg leder ikke efter en bærbar, der kan spille de seneste AAA titler på højeste settings. Jeg spiller primært indie spil og spil som Civilization og Football Manager, så der er ikke brug for det bedste grafikkort, men jeg har dog brug for et DirectX 11 kompatibel grafikkort til visse situationer.

Jeg har bl.a. kigget på MM-Vision og XNB så hvis I har nogle kommentarer til deres produkter eller kan foreslå nogle bedre producenter er I velkomne. Jeg leder efter en computer i omegnen af 6.000 kr., men jeg kan strække mig til de 8.000 hvis jeg virkelig får noget for pengene.

Mere formelle krav:

Intel Ivy Bridge i5 eller i7 processor
6+ GB ram
Minimum 1920 x 1080 Mat skærm (15''-18'')
Minimum 100+ GB SSD
Gerne ~500 GB HDD men ikke absolut krav
Grafikkort - Jeg er ikke meget inde i grafikkort. Et eller andet Nvidia der er ok, men det er ikke her jeg har lyst til at smide en ekstra plovmand eller to.
Godt tastatur med numpad - jeg kommer til at skrive meget, så god taktil feedback er et stort plus.
Min 2 timers batteritid på fuld ydelse, 4 timer ved normal brug
Helst intet styresystem
Bluray er et plus
Wifi, blutooth, hdmi, usb...

Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde den rigtige computer. Jeg foretrækker helt klart value for money, og er ikke interesseret i at betale ekstra for et ligegyldigt navn. Jeg vil dog selvfølgelig gerne have en vis kvalitet, da en computer for mig er et stykke værktøj, der skal bruges min. 8 timer hver dag, og ikke skal begynde og klage eller gå i stykker efter en måneds brug.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Ny bærbar

Indlægaf pstudio » 14. feb 2013 17:50

Hej, jeg har kigget yderligere rundt, og umiddelbart er MM-Vision det sted, hvor man får mest for pengene. Er der nogle der har erfaringer med deres laptops? Umiddelbart virker folk positive overfor dem, men jeg er stødt på nogle højrøstede kritikere. Hvor god er deres køling når man har brugt computeren i et par timer? Er kvaliteten generelt ok eller har folk oplevet, at komponenter stopper med at virke efter et stykke tid?

Er der andre mærker der er værd at kigge på? Jeg har hørt godt om Asus, men det er umiddelbart lidt dyrere end MM-Vision, og der mangler muligheden for at kunne konfigurere computeren til mine behov. Er kvaliteten meget bedre ved en Asus til 8.000 kr. end en MM-Vision?

Hvor meget ekstra får man ud af en Intel Core i7 vs i5? Oplever folk, at de 2 ekstra kerner er det hele værd på et daglig basis?
Og hvor langt kan man egentlig nå med Intel HD Graphics 4000 vs et dedikeret grafikkort? Selvfølgelig vinder det dedikerede grafikkort, men hvor godt er HD 4000 egentlig til spil og andet grafik-relateret arbejde?

Hvis du har svar på nogle af de spørgsmål vil jeg gerne høre fra dig. Min næste computer skal gerne holde i mindst et par år før den skal udskiftes, og jeg vil gerne sikre mig, at jeg får den bedste computer for mig. Jeg er især interesseret i at høre om, hvilke producenter folk kan anbefale.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Ny bærbar

Indlægaf Chaui » 14. feb 2013 18:20

Min lærling købte en gamer bærbar hos MM-Vison, da han fik den var der pixel-fejl på skærmen, og der var kæmpe resonans støj fra DVD-drevet, så han skyndte sig og sendte lortet retur, og købte et ordentligt mærke istedet.

Desuden er MM-Visions kabinetter noget værre kina plast. Så der er en grund til de er billigere end alt andet.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: Ny bærbar

Indlægaf pstudio » 16. feb 2013 01:12

Hmm, ja.

At computeren er lavet i billig plastic gør mig egentlig ikke noget. Det er jeg rimelig ligeglad med. Problematikken er, at hvis kabinettet er af så lav kvalitet, så er sandsynligheden større for, at hardwaren måske ikke er den bedste, og/eller at der er blevet sløset ved samlingen af computeren.

Generelt har MM-Vision en god score på bl.a. trustpilot, men der findes skrækhistorier, som den din (Chaui) lærling oplevede. Problemet er, at de positive kommentarer ofte blot er noget lignende "fremragende computer", mens de negative kommentarer ofte er langt mere udpenslende med, hvad der er dårligt.

Er der nogen der har prøvet en ABook? Er deres kvalitet bedre en MM-Vision?
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Ny bærbar

Indlægaf Miaauw » 16. feb 2013 11:35

pstudio skrev:Hmm, ja.

At computeren er lavet i billig plastic gør mig egentlig ikke noget. Det er jeg rimelig ligeglad med. Problematikken er, at hvis kabinettet er af så lav kvalitet, så er sandsynligheden større for, at hardwaren måske ikke er den bedste, og/eller at der er blevet sløset ved samlingen af computeren.

Generelt har MM-Vision en god score på bl.a. trustpilot, men der findes skrækhistorier, som den din (Chaui) lærling oplevede. Problemet er, at de positive kommentarer ofte blot er noget lignende "fremragende computer", mens de negative kommentarer ofte er langt mere udpenslende med, hvad der er dårligt.

Er der nogen der har prøvet en ABook? Er deres kvalitet bedre en MM-Vision?

Min bærbar er en Abook. Jeg har haft den gennem 4 år og den har tjent mig trofast. Der har været lidt problemer med at den crashede på grund af varme, men det fixede sig selv da jeg åbnede den op og tømte den for støv. Som sagt er det lang tid siden den er købt, så ved desværre ikke om deres nuværende kvalitet er den samme. Nogle af deres nye bærbare har vidst rimelig gode hestekræfter!
Og når jeg mener tjent, mener jeg at jeg har haft brugt den dagligt til gaming, gerne mange timer i træk. Så den har holdt godt og gjort sin pligt!
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Ny bærbar

Indlægaf ELScrappy » 16. feb 2013 12:01

Til omkring 8k kan du kigge på denne, den har det hele minus SSD:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=761701#extra

matt skærm, 1920x1080 opløsning, quadcore, osv. osv.
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: Ny bærbar

Indlægaf Cowrider » 16. feb 2013 12:58

Jeg har en asus k93sm yz032v

Den er jeg rimelig glad for.
fik et godt tilbud hos Føniks computer til kun 6100kr for den :)
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Ny bærbar

Indlægaf pstudio » 16. feb 2013 18:33

Miaauw skrev:Min bærbar er en Abook. Jeg har haft den gennem 4 år og den har tjent mig trofast. Der har været lidt problemer med at den crashede på grund af varme, men det fixede sig selv da jeg åbnede den op og tømte den for støv. Som sagt er det lang tid siden den er købt, så ved desværre ikke om deres nuværende kvalitet er den samme. Nogle af deres nye bærbare har vidst rimelig gode hestekræfter!
Og når jeg mener tjent, mener jeg at jeg har haft brugt den dagligt til gaming, gerne mange timer i træk. Så den har holdt godt og gjort sin pligt!


Det lyder godt. Så ryger ABook længere op på listen. Det er ellers småt med information om ABook på nettet. De fleste tests siger kun noget om, at hardware-konfigurationen er god, men der står intet om den overordnet kvalitet, og om hvordan computeren holder i længden.

ELScrappy skrev:Til omkring 8k kan du kigge på denne, den har det hele minus SSD:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=761701#extra

matt skærm, 1920x1080 opløsning, quadcore, osv. osv.

Acer giver helt klart meget hardware for pengene. Problemet er, at jeg selv har en Acer nu, og jeg har haft nogle negative oplevelser med den. Bl.a. at inverter boardet stoppede med at virke efter nogle år. Lidt research viste, at der er rigtig mange der har oplevet det ved flere forskellige modeller. Hvad der gør det endnu værre er, at inverter boardet røg næsten altid efter 2 eller 3 år afhængig af modellen. Det er sket så meget, at der har været spekulation om, at Acer med vilje har brugt et dårligt inverter board. Faktum er, at jeg har mine forbehold over for Acer, og vil foretrække at bruge et andet mærke, indtil jeg kan blive overbevist om, at Acers computere ikke pludselig stopper med at virke.

Cowrider skrev:Jeg har en asus k93sm yz032v

Den er jeg rimelig glad for.
fik et godt tilbud hos Føniks computer til kun 6100kr for den :)

Jeg hører stort set kun godt om Asus, og det er nok også det mærke jeg vil gå efter, hvis jeg vælger en færdiggjort computer frem for en hvor jeg kan vælge mine egne komponenter.
Jeg går ud fra at k93 serien er blevet aflyst af k95-serien og den har jeg også kigget på tidligere. Den virker som en god bærbar ud over at de 18,4'' måske lige er for stort for mig.

Tak for jeres input. Jeg vil fortsætte med at kigge på bærbare de næste par uger, og så må jeg se, hvad jeg ender med at købe :)
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Ny bærbar

Indlægaf jensskoedt » 17. feb 2013 10:59

Vedr. Acer så har jeg haft en aspire 17,3 tommer, som har været slæbt verden rundt, bla. i ørkenen i Afghanistan og ikke ligefrem transporteret på buisness class altid, den har holdt ud i tre år. Er dog gået ned med pixel fejl nu, men med den medfart den har fået, har jeg været meget tilfreds. Fik rigtig meget for pengene da jeg købte den, i dag er den tilsluttet en ekstern skærm og fungere som stationær herhjemme.
Jeg ved ikke rigtig om jeg køber 17 tommer igen, de er bare lige det lidt mere klossede, når der skal købes taske osv. men er rigtig glad for det numeriske tastatur, man kan dog få 15 tommer i dag med dette også.
God jagt.
jensskoedt
Niveau 3
 
Indlæg: 285



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron