Xboxlife forum

Fullrate / Telmore

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Fullrate / Telmore

Indlægaf Krisgebis » 20. sep 2010 15:10

Hej Folks

Skal HURTIGT bruge ny internet udbyder, men vil lige høre lidt om jeres erfaring med Fullrate og Telmore og om deres forbindelser er åbne? Kan du svare så gør det venligst allerede her :-)

RANT
Har haft Fullrate engang og det virkede ok fint, men der var firewall man ikke kunne fjerne, så min forbindelse var aldrig åben, hvilke forvoldte unødig besvær ved bestemte spil. Man kunne dengang købe adgang til routeren eller fast ip, som skulle hjælpe. Nu kan jeg se at der som standard er fast ip, og derfor BURDE forbindelsen være åben.
Telmore derimod er åben ved jeg, men de har ikke fast ip og man får lidt mere for penge med Fullrate (pga. kampagne). Så ville lige høre jeres erfaring med en af de to, eller hvis i har haft begge.

På forhånd tak, mvh Krisgebis
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Jibla » 20. sep 2010 15:20

Jeg har haft Fullrate i lidt over to år, og det har altid virket perfekt. Jeg har altid haft open NAT efter at have leget lidt med routeren. :)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Krisgebis » 20. sep 2010 15:29

@Jibla: Havde du købt adgang til routeren så? For da jeg havde det, sendte de indstillingerne ud fra centralen med jævne mellemrum (halve time eller sådan), så den automatisk blev reset'et hver gang den var anderledes end den sendte.
Det er ca. 20måneder siden jeg havde abbo hos dem.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Kyian » 20. sep 2010 15:44

Jeg har haft Fullrate af 2 gange end til videre.

første gang virket det perfekt, og der var ingen problemer. Anden gang var på samme adresse, men der var problemer konstant, min forbindelse døde hele tiden. Der var teknikere ude og kigge, men de kunne aldrig finde nogen fejl. Så jeg skiftet til Telmore, hvor der ingen problemer er.

Men i bund og grund, er de begge jo TDC, så det er mest hvor du får mest for pengene. Jeg er godt tilfreds med Telmore, men det er også fordi jeg ved hvor meget de gør ud af deres kundeservice, og det er en ting som jeg personligt rigtig godt kan lide.
// Rasmus
Kyian
Niveau 4
 
Indlæg: 640


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Krisgebis » 20. sep 2010 15:52

@kyian: Hvordan var din oplevelse med deres åbenhed? Havde xbox live en åben forbindelse og hvordan var det med pc spil, kunne du connecte til alle?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Lefunkay » 20. sep 2010 16:15

Jeg har også haft Telmore i godt to år nu, i første omgang var det egentligt fordi jeg også havde min mobil der og så havde de et godt tilbud jeg sprang på, men jeg har ikke fortrudt det, da der i første omgang var problemer med forbindelsen fik jeg uden ekstra regning sendt en usb til mobilt internet som var der dagen efter, samme eftermiddag havde de fået tdc teknikere sendt afsted, så tingene gik hurtigt og smerte frit og der var ikke andet end hjælp og glade miner at hente. Der efter har det kørt godt og stabilt, og den ene gang hvor det har været nede fik jeg besked om dette i god tid på både sms og email, så alt i alt en fantastisk service og dejligt stabilt internet.

Jeg har aldrig haft problemer med nat eller online gaming på hverken pc, Xbox eller Ps3.
Lefunkay
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Krisgebis » 20. sep 2010 16:33

Det kan godt lyde til at Telmores serviceniveau er en smule højere. Lyder til begge forbindelser er åbne som standard nu.
Mit valg står mellem følgene to tilbud:
Fullrate: 30/2 forbindelse med trådløs router 350/måned
Telmore: 20/2 forbindelse 350/måned.

Hvad ville jeres valg falde på?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Tdj89 » 20. sep 2010 16:43

Har haft fullrate i 2 år..

1 år i min første lejlighed. Der fungerede det perfekt..

2 år i mit nuværende rækkehus. Her har der desværre været en del problemer, med at den tit smed mig af det trådløse..

Supporten er fuldstændig perfekt.. Efter at de prøvede at opdatere det ene og det andet. Sendte de en ny Router magen til den gamle. Det virkede desværre ikke.. Så sendte de en ny slags router, selvom det ikke var noget de gjorde normalt.. Og det har virket perfekt siden...

Håber det kunne hjælpe lidt :)
Stronghold & Meistar: Jeg har ryddet op i tråden da vi ikke gider "mobning" herinde. Kan I ikke følge det, så får I en pause herinde fra. :D
Tdj89
Niveau 6
 
Indlæg: 1936


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Tdj89 » 20. sep 2010 16:44

Krisgebis skrev:Det kan godt lyde til at Telmores serviceniveau er en smule højere. Lyder til begge forbindelser er åbne som standard nu.
Mit valg står mellem følgene to tilbud:
Fullrate: 30/2 forbindelse med trådløs router 350/måned
Telmore: 20/2 forbindelse 350/måned.

Hvad ville jeres valg falde på?



Fullrate uden tvivl.. Du får en hurtigere forbindelse samt en trådløs router til samme pris.. Ship it ;)
Stronghold & Meistar: Jeg har ryddet op i tråden da vi ikke gider "mobning" herinde. Kan I ikke følge det, så får I en pause herinde fra. :D
Tdj89
Niveau 6
 
Indlæg: 1936


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Jakabov » 20. sep 2010 17:32

Fullrate uden tvivl. Har kørt med det i 2½ år nu uden problemer og deres trådløse router er faktisk rigtig fin.
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Krisgebis » 21. sep 2010 11:29

Tak for jeres feedback, regner med at bestille idag.

Hvad der gør mig lidt nervøs, er det faktum at mange folk roser Fullrate når de har haft det igennem flere år. Jeg ved at deres forbindelse ikke var åben, med mindre man købte ekstra features, for 20+ måneder siden. Havde nemlig abbo hos dem sommeren 2007 - sommer 2008 og her var intet at gøre for at få åben nat, uden man ville smide ekstra penge efter det.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Gajda » 21. sep 2010 11:32

Jeg ville klart anbefale dig at vælge dansknet.dk - levere samme produkt som TDC - bare væsentligt billigere. Serviceniveauet er højt og skidtet virker!
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Krisgebis » 21. sep 2010 12:09

@gajda: Kan se man skal betale ekstra for fast ip. Hvordan er det med kontrol af ens porte? Er hele skidtet åbent eller kører de med hardware firewall?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Del Pede » 21. sep 2010 17:01

Krisgebis skrev:@gajda: Kan se man skal betale ekstra for fast ip. Hvordan er det med kontrol af ens porte? Er hele skidtet åbent eller kører de med hardware firewall?


Fast IP har intet at gøre med, om man kan køre med åben nat. Fast IP er bare rart at have, hvis man har nogle services kørende på en server, som folk skal nemt have adgang til. Min erfaring med Fullrate er, at man selv kan åbne de porte man vil i routeren, men port 25 vil givetvis være blokeret i en eller anden format, med mindre du bruger Fullrates SMTP server.
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Fullrate / Telmore

Indlægaf Kyian » 27. sep 2010 08:21

Ved ikke om du har bestilt, men det hele giver sig selv, dagen efter jeg skrev omkring Telmore, lukket de for nye kunder.
// Rasmus
Kyian
Niveau 4
 
Indlæg: 640



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron