Xboxlife forum

OS - 32 bit?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

OS - 32 bit?

Indlægaf Miaauw » 18. jan 2010 18:07

Hejsa, min far skal til at bestille en bærbar til mig.. Men vi kan vælge mellem 32 bit og 64 bit Vista Basic. Det drejer sig om den her -> http://www.eu-computer.dk/shop/abook-1785w-classic-26837p.html

Hvad kan i anbefale?

Hvad er det helt præcist det der bit gør/Betyder? Hvis jeg vælger 32, vil nogle spil så ikke kunne køre, og vica versa. Tak :D
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Indlægaf Gajda » 18. jan 2010 18:09

Vælg dog windows 7 64 bit.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf DanishDove » 18. jan 2010 18:11

Betegnelserne 32-bit og 64-bit angiver den måde, en computers processor håndterer oplysninger på.

64-bit versioner af Windows kan udnytte mere hukommelse end 32-bit versioner af Windows. Det minimerer tidsforbruget med at læse processer ind og ud af hukommelsen ved at gemme flere af processerne i RAM-hukommelsen frem for på harddisken. Det øger samtidig programmernes overordnede ydelse.

Altså, du kan gøre brug af flere RAM og udnytte dem endnu mere med 64-bit.

64-bit = win.
Senest rettet af DanishDove 18. jan 2010 18:14, rettet i alt 1 gang.
Billede
DanishDove
Niveau 5
 
Indlæg: 1195


Indlægaf Erroneus » 18. jan 2010 18:12

Det er torskedumt at købe en bærbar med Vista nu. 7 er hurtigere, bedre, pænere og mere stabilt.

Og vælg en 64bit Windows 7.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Indlægaf THE TARD HUNTER » 18. jan 2010 18:15

Køb en macbook eller macbook pro (; det er en god løsning.
smokh
THE TARD HUNTER
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Miaauw » 18. jan 2010 18:39

Jeg har fundet computeren, det var mere styresystemet. Men jeg forstår godt i siger Windows 7 istedet for Vista, men det koster så også lige de 250 kroner mere, og så mange penge har jeg ikke lige nu :P Men kan man ikke bare købe windows 7 senere og så installere det? Men sletter man så ikke alt på den?
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Indlægaf Erroneus » 18. jan 2010 20:42

Windows 7 Home Premium 64 bit: 932 kr
Windows Vista Home Premium 64: 990 kr

?? Windows 7 er da billigere, eller du har måske kig på Windows 7 Home Basic? Hvis du har det, så kan jeg kun opfordre dig til at styre LAAAAAAAAANG LAAAAAAAAAAAANGT LAAAAAAAAAAAAANGT.... uden om Home basic. Det er en skrabet version af Vista og burde aldrig være lavet. Home basic har ikke Aero interface, den har ikke Windows Mobilitetscenter, Backup programmer den har ikke Windows Media center eller Windows Media Center Extender og meget mere.

Seriøst, ud og samle flasker eller lign, få dig 7 Home Premium ind på den.

Men hvad er dine krav til den bærbar, hvad skal den kunne? Fordi den virker overkill hvis det bare er til studiebrug og ikke super highend til gaming.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Indlægaf sorryass DK » 18. jan 2010 20:50

eegra skrev:Jeg har fundet computeren, det var mere styresystemet. Men jeg forstår godt i siger Windows 7 istedet for Vista, men det koster så også lige de 250 kroner mere, og så mange penge har jeg ikke lige nu :P Men kan man ikke bare købe windows 7 senere og så installere det? Men sletter man så ikke alt på den?


Vent for guds skyld på at du har de 250 kroner de mangler! Du får meget mere ud af din PC...

Og for faen, 250 kr er da ikke mange penge. vent en måneds tid, og lad lommepengene rulle ind. Eller smut ned af vejen med en kost og fej naboernes indkørsel for en 10'er
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron