Xboxlife forum

ualmindelig langsom computer?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

ualmindelig langsom computer?

Indlægaf xxpihl » 16. apr 2010 10:18

Jeg har nu haft mine bærbar i ca 2 år, og den er efterhånden blevet ualmindelig langsom, både til at starte op, og når jeg er på nettet, og ja i det hele taget på hele computeren..
Og hvad det angår med nettet så ved jeg det er computeren fordi jeg har langsomt netværk på alle de netværk jeg er på..
er der nogen der ved hva jeg skal gøre for f eks at genstarte hele computeren, eller et eller andet sted man kan gå ind på i computeren?
Billede
xxpihl
Niveau 4
 
Indlæg: 580


Indlægaf SvAmP » 16. apr 2010 10:26

formatere svinet :) det hjælper nok :)
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Indlægaf Jakabov » 16. apr 2010 10:28

Hvordan skal man kunne sige det når du ikke fortæller hvad du har af maskine? Det vil være en ualmindelig god start af fortælle det.

Hvor mange programmer du har installeret og hvor mange der kører som baggrundstjenester har også stor indflydelse på maskinens ydelse.

Hvis du vil lave en frisk installation, så evt. få en it-kyndig kammerat eller familie-medlem til at hjælpe dig, vil ikke anbefale at man selv begynder på sådan noget uden at have større forstand på det (no offence).
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Indlægaf xxpihl » 16. apr 2010 10:29

okay, iorden..
Billede
xxpihl
Niveau 4
 
Indlæg: 580


Indlægaf ice_hiboy » 16. apr 2010 10:34

hvis du har kørt med den samme windows installation i alle årene så kunne den nok godt trænge til en geninstallering. Det er vist nok anbefalet at geninstallere windows omkring hvert halve til hele år.
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Indlægaf Blaugrana » 16. apr 2010 10:36

Jeg vil råde dit til at hente dette program: http://www.piriform.com/ccleaner

Programmet vil scanne din computer og give dig mulighed for at fjerne alle unødvendige filer. Du har også mulighed for at scanne Registry og fjerne filerne der.
Ellers kan jeg også anbefale programmet TuneUp. Det er et program med flere muligheder, her har du bl.a. mulighed for at vælge hvilke programmer skal starte ved opstart.
Blaugrana
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Indlægaf Slimjay DK » 16. apr 2010 10:53

Blaugrana skrev:Jeg vil råde dit til at hente dette program: http://www.piriform.com/ccleaner

Programmet vil scanne din computer og give dig mulighed for at fjerne alle unødvendige filer. Du har også mulighed for at scanne Registry og fjerne filerne der.
Ellers kan jeg også anbefale programmet TuneUp. Det er et program med flere muligheder, her har du bl.a. mulighed for at vælge hvilke programmer skal starte ved opstart.


Det kræver så man ved bare en smule, ellers kan det få kedelige konsekvenser og vil så skade mere en det gavner :wink:
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf xxpihl » 16. apr 2010 11:43

Blaugrana skrev:Jeg vil råde dit til at hente dette program: http://www.piriform.com/ccleaner

Programmet vil scanne din computer og give dig mulighed for at fjerne alle unødvendige filer. Du har også mulighed for at scanne Registry og fjerne filerne der.
Ellers kan jeg også anbefale programmet TuneUp. Det er et program med flere muligheder, her har du bl.a. mulighed for at vælge hvilke programmer skal starte ved opstart.


tak for tippt, men jeg vil heslt undgå at installere programmer..
og altså hvis i vil vide det så er det en hp pavilion dv6000..
og altså jeg har norton internet security, og den finder hver gang den skanner "tracking cookie" men hver gang jeg har fjernet den, så kommer den igen ved næste skanning, igen og igen?
Billede
xxpihl
Niveau 4
 
Indlæg: 580


Indlægaf ice_hiboy » 16. apr 2010 12:33

cookies er noget som hjemmesider efterlader på din pc. Det er bla. reklamer på siden og andre ting du har søgt på så den loader hurtigere og kender dine vaner, så hvis du går på de samme sider hverdag er det meget normalt at den samme cookie kommer igen :)
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Indlægaf simonp3 » 16. apr 2010 13:26

ej prøv nu lige bare at installere det der program det fylder næsten ingen ting og det gør simpelthen så meget gavn...
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Indlægaf Blodbad » 16. apr 2010 13:37

et par ting der kan gøre en computer meget langsom:
dit temp dir et proppet. Du kan roligt slette alle filer i denne mappe (find ud af hvad den hedder ved at skrive "set temp" i en cmd konsol). Dette påvirker rigtigt mange programmer.

Midlertidige internet filer directory er proppet. Kan du normalt rydde fra din browsers menu. Påvirker browser performance.

Papirkurv proppet. Gør det langsomt at slette filer.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Indlægaf sorryass DK » 16. apr 2010 13:46

En typisk ting for en bærbar på 2 år, er at blæseren er tilstoppet. Dette giver sig i starten til kende, i en varm computer. Senere bliver den langsom som bare faen, fordi processoren skruer ned for sin clockfrekvens.

Så, åben din bærbar og blæs den ren for støv og andet skidt.
Selv om dette ikke skulle være den direkte årsag til dit problem, vil din pc have godt af det :)
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf Juxer » 16. apr 2010 14:08

Kan støv også være tilfældet for en lidt yngre computer? Min er nemlig også blevet noget langsommere.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf Juxer » 16. apr 2010 14:08

Kan støv også være tilfældet for en lidt yngre computer? Min er nemlig også blevet noget langsommere.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf xxpihl » 16. apr 2010 14:49

sorryass DK skrev:En typisk ting for en bærbar på 2 år, er at blæseren er tilstoppet. Dette giver sig i starten til kende, i en varm computer. Senere bliver den langsom som bare faen, fordi processoren skruer ned for sin clockfrekvens.

Så, åben din bærbar og blæs den ren for støv og andet skidt.
Selv om dette ikke skulle være den direkte årsag til dit problem, vil din pc have godt af det :)

sjovt du siger det :D
det er ikk mange måneder siden jeg sendte bærbaren pga overophedning, den overopheder ikk så meget som dengang men er stadig lidt varm, og de sagde de havde skiftet blæseren, og sat ny cd-drev i..
Billede
xxpihl
Niveau 4
 
Indlæg: 580


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron