Xboxlife forum

Selvangivelse/Årsopgørelse

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Selvangivelse/Årsopgørelse

Indlægaf WollaMan » 6. mar 2010 08:48

Hej

Jeg håber der er en venlig sjæl med revisor baggrund, eller bare ved en masse om selvangivelser og årsopgørelser.

Jeg har betalt børnebidrag hele 2009, men det fremgår ikke på min årsopgørelse, men når jeg tjekker min forskudopgørelse fra 2009 så har det indgået i mit fradag.
Mit sprøgsmål går på om jeg skal taste beløbet ind i selvangivelsen, eller skal jeg la' den være blank.

Måske skal jeg oplyse at det er ikke beløb der går via kommunen.

Håber det var til at forstå, og så håber jeg der er en venlig sjæl til at svare mig :)

På forhånd tak...
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf tue69 » 6. mar 2010 08:55

Hey Wolla.

Hvis ikke det fremgår i årsopgørelsen så skal du indtaste det igen - jeg ved egentligt ikke hvorfor det ikke fremgår af årsopgørelsen.

Allerbedste løsning vil være at få ordene direkte fra skat, så giv dem et opkald og hør hvorfor det er "forsvundet". Det er sgu træls at blive knaldet fordi man har lavet en ærlig fejl.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf WollaMan » 6. mar 2010 09:05

Ja, det ville jeg også gøre, men jeg tænkte der garanteret var en der var det klogere end mig herinde :D

Det irretere mig også at det ikke fremgår når nu jeg ved at jeg har haft trukket det fra. Men jeg kan håbe der er en der kan svare i løbet af weekenden ellers får de sq et ring på Mandag.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Slimjay DK » 6. mar 2010 09:30

Mine erfaringer med skat er desværre at de sjældent ved mere end en selv.

Trist men sandt :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf WollaMan » 6. mar 2010 09:58

Jeg fatter bare ikke at det fremgår lidt tydeligere om man skal indberette det selvom man har haft det på forskudsopgørelsen. Det kan godt være det er mig der ikke fatter noget omkring det, men jeg synes ihvertfald ikke det fremgår specielt tydeligt.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf WollaMan » 6. mar 2010 10:08

Jeg sidder lige og tænker... Det som jeg har betalt i renter (lån) fremgår på årsopgørelsen, selvom jeg også har haft det på mit fradrag 2009... Så et eller andet sted må det vel betyde jeg skal oplyse børnebidraget på årsopgørelsen 2009. Er der en der kan/vil bekræfte dette?
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Lexx » 6. mar 2010 11:32

Det er lidt ligesom befordring, den glemmer de også hvert år hos mig.
Og hvis jeg ikke skriver det på skal jeg betale mere i skat.
Så jeg vil nok anbefalle at du skriver børnebidraget på. Så du ikke ender med at skal betale restskat.
Med Venlig Hilsen
Lexx
Lexx
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf WollaMan » 6. mar 2010 11:36

Lexx skrev:Det er lidt ligesom befordring, den glemmer de også hvert år hos mig.
Og hvis jeg ikke skriver det på skal jeg betale mere i skat.
Så jeg vil nok anbefalle at du skriver børnebidraget på. Så du ikke ender med at skal betale restskat.


Super, det er også det jeg er kommet frem til. Men nu er der travlt igen :D Så jeg venter lige et par timer... Men tusinde tak for hjælpen alle sammen, nu får jeg vent min restskat til tilbagebetaling af skat :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster