Xboxlife forum

Optisk lyd problem "no digital data"

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Optisk lyd problem "no digital data"

Indlægaf Kaptajn Blod » 29. jun 2012 21:25

Hejsa, jeg håber der er en herinde som har noget der kunne minde om et svar på mit problem.

Jeg har erhvervet mig det famøse Logitech z 5500 sæt.

Jeg har den "gamle" xbox 360 sort Elite 120 med hdmi udgang. og jeg har købt den lille Audio adaptoren dongle dims, som gør at jeg kan koble anlæg/headset til og hermed er der også en optisk udgang.

Når jeg kobler mit Z5500 sæt til via optisk kabel (fra audio adap. til Z5500) siger den "No digital data" på displayet, og ingen lyd kommer igennem. Nu er google tilfældigvis min ven, så jeg har søgt en del på det inden denne post. Det er åbenbart et problem for mange, og dem med problemet på PC kan downloade noget til deres lydkort og så fungerer det.
Dem med konsol bliver rådet til at resette firmware på kontrolenheden (det har jeg gjort) og ellers må de ringe til logitech :?
Det skal siges at kablet umiddelbart ikke fejler noget, jeg kan koble det direkte til TV'et og der er lyd på med det samme.
Det skal også siges at den sender lys igennem.
Kontrol enheden har en indbygget decoder, som gør at det skal være "raw" data den skal have igennem (har jeg læst mig til)

Jeg mistænker audio adaptoren for at være synderen, siden kablet fungerer må det vel være den som laver signalet om inden det rammer kontrolenheden til Z5500 systemet? Men jeg ved det simpelthen ikke, der er ikke andre måder det kan forbindes på. Jeg overvejer at låne en kammerats 360 slim, for at teste i den direkte optiske udgang som ikke kører igennem adaptor...

Nogle ideer eller erfaringer?

Jeg kunne selvfølgelig også bare være ligeglad og nøjes med at trække lyden igennem TV'et, men det giver mig vel ikke det 5.1 sorround som jeg er lidt ude efter?

Hilsen Kaptajnen på dybt vand.
\,,/_(> <)_\,,/

Lagswitches are like tampons - Every pussy needs one
Kaptajn Blod
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Optisk lyd problem "no digital data"

Indlægaf Defekto » 30. jun 2012 12:21

Nu har du vel skiftet audio output i xboxens indstillinger? For det burde da bare være Plug 'n' Play.
Defekto
Niveau 3
 
Indlæg: 283


Re: Optisk lyd problem "no digital data"

Indlægaf Kaptajn Blod » 30. jun 2012 12:30

Ja det er sket
\,,/_(> <)_\,,/

Lagswitches are like tampons - Every pussy needs one
Kaptajn Blod
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Optisk lyd problem "no digital data"

Indlægaf Defekto » 30. jun 2012 12:55

Skulle bare lige tjekke :) Udfra hvad jeg kan læse fra din post, så har du gjort alting rigtigt. Så der er nok ikke andet at gøre end at kontakte Logitech.
Defekto
Niveau 3
 
Indlæg: 283



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron