Xboxlife forum

Problemer med ny projektor og xbox

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf anarchoi » 11. okt 2012 16:18

Hej

Har netop fået ny projektor. En 1080p Optoma Hd23. En super opgradering ift min gamle 720p infocus....skulle man tro.

Men når jeg tilslutter min xbox (med component) får jeg et ringere billede end på den gamle. Det er som om kanterne bliver FOR skarpe og træder for tydeligt frem og de fremtræder endda dobbelt(Det ligner at man spiller et PC spil uden anti-aliasing sæt til, hvis det giver mening :)). Det kan være svært at se men hvis jeg f.eks. spiller FIFA eller andet med meget panorering er det ret tydeligt.
Jeg har prøvet at indstille xboxen til både 720p, 1080i og 1080p uden jeg overhoved kan se forskel.

Tilslutter jeg min PC i 1920x1080 (med DVI->HDMI) står det til gengæld knivskarpt. Ser jeg f.eks. en film i HD er der ingen tvivl om at billedet fremstår langt bedre end på min gamle projekor. Det er en ren fornøjelse.

Men hvorfor denne forskel på Xbox?
anarchoi
Niveau 4
 
Indlæg: 588


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf JohnH » 11. okt 2012 17:04

Tror ikke grafikkortet på en Xbox er i nærheden af samme kvalitet som et nyere grafikkort, men har du prøvet HDMI fra Xbox'en til projektoren ?
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf creaters.dk » 11. okt 2012 17:07

Hej, her er 3 bud:
1- der er vist en lille knap på selv stikket du kan have kommer til at trykke på, den ende der er i boxen ude på siden.. prøv at se efter...
2- Det kan også være at xboxen ikke kan læse projektorens edid, det vil sige at den ikke ved at det er en HD enhed den er tilsluttet og så skal du manuelt ind i settings og indstille den til fuld hd,
3 - kan være at du måske i stedet for skal ligesom med nogle fjernsyn indstille projektoren til pc mode, så den ikke behandler billedet.
4 - prøv med hdmi kabel i stedet for component, (hvis du har muligheden)
Håber det kan hjælpe,
creaters.dk
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf creaters.dk » 11. okt 2012 17:08

det var så 4 bud ... haha!
creaters.dk
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf Major Oblivious » 11. okt 2012 19:20

Måske skal du ændre på skarpheden på projektoren ? Den dobbelt-linje du omtaler kan godt fremkaldes af en for høj skarphed.. Der skabes nærmest en skygge.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf anarchoi » 13. okt 2012 12:46

Tak for forslagene. De er allesammen forsøgt uden held :/
anarchoi
Niveau 4
 
Indlæg: 588


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf Rasmusdc » 13. okt 2012 14:00

component delen i en XBOX egner sig ikke til projektor.

Jeg har en GAMMEL launch liggende kun med komponent som jeg måtte udskifte da jeg fik en projektor og blæst det op i 92"... fik aldrig et tilfredsstillinde output, selvom jeg puttede den igennem en forstærker, der kunne skalere og så sendte videre til Projekteren i HDMI...

Du skal over og bruge HDMI istedet, hvis det er fordi projektoren har for lidt indgange, så vil jeg da råde dig til at købe en billig HDMI switch.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf kaizer » 13. okt 2012 15:06

Rasmusdc skrev:component delen i en XBOX egner sig ikke til projektor.

Jeg har en GAMMEL launch liggende kun med komponent som jeg måtte udskifte da jeg fik en projektor og blæst det op i 92"... fik aldrig et tilfredsstillinde output, selvom jeg puttede den igennem en forstærker, der kunne skalere og så sendte videre til Projekteren i HDMI...

Du skal over og bruge HDMI istedet, hvis det er fordi projektoren har for lidt indgange, så vil jeg da råde dig til at købe en billig HDMI switch.


Jeg ser ingen forskel i billedkvaliteten når jeg sammenligner Component med HDMI på min projektor. Jeg har prøvet med en launch udgave og senere en Elite, og kan ikke se forskel på billedet. Jeg kørte/kører billedet gennem receiver uden skalering.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf Rasmusdc » 13. okt 2012 15:30

ja så er det svært at sige, eneste jeg kunne forestille mig, var at din projektor ved du tilslutter en PC når du sætter den til, og slår alt billedforbedring fra, og når du så sætter din XBOX til, så tror den det er en video (film) kilde og slår en masse til, som faktisk forringer billedet.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Problemer med ny projektor og xbox

Indlægaf anarchoi » 14. okt 2012 10:52

Jeg har lånt en nyere xbox med HDMI udgang af en kammerat. Jeg får præcis samme billede på begge boxe, og det er uanset om det er i 720p eller 1080p. Min gamle projektor som kørte i 720p, viste et rigtig fint Xbox-billede.
Synes det er mystisk!
anarchoi
Niveau 4
 
Indlæg: 588



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron