Xboxlife forum

Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 21. sep 2011 13:22

Yo.

Jeg er godt klar over at der er et par emner der omhandler NAT indstillinger 'n what not, men jeg vil alligevel gerne vide om der er nogle Telenor kunder som har haft held med nogle af alle disse tips?

Jeg har personligt prøvet alt fra Port Forwarding til Global IP, intet virker. Hvis I har fået åbnet jeres NAT på Telenor net, hvordan har I så gjort?

Sidst jeg ringede til Kundeservice fik jeg at vide man kunne købe en fast IP eller whatever som kostede over 100,- om måneden. Kan det passe at man skal betale så meget for en åben NAT hos Telenor?
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Andersson » 21. sep 2011 13:25

Jeg kan få åben nat ved at slå
UPnP til i routeren( en 2602... router)

desværre så kan min kærestes notebook ikke surfe via wireless når jeg gør det.

har også prøvet portforwarding of selvom jeg har gjort det masser af gange før uden problemer, med andre routers, kan jeg bare ikke få det til at fungere med min Zyxel router
Senest rettet af Andersson 21. sep 2011 13:26, rettet i alt 1 gang.
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 21. sep 2011 13:26

UPnP virker heller ikke for mig. :(

Min router er en ZyXEL P2602HW-D1A.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Andersson » 21. sep 2011 13:29

resetter du routeren/slukker xboxen, når du ændrer noget i router opsætning?. Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men jeg synes den router er lidt inkonsekvent hvis jeg ikke gør det.
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 21. sep 2011 13:32

Ja, jeg har genstartet routeren efter jeg har ændret i indstillingerne. Jeg kan stadig gå på nettet og det hele, men min NAT er Moderat på Xbox og i Call of Duty spil på PC'en. Har også prøvet at følge Telenors egen guide til port forwarding, men det fungerer heller ikke.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Andersson » 21. sep 2011 13:36

har du sat din xbox til at automatisk af modtage en ip?
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 21. sep 2011 13:37

Jep, den står til Automatic. Har også prøvet at give den en Global IP/Fast IP uden held.

Er meget tæt på at skifte udbyder :P
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Andersson » 21. sep 2011 13:38

og du har også sat flueben i feltet under UPNP, tror det hedder "Allow bla bla to makes changes thru UPNP"
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 21. sep 2011 13:40

Jep, har prøvet at sætte flueben ved UPnP og har også prøvet at sætte ved begge muligheder. Har hørt at den sidste mulighed kunne skabe problemer med ens ping så jeg prøvede begge to for at være helt sikker.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Jibla » 21. sep 2011 13:45

Problemet med ZyXEL Prestige 2602HW-DIA routeren er at den direkte glemmer settings - og slår dem til og fra på meget tilfældige vilkår.
Jeg har haft Fullrate med denne router i 3-4 år nu, og alle mine settings er som de skal være.

Før havde jeg Cybercity med en zyxel router, og hvis I jeres setup er ca. det samme som i min vejledende guide, så har I gjort det korrekt.
http://blogs.xboxlife.dk/jibla/kategori/661

Det jeg så har oplevet med min ZyXEL Prestige 2602HW-DIA er at NAT er open eller moderate på meget tilfældige tidspunkter. Nogen gange er det når jeg starter xboxen. Nogen gange er det når jeg genstarter ZyXEL Prestige 2602HW-DIA routeren. Andre gange kan jeg tænde xboxen, konstatere moderate nat, og så genstarte routeren x antal gange indtil at den muligvis bliver open.

Min løsning i samarbejde med Fullrate, hvor supporten er fucking fantastisk, var at tilkøbe en offentlig IP (dvs statisk IP), for 10 kr om måneden. Så får jeg ZyXEL Prestige 2602HW-DIA routeren til at køre bridge mode - altså som et modem - og så kan jeg sætte min egen router på bagefter.

I den forbindelse har jeg købt en D-LINK DIR-655 fra Dustin - og det spiller bare nu (get it?). Der er altid open nat, og min forbindelse har aldrig været bedre i forhold til at game. D-LINK DIR-655 har nemlig flere forskellige features som enhver gamer elsker, og den er røv ned at sætte op. Den kender endda selv portene på en masse forskellige spil og applikationer, her i blandt WoW og Xbox Live. :)

Så, tro mig. Jeg har knoklet med NAT siden Xbox 360'eren kom ud, jeg har været i gennem TDC, Cybercity og Fullrate. Jeg har googlet, prøvet diverse indstillinger, flashet firmware, rodet og pillet. Men dette er løsningen.

Få jeres egen router på! :) - og få Fullrate. Deres 'gamerprofil' de ligger på ens linje gør det hele endnu mere lækkert.
GAME ON!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 21. sep 2011 13:55

Whoa, nice one Jibla. Vil helt klart prøve det af med det samme. Tror du det kan lade sig gøre selvom jeg har Telenor? Jeg vil hellere end gerne købe Fullrate hvis det er absolut nødvendigt, men hvis jeg kunne fikse min forbindelse med Telenor ville da klart være at foretrække.

Vil lige opdatere senere når jeg har fået afprøvet det, tusind tak :)

Edit:

Er det overhovedet muligt at købe en ny router (den D-LINK nu snakker om f.eks.) og få sat den op så den virker med Telenor? Jeg var egentlig af den opfattelse at man skulle have en "Telenor" router for overhovedet at få adgang til nettet.
Senest rettet af Zentix 21. sep 2011 13:59, rettet i alt 1 gang.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Andersson » 21. sep 2011 13:55

Hej Jibla,

kan man ikke omgås den 2602 fuldstændigt?
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Jibla » 21. sep 2011 14:00

Andersson skrev:Hej Jibla,

kan man ikke omgås den 2602 fuldstændigt?


Omgå, hvordan? Jeg svarer lige ud fra hvad jeg eventuelt tror du mener. :)

1) Fullrate tilbyder andre routere, hvis man fx. vil have trådløs forbindelse.

2) Hos Fullrate skal du som minimum have den på i bridge mode som et modem.

Jeg er ikke bekendt med hvilke routere andre ISP'ere bruger, udover TDC og deres Homebox. :)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Jibla » 21. sep 2011 14:03

BooZe skrev:Tror du det kan lade sig gøre selvom jeg har Telenor?

Vil lige opdatere senere når jeg har fået afprøvet det, tusind tak :)

Edit:

Er det overhovedet muligt at købe en ny router (den D-LINK nu snakker om f.eks.) og få sat den op så den virker med Telenor? Jeg var egentlig af den opfattelse at man skulle have en "Telenor" router for overhovedet at få adgang til nettet.


1) Jeg ved at TDC (som ejer Fullrate) tillader at man sætter sin egen router på efter deres udstyr, men at det, ganske som hos fullrate, altså på eget ansvar. Virker dit internet ikke, og du ringer og klager over det, så siger de 'sæt et kabel i vores udstyr - og virker det så, ja, så er det dit eget problem'.

2) Telenor burde understøtte muligheden for at du kan sætte dit eget udstyr på. Se eventuelt her; http://www.telenor.dk/privat/kundeservi ... index.aspx

Her; http://www.telenor.dk/privat/kundeservi ... index.aspx

Tryk på Global IP - det er sådan set din løsning i det her tilfælde.

Det de snakker om med at 1 computer kun kan komme på nettet, det er fordi at der vil PC'en trække den ene IP der er ledig. Her skal du sætte en router på, som dermed vil trække denne ene ledige IP, og så vil routeren fordele LAN ip'ere rundt til din PC/Xbox - og så kan du sagtens have flere enheder på af gangen.
Senest rettet af Jibla 21. sep 2011 14:11, rettet i alt 3 gange.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Andersson » 21. sep 2011 14:05

jeg tænkte på om der var nogen mulighed for at man kunne sætte DIR-655 direkte på og hoppe 2602(i bridged) leddet over.
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron