Xboxlife forum

Computer: Ingen lyd

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 10. jan 2013 22:15

Hej. Har lige modtaget denne computer idag: http://www.computersalg.dk/produkt/9699 ... -1-x-core#

Og denne skærm: http://www.computersalg.dk/produkt/7874 ... -24-1920-x

Da der står, at der er integrerede højtalere i skærmen gik jeg ud fra, at der ville være lyd med det samme, efter det hele var sluttet til. Dette var desværre ikke tilfældet, og jeg har nu fundet ud af, at det skyldes, at jeg brugte VGA kabel til at forbinde computer og skærm. Da jeg efterfølgende ville prøve med et HDMI stik, stak jeg det først ind i skærmen, men da jeg nåede ned til computeren, kunne jeg se, at der sad en sort plastik dims der, hvor den anden ende af HDMI stikket skulle ind. Den er ikke umiddelbart til at få ud, og det undrer mig lidt, hvis det er fordi, at computeren ikke understøtter HDMI, da det står flere steder inde på hjemmesiden. En der kan hjælpe?

Mvh Jesper
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf Krisgebis » 10. jan 2013 22:25

Der skulle gerne være et hdmi stik i dit grafikkort i toweret.
Prøv at se efter stik der ligger vandret, så skulle det gerne være i blandt de øverste.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf Mads Justesen » 10. jan 2013 22:34

-Men grafikkortet kan jo ikke levere lyd :) Er der ikke nogle kabler dedikeret til højtalerne?
Mads Justesen
Niveau 4
 
Indlæg: 528


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 10. jan 2013 22:36

Krisgebis skrev:Der skulle gerne være et hdmi stik i dit grafikkort i toweret.
Prøv at se efter stik der ligger vandret, så skulle det gerne være i blandt de øverste.
Hvis jeg kigger det rigtige sted (Øverst på computeren til venstre på dette billede: http://www.computersalg.dk/produkt/9699 ... -1-x-core#), så ser det ikke ud som om der er noget :(
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 10. jan 2013 22:38

Mads Justesen skrev:-Men grafikkortet kan jo ikke levere lyd :) Er der ikke nogle kabler dedikeret til højtalerne?
Ikke så vidt jeg ved, nej...
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf spif2001 » 10. jan 2013 22:52

Ved siden af dit VGA (blå) og DVI (hvid), ser det på billedet ud som om, at der sidder et mini-hdmi stik. Så hvis du ikke har et kabel hvor der er mini hdmi i den ene ende, så er det nok det du mangler.

På mit grafik kort sidder der ligeledes 3 porte. 1 VGA, 1 DVI og 1 mini-HDMI.

Her kan du se forskellen på mini og almindelig kabel:

Billede
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf JohnH » 10. jan 2013 22:59

Det er et normalt HDMI stik der sidder på den

Billede

Står også i manualen.

http://www.manualowl.com/m/Asus/CG8270/ ... 14?page=13
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 10. jan 2013 23:25

spif2001 skrev:Ved siden af dit VGA (blå) og DVI (hvid), ser det på billedet ud som om, at der sidder et mini-hdmi stik. Så hvis du ikke har et kabel hvor der er mini hdmi i den ene ende, så er det nok det du mangler.

På mit grafik kort sidder der ligeledes 3 porte. 1 VGA, 1 DVI og 1 mini-HDMI.

Her kan du se forskellen på mini og almindelig kabel:

Billede
Det kan godt være, at jeg er nødsaget til at anskaffe mig sådan en. Vidste ikke, at man kunne få dem med standard i den ene ende og mini i den anden. Har også fundet et sted, hvor det godt kunne ligne, at der er plads til et mini HDMI.


JohnH skrev:Det er et normalt HDMI stik der sidder på den

Billede

Står også i manualen.

http://www.manualowl.com/m/Asus/CG8270/ ... 14?page=13
Ja, der er en normal HDMI indgang på den. Der står endda "HDMI" ved siden af. Problemet er bare, at der sidder en sort dims i den, som jeg ikke kan få af..
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf JohnH » 10. jan 2013 23:32

bager skrev:Ja, der er en normal HDMI indgang på den. Der står endda "HDMI" ved siden af. Problemet er bare, at der sidder en sort dims i den, som jeg ikke kan få af..


Det er ikke en indgang men en udgang :wink: Prøv at spørge hvor du købte din pc først, men jeg er sikker på at det sorte beskyttelse bare skal trækkes ud.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 10. jan 2013 23:43

JohnH skrev:
bager skrev:Ja, der er en normal HDMI indgang på den. Der står endda "HDMI" ved siden af. Problemet er bare, at der sidder en sort dims i den, som jeg ikke kan få af..


Det er ikke en indgang men en udgang :wink: Prøv at spørge hvor du købte din pc først, men jeg er sikker på at det sorte beskyttelse bare skal trækkes ud.
Så udgang da :D har allerede sendt en mail!
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf Krisgebis » 11. jan 2013 18:04

Du skal ikke sætte kablet i bundkortet, men derimod i grafikkortet.

Hvis du insisterer på at det skal sidde der, kan du ligeså godt sende mig dit grafikkort, så det bliver brugt. Og jo, det er du faktisk meget velkommen til, skal nok betale porto.

Der kan sagtens komme lyd ud af dit grafikkort.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 13. jan 2013 02:40

Krisgebis skrev:Du skal ikke sætte kablet i bundkortet, men derimod i grafikkortet.

Hvis du insisterer på at det skal sidde der, kan du ligeså godt sende mig dit grafikkort, så det bliver brugt. Og jo, det er du faktisk meget velkommen til, skal nok betale porto.

Der kan sagtens komme lyd ud af dit grafikkort.
Ja, men så skal jeg have købt mig et mini-HDMI stik :)
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf Thomas.Madsen » 13. jan 2013 05:38

Som de andre så smukt har sagt, gør dit Grafikkort brug af en mini-HDMI udgang. Derfor skal du, som sagt, bruge et Mini-HDMI til HDMI stik. Disse kan erhverves billigt på f.eks. AV-cables.dk. De billigste er ganske OK til alm. spilbrug, såfremt det ikke er MEGET langt. De dyre kabler er der ingen grund til at købe, da det i mine erfaringer, er lyden der taber mest på de billige kabler, og da du kun spiller på integrede højtalere vil du ingen forskel høre.
Thomas.Madsen
Niveau 7
 
Indlæg: 2242


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf Erroneus » 13. jan 2013 11:07

Hvis der er sat et graffikkort i computeren, så er onboard grafikkortet på din computer deaktiveret og dermed er den HDMI port på bundkortet også deaktiveret. Så du skal bruge HDMI porten i dit grafikkort der sidder længere nede og hvis det bruger et mini-hdmi, ja men så må du få fat i et mini-hdmi kabel.

http://www.av-cables.dk/mini-hdmi-til-hdmi/

tl;dr: De andre har ret :P
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Computer: Ingen lyd

Indlægaf bager » 13. jan 2013 18:55

Mange tak for det allesammen :)
Billede
bager
Niveau 4
 
Indlæg: 561



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster