Xboxlife forum

Xbox live

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox live

Indlægaf Cool dk » 15. apr 2004 16:53

Hej, jeg har nu fået brok med min xbox jeg kom som sædvanlig hjem fra skole og ville spille lidt xbox da jeg så prøver at komme live på kan jeg ligepludselig ikke og så trykker jeg troubleshoot for at se problemmet nu kom følgende ting frem på min skærm.

DNS NOT FOUND.
No dns server addresses were received from DHCP or PPPoE server. Enter the DNS server(s) provided by your isp in the network settings menu.

Hvorfor skriver den det ligepludselig alt virkede så fint før?.
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Playkid » 15. apr 2004 17:02

Prøv at slukke/tænde internettet og sæt din Xbox til at søge igen.
Det virker i nogle tilfælde.
Playkid
 


Indlægaf Cool dk » 15. apr 2004 17:04

har prøvet.
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Fire-Jolle » 15. apr 2004 18:37

Bare vent et stykke tid, så virker det igen..
Billede
Fire-Jolle
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Indlægaf Cool dk » 15. apr 2004 18:42

udover jeg har ventet hele dagen.
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Cool dk » 15. apr 2004 20:08

Kan stadig ik :(
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Salleman » 16. apr 2004 10:29

At din xbox ikke modtager en dns fra DHCP er en fejl med din internetforbindelse. Du har nok for lidt IP adresser.. Du kan evt. prøve at tjekke den DNS din pc har fået og så give din xbox den samme.. Men som sagt.. Tror at du har for lidt IP'er....
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Gæst » 16. apr 2004 10:49

Kunne det være en ide at bruge en router??
Gæst
 


Indlægaf Cool dk » 16. apr 2004 11:14

Jeg har en router, og ja jeg har nok ip adresser kan stadigvæk ik :(

for før der kunne jeg jo komme på.

Forresten jeg har trådløs internet til xboxen vis det hjælper mere.
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Playkid » 16. apr 2004 11:26

Prøv at læse dette om DNS på xbox.com/live:

http://www.xbox.com/da-DK/live/start/co ... ng.htm#DNS

Fejlmeddelelse for forbindelsesstatus: DNS Not Resolved (DNS blev ikke fundet)

Detaljer: Kommunikationsfejl

Tjenesten Xbox Live kan ikke kontaktes eller svarer ikke. Prøv igen senere, eller besøg www.xbox.com/da-DK/live for at få yderligere oplysninger.

Der vises en fejlmeddelelse af én af følgende årsager:

Der er sket et nedbrud et sted på internetforbindelsen til Xbox Live-serverne.
Xbox Live-serverne er nede.
Internetudbyderen har netværksudfald.

Kontakt internetudbyderen for at kontrollere, om de har netværksproblemer.
Routerens integrerede firewall blokerer de porte, der er påkrævede til Xbox Live.

En firewall er et sikkerhedssystem, der fungerer som en beskyttende grænse mellem et netværk og omverdenen ved at blokere netværkstrafik på bestemte porte.

Tilslut Xbox-konsollen direkte til modemet (spring routeren over), og kontroller, om problemet er løst.

Hvis du kan oprette forbindelse til netværket, når du springer routeren over, skal du konfigurere routeren til at tillade netværkskommunikation på de porte, der er påkrævet til Xbox Live. Hvis Xbox Live skal fungere korrekt, skal følgende porte være åbne:

• UDP 88
• UDP 3074
• TCP 3074

Du kan få yderligere oplysninger om, hvordan du åbner de nødvendige porte i dokumentationen til routeren eller hos producenten af routeren. Hvis du har lejet routeren hos internetudbyderen, skal du kontakte denne for at få hjælp.
Detaljer: DNS error (DNS-fejl)

Der kunne ikke oprettes forbindelse til DNS-serverne. Kontroller, at DNS-serveradresserne svarer til de indstillinger, som du har fået opgivet af internetudbyderen.

Fejlmeddelelsen kan betyde, at der er noget galt med internetudbyderens DNS-servere.

Tilslut Xbox-konsollen direkte til modemet (spring routeren over). Hvis din internetudbyder kræver manuel konfiguration af DNS-oplysningerne, skal du konfigurere DNS-servernavnene under Network Settings (Netværksindstillinger) i Xbox Menu.

Hvis det løser problemet, skal du ændre DNS-indstillingerne under Network Settings (Netværksindstillinger) i Xbox Menu til Automatic (Automatisk) og derefter konfigurere DNS-servernavnene i selve routeren. Yderligere oplysninger om, hvordan du konfigurerer forbindelsesindstillinger, finder du i dokumentationen til routeren.

Hvis denne fejlmeddelelse stadig vises, skal du kontakte din internetudbyder for at få oplysninger om DNS-serverstatus.
Playkid
 


Indlægaf Cool dk » 16. apr 2004 11:43

Tak, nu virker det :D
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Salleman » 16. apr 2004 11:53

Hvad var problemet så?? Kunne være rart at vide, hvis andre nu kommer ud for at lignende problem...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Cool dk » 16. apr 2004 13:55

Mit trådløse virker åbenbart ikke mere så brugte bare et kabel.
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf L1 Solid » 16. apr 2004 21:17

Så har du jo egentligt ikke fået løst problemet.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron