Xboxlife forum

Capture card.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Capture card.

Indlægaf SH00X » 22. sep 2010 10:02

Jeg har tænkt mig at skaffe mig et capture card og kan ikke beslutte mig.

Jeg vil ikke bruge alt for mange penge vil gerne bruge det der skal til, men den behøves f.eks. ikke være trådløs.
Men den skal helst kunne tage input via HDMI kabel.

Når i poster, vil jeg gerne høre hvordan man tilslutter den fordi vil gerne kunne spille på mit tv imens jeg optager.

Skal lige siges at jeg køre Macbook Pro, så hvis i har noget som virker perfekt med apple POST DET! :D
Billede
SH00X
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Re: Capture card.

Indlægaf EXestence » 22. sep 2010 10:48

lækker tråd, står selv og overvejer et, dog køre jeg Windows og har ca 2000 sat af til et kort.
OT: er det ikke noget med man også skal have et bestemt "grafik kort' i sin pc før det virker?
Billede
EXestence
 
Indlæg: 267


Re: Capture card.

Indlægaf SH00X » 22. sep 2010 11:07

EXestence skrev:lækker tråd, står selv og overvejer et, dog køre jeg Windows og har ca 2000 sat af til et kort.
OT: er det ikke noget med man også skal have et bestemt "grafik kort' i sin pc før det virker?


Har søgt lidt og er ikke helt sikker men det kunne være fed' hvis der var USB output. :D
Billede
SH00X
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Re: Capture card.

Indlægaf limmer123 » 22. sep 2010 11:33

Til stationær?
Normally, i kill people for money - But your my friend, i'll kill you for nothing!

Setup
37" Samsung FullHD tv.
Turtle Beach x41 7.1 sorround.
Xbox 360 Elite 120GB med 3 trådløse controllere.
limmer123
Niveau 4
 
Indlæg: 628


Re: Capture card.

Indlægaf SH00X » 22. sep 2010 11:49

limmer123 skrev:Til stationær?


Altså vil helst have det til Bærbar, men jeg har også en Pc
Billede
SH00X
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Re: Capture card.

Indlægaf ziichau » 22. sep 2010 20:06

Hey. Hvis du kører Mac vil jeg sige at Hauppauge HD PVR er det bedste valg. Det kører jeg selv. Det er meget nemt, dog kører det component og ikke HDMI. Tror det eneste der kører HDMI er et kort der hedder Black Magic Intensity Pro. Jeg tror (er ikke sikker for jeg har ikke prøvet det) at det skal sættes i et PCIx16 slot så der kræver altså en stationær. Skal det ikke være HD kvalitet så er der noget der hedde Dazzle, jeg har ingen erfaringer med det, men søg engang på youtube så kan du se kvaliteten.

Ender du dog med at vælge HD PVR så skal du vide du skal investere i eksternt software da optageren ikke kommer med Mac kompatibelt software. Der er 2 muligheder. HDPVRCAPTURE som er et program udviklet af en af dem der var med til at lave HD PVR. Det koster 30 dollars og mange er ret glade for det så vidt jeg kan forstå. Det andet alternativ, som jeg kører, hedder Elgato EyeTV. Det kører fantastisk godt, og kun 1 gang har jeg mistet lidt videofil da jeg optog. (Desværre i et virkelig godt game...) Det er meget overskueligt og generalt bare lækkert designet. Det koster vidst 90 dollars. (Måske er det 80 jeg er ikke helt sikker)

Du skal vide du nok skal betale 1550 kroner for HD PVR'en medmindre du kan finde den brugt. (Køber dog ikke selv brugt hardware da jeg ikke vil løbe nogle risici) + De 30 eller 90 (eller 80) dollars som EyeTV koster.

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål
ziichau
Niveau 2
 
Indlæg: 161


Re: Capture card.

Indlægaf EXestence » 22. sep 2010 20:43

Ziichau - kan du ikke forklare hvordan det virker til os windows brugere? eller evt. lave en lille video med dit setup, og hvor har du købt dit henne? (-:
Billede
EXestence
 
Indlæg: 267


Re: Capture card.

Indlægaf SH00X » 22. sep 2010 20:44

ziichau skrev:Hey. Hvis du kører Mac vil jeg sige at Hauppauge HD PVR er det bedste valg. Det kører jeg selv. Det er meget nemt, dog kører det component og ikke HDMI. Tror det eneste der kører HDMI er et kort der hedder Black Magic Intensity Pro. Jeg tror (er ikke sikker for jeg har ikke prøvet det) at det skal sættes i et PCIx16 slot så der kræver altså en stationær. Skal det ikke være HD kvalitet så er der noget der hedde Dazzle, jeg har ingen erfaringer med det, men søg engang på youtube så kan du se kvaliteten.

Ender du dog med at vælge HD PVR så skal du vide du skal investere i eksternt software da optageren ikke kommer med Mac kompatibelt software. Der er 2 muligheder. HDPVRCAPTURE som er et program udviklet af en af dem der var med til at lave HD PVR. Det koster 30 dollars og mange er ret glade for det så vidt jeg kan forstå. Det andet alternativ, som jeg kører, hedder Elgato EyeTV. Det kører fantastisk godt, og kun 1 gang har jeg mistet lidt videofil da jeg optog. (Desværre i et virkelig godt game...) Det er meget overskueligt og generalt bare lækkert designet. Det koster vidst 90 dollars. (Måske er det 80 jeg er ikke helt sikker)

Du skal vide du nok skal betale 1550 kroner for HD PVR'en medmindre du kan finde den brugt. (Køber dog ikke selv brugt hardware da jeg ikke vil løbe nogle risici) + De 30 eller 90 (eller 80) dollars som EyeTV koster.

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål


Mange tak for dit indlæg, det var i højeste grad brugfuldt
Billede
SH00X
Niveau 2
 
Indlæg: 154



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron