Xboxlife forum

Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Del Pede » 26. sep 2011 07:52

DanniLaursen skrev:Pede jeg synes sku da eller du altid er ved af gå kold over dit net pga du misser for mange pakker ? Eller køre det bare nu...


Det er også to forskellige ting. Jeg har open nat via uPnP, og en anstændig ping. Men jeg har en for lav QoS (quality of service) på min linje. Når man så kører sin data via UDP protokollen, som man gør når man gamer, så betyder det, at der er nogle data pakker der bliver ignoreret. Ikke optimalt. Det har sandsynligvis ikke noget med min router at gøre, men nærmere forbindelsen indtil centralen. Det er tvivlsomt at andre udbydere vil ændre på det
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Gajda » 26. sep 2011 08:53

DanniLaursen skrev:Booze gør dig selv en tjeneste. Tag ikke Telia :)


Ingen kritik unden en uddybelse.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf eothica » 28. sep 2011 13:05

Der er en MEGET nemmere løsning på dette problem, jeg kender dog kun til zyxel routeren.

Problemet er at internetudbyderne bruger port 80 til at komme ind i jeres router med, og port 80 bruges (hvertfald til xbox) til at connecte til spil med. og siden port 80 er optaget så får du en moderate NAT type.

DETTE ER TIL XBOX

Forward portene til 192.168.1.X (hvor X er din xbox's ip adresse):
88
53
80


Derefter går du ned i Advanced -> Remote MGMT

Under WWW sætter du porten til 6060 (Fullrates standard port for at komme ind på jeres router)
OBS: du skal fremover bruge http://192.168.1.1:6060 for at komme ind på routeren

Gem dine ændringer og så skulle der være hul igennem :)
eothica
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron