Xboxlife forum

Bærbar til gymnasiebrug?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Sredna » 30. jul 2012 10:19

Hej,

Jeg er så en del af det nye kuld, som starter på gymnasie om få uger :D
Jeg gik og rodede med tanken om at bærbare nærmest er nødvendige, til noter, opgaver osv. Men jeg har ingen idé om hvad jeg går efter?
Har i nogle forslag til en god bærbar til skolebrug? :)

-Sredna
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Morten Skou » 30. jul 2012 10:25

Det afhænger jo nok i høj grad af hvad du har af budget til at købe en for :)

Personligt er jeg super glad for min Macbook Air. Den er lille og dermed nem at have med rundt og så har den ret lang batteritid.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf nonameneo » 30. jul 2012 10:43

Hvis det KUN er til skolebrug, dvs. gå på nettet efter oplysninger, skrive opgaver o.l., så kan du næsten klare dig med hvilken som helst computer, da det ikke er særligt krævende opgaver for en computer i dag. Så er det alene dette den skal bruges til, så find den computer du synes ser pænest ud, er mest behagelig at skrive på og som har en størrelse du gider slæbe rundt på. Hvis ikke der er mulighed for at oplade computeren på skolen, så skal du dog nok kigge efter en maskine med en god batteritid. :)

Hvis du tænker, at computeren skal bruges til mere (spil, grafik, musikindspilning eller lign.) så er der nogle forskellige ting som man skal være opmærksom på, når man kigger efter ny maskine, men da du ikke har givet udtryk for, at maskinen skal bruges til det, så er der ingen grund til, at jeg fylder indlægget op med masser af ubrugelige informationer. :)
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Sredna » 30. jul 2012 10:53

Haha, det er ikke ubrugeligt overhovedet, alt respons er god i det her tilfælde :D.
Min linje på gym kommer til at inkludere noget mediefag, så det er vigtigt at den kan holde sig kørende mindst en normal skoledag, hvis der nu ikke er plads til opladning :)
Jeg faldt lige over en HP mini netbook, den lyder umiddelbart god, men jeg bliver lidt i tvivl om 6 timers batteritid er nok, det ville ihvertfald ikke være heldigt hvis den gik død midt i en time :D.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Mr. White » 30. jul 2012 11:04

Det skal være et ualmindeligt umoderne gymnasium, hvis der ikke er stik nok til alle i klassen. Alle bruger jo næsten bærbar. På mit gamle gymnasium var der stikdåser ved hver plads. :)
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf SteffaRRRn » 30. jul 2012 11:06

Medmindre du går op i brand og design, vil en billig notebook fra elgigantens tilbudsavis være mere end rigeligt :)
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar

Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Descenter 1976 » 30. jul 2012 11:14

Jeg vil google mig frem til anmeldelser af gode bærebare til prisen, og finde dem med den længste batteritid.
Muligt der er stik i klassen, men du vil sikkert skulle bruge den 100 andre steder, i bussen, på trappen i kantinen og på biblioteket osv osv. Vil gætte på du kan finde en god en til ca 4.000 kr
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf kjensen76 » 30. jul 2012 11:19

Har en billig Lenovo Thinkpad T500, kan godt sende en Spec. liste hvis det er, og selvf. hvis du er interesseret, der er helt ny batt.
"..Forgive your enemies, but never forget their names.."
kjensen76
Niveau 1
 
Indlæg: 73


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Sredna » 30. jul 2012 11:24

Jeg kiggede lige i elgigantens tilbudsavis, og fandt den her:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATC660D1C7/toshiba-satellite-15-6-barbar-computer-c660d-1c7
Den har en fin pris, ser god nok ud, og af hvad jeg forstår, er dens specs rimeligt gode vel? Jeg googlede bare lige dens levetid, som ligger på omtrent 5 timer. Der føler jeg bare at jeg bevæger mig fra skolebærbarer -> sådan mere gamerbærbarer jo lavere den kommer ned?
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Mogwai » 30. jul 2012 11:45

En ting som også er værd at overveje er størrelsen på laptoppen. Den skal trods alt slæbes frem og tilbage et utal af gange, så måske kunne en 13" være relevant? Nogle 15" laptops er ikke særligt kompakte og fylder som et ondt år når de bliver puttet i tasken.

Jeg har selv været glad for en 13" til studiebrug, på trods af en lidt højere pris og mangel på numerisk tastatur.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Elgaard » 30. jul 2012 12:04

Mogwai skrev:En ting som også er værd at overveje er størrelsen på laptoppen. Den skal trods alt slæbes frem og tilbage et utal af gange, så måske kunne en 13" være relevant? Nogle 15" laptops er ikke særligt kompakte og fylder som et ondt år når de bliver puttet i tasken.


Lige præcis. Jeg slæbte selv en større bærbar med mig frem og tilbage fra Handelsskolen da jeg gik der, hvor ville jeg dog ønske at jeg havde haft en MacBook Air dengang. De dejlige kompakte maskiner er skabt til formålet :)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf nielsen94 » 30. jul 2012 12:05

Jeg har selv en Acer 13.3" til studiebrug og den har jeg været meget glad for, den har en batterilevetid på 8+ timer så den kører en hel skole dag på fuldt batteri.
Den kan alt det den skal for en handelsskole elev.
Tror ikke den bliver solgt længere, men jeg kan varmt anbefale computere fra Acer's timeline serie. :D
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Mogwai » 30. jul 2012 12:13

nielsen94 skrev:Jeg har selv en Acer 13.3" til studiebrug og den har jeg været meget glad for, den har en batterilevetid på 8+ timer så den kører en hel skole dag på fuldt batteri.
Den kan alt det den skal for en handelsskole elev.
Tror ikke den bliver solgt længere, men jeg kan varmt anbefale computere fra Acer's timeline serie. :D

Har også en Acer Timeline og er godt tilfreds med den. Synes den er rimelig kompakt på trods af at den ikke er åleslank som en Air eller Zenbook.

Om min kan holde 8+ timer tror jeg nu ikke, men den skriver som regel 6-7 timer når man trækker stikket ud mens den ikke er på overarbejde ;) (standard-batteriet)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf Sredna » 30. jul 2012 13:43

Så i synes at 15" er liiiige i overkanten? Vil prøve at kigge lidt på acer, dem har jeg også hørt godt om :D Kender i nogle billige på markedet med den rette størrelse? og levetid selvfølgelig! :D
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Bærbar til gymnasiebrug?

Indlægaf maagaard90 » 30. jul 2012 14:02

Ja, 15" bliver du træt af at slæbe rundt på, da du også skal have bøger og madkasse med. Kig på Asus, de har nogle fornuftige til prisen, ellers er Macbook Air også et bud på en solid og letvægter, man kan have med på farten.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron